Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

23 November 2009

Update 99 HTN - haRi kE-20, 21 & 22

Assalamualaikum..
hai sume...

20 Nov 2009

da 20 ari rupe nye aku xmkn nasi.... cepatnye masa berlalu... sekejapan je da 20 ari....hehehe... syukur, Alhamdulillah.... aku masih lagi boleh btahan....

Sarapan : western food yg diidam2kan sjak beberapa mggu lepas akhirnye dpt jgk aku mkn...hik3.... aku beli di kafe MECD... tp mcm mahal la pulak...huhu... xkesahla, asalkan puas ati dpt mkn... aku amik sparuh polistrin makaroni.. sgt2 sdap... sbb aku suke mkn bnda2 masam ni..pnuh dgn rasa masam tomato... sparuh lg aku isi dgn mashed potato, scrambled eggs.. pstu dok bubuh lg sosej 2 ketul yg pendek tu... rasa sgt puas ati dan kenyang... mkn sikit2 blarutan hingga ke jam 10.30 pagi..

Makan Tengahari : disbbkn msih kenyang, aku tetap gak pegi psar.. dgn alasan, kt ofis ni tersgtla sjuk..so...aku nk skit bahang panas matahari diluar... ble kluar..lega..hak3... tp skjp je la..pastu bising blik.. panas la... ape la.. tah pape tah aku ni... ;p tengahari aku malas nk mkn berat2... cukupla skadar popia basah yg pnuh dgn syur2 tu... 2 keping sgt mengenyangkan..

Makan Malam : ala...aku xingatla mkn ape... oooo.. baru teringat... terasa nk mkn sup2.....tp ni sup xbkhasiat punye la.. aku msak bihun pama tomyam... sdap!..hehehe.....

spnjang ari, air masak tetap minum utk mengelakkn sakit kepala berulang...hehehe...

21 Nov 2009

Sarapan : rasa malas je nk masak... tgok dak effa bkn men rajin lg berada didapur.. lalu dia mcadangkan utk msak jemput2 kentang... my favourite..hik3.... dia dok kemas2 peti sjuk tu.. abis sume brg2 dia kuarkan.. pstu aku nmpk dia kuarkan ayam goreng segera dgn kerepok lekor... aku tgok, ni ble punye kropok ni? dak effa pon xtau.. last2 aku ckp, goreng je la skali... tggal ciput je pon... sarapan pagi yg sgt byk..hak3... jemput2 kentang, kropok lekor dan ayam crispy yummy2..kih3..... minum plak air kopi panas... best giloo xhenggat donia...wakaka...

Makan Tengahari : pagi da mkn byk.. so, lunch aku, aku amek ptg skit... dlm kt kol 4 gitu kot... aku g umh mngah sbb mak aku dtg...tdo sini... dtg2 je tgok diorg ngh mkn.. apa lg.... langkah kanan la aku... hik3....
mngah pulak msak bkn men byk lg... ada smbal udang... ayam msak smbal cili api... taugeh masak lemak...ikan goreng...smbal belacan.. kn sdap tu... tp aku tetap ikot peraturan... no no nasi okey... sume dok tnye aku, asal xmkn nasi... jwpn aku senang dan malas je... DIET!!

Makan Malam : xmkn bnda berat2 pon sbb kenyang.. dok amek jemput2 sayur yg mngah aku buat dlm pinggan adik aku..hahaha......

22 Nov 2009

Sarapan : pagi ni mngah msak bihun goreng... pas dia masak, dia da kuar ngn mak aku... ada majlis khatam Quran... aku ngn akak aku la yg ngadap bihun tu.... aku pkai mgkuk kcik je.. alasan, xdela aku amek byk sgt.. tp dok borak ngn akak aku, aku pon xtau bpe kali aku cedok bihun tu...huhuhu.... T_T minum teh tarik...
aku plak ada perangai kurg elok, (sila jgn ikot...) kalu perot aku terasa penuh dan xselesa, aku akan m****hkan balik.... xbgus bkn... tp aku rasa lega ble buat..tu yg terbiasa....huhuhu.....
ada satu bnda nk gtau, sbnrnye..aku mmg da niat xmo mkn pulut2 ni... tp....aku tengok ada pulut kuning (sgt mnarik warna nye...) atas meja makan.... so,aku rasa sgt terliur, dan tanpa rasa bsalah..aku telah ambil 2 suap pulut tersebut..... errmm..sdap....hehehe..... sory, pasni xmkn da...

Makan Tengahari : dok umh mngah ni mmg syok sbb byk mknan.. family dia pon bkn suka sgt mkn nasi... so bnda2 yg ringan2 dan mengenyangkn mmg byk la kt umh dia... mngah plak wat katering, aritu ada katering n lauk2 masa majlis khatam Quran pon byk... so, aku mkn le ayam goreng 3 ketul ayam goreng rempah sdrhana kecil (tanpa sedar... hehehe..)
pstu smbung plak mkn smbal udang smlm..bkn men lg.... cedok plak sesenduk bihun goreng pagi td... agenda ari ini adalah MELANTAK TAK SUDAH..huh....

Minum Petang : mngah bwk blik mknan, nasi jagung... (berbulu je tgok dak2 ni mkn...) aku pon g la kt meja, amek lauk je... ada kari daging, ngn rendang daging... sume daging kaa... hahaha.... kenyang smpai ke malam...

Tiada ulasan:

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."