Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

02 Mac 2010

aDuhai aDik2 kU....

dr smlm..
smpai ke arini....
ble teringat msj akak aku..
aku nk tgelak....hik2...

smlm men2 msj ngn akak aku....
dia... biasala...
phm2 je la kalu adik dia ni bkerja....
dia da smbung blaja...
so........ala, phm2 la sdiri...

aritu adik...
ni akak pulak....
pstu botak pale aku.....
hehehehe...

tp aku xkesah...
dr dok mintak kt mak ayah..
ingt parent aku tu byk sgt duit..
slalu gak bleter gak depa ni...
jimat2 skit..
tp.... kata2 aku itu ibarat mcurah air di daun keladi....
hmm.... da lame xmkn keladi goreng..
sdap nye....
haha.... mrepek!!

smlm akak aku cter....
ari ahad aritu, dia g antar adik laki aku ke asrama..
adik aku dok asrama....
wakakaka... pdn muka dia...
org soh tukar skola xmo..
biar dia dok asrama...
aman skit!! hik2....

lgpon taon ni dia nk PMR...
dia da ckp kt aku da....
kalu 5A dia nk iPod..
amboi2... ada ati....
blaja pon malas... nk kena katok baru g wat homework...
tu wat homework je, bkn nk baca buku... ulangkaji ke...
ala..nk marah, dia tu lelaki..
phm2 je dak lelaki ni...
tp, kalu ttbe dia study, bkn prot mak aku je sjuk...
prot aku pon bole sjuk....hik2..

omak ai... da mlalut sgt ni...
ok, da pas antar.. akak aku pon blik la..
dia bwk dekya je.. mak xikot pon...
da nk smpai umh, akak aku benti jap kt kdai topup..
si dekya ni dr kt skola dok diam je...
ble akak aku msuk blik keta...
tgok muka dia...eh2.. basah....
"ko apesal dekya??"
akak aku btanye...
tanye je, xdela marah pon....
pstu dia bole lantak melalak pulak.....
pening2..

smpai kt umah,
akak aku cter kt mak.....
mak pon tnye blik dekya..
"nape adik nangis??"
pstu dia smbung blik nangis...
then ckp...
"nanti adik da xde kawan..."
huhuhu.... T_T

aku nk gelak ada... da gelak da pon..
sdih pon ada....
mak ckp,
"tu la, ble ada nk bgduh je...."
aduhai adik2 ku.....

tp mmg xdinafikan..
dak berdua ni mmg rapat...
suka mnyakat...
smpai mak aku pon naik pening...
jap2 gaduh... pstu tgok,
eh2....da baik da...
siap kongsi2 mknan lg... suap mnyuap..
pdhal td baru je wrestling sepak terajang..
xphm aku.... hmmm.....



ni la budak berdua yg nakal... sama la cam akak2 dia....hehehe.....

Tiada ulasan:

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."