Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

02 September 2009

tEraSa..

td aku tepon mak aku...
aku nk tnye psal bju akak ofis timah tu...
pastu tnye la mak aku sihat ke x...
sjak 2mnjak ni slalu sgt xsihat...
dan aku sarankan mak aku xpuasa...
bkn apa...ksian sgt ble dia asyik ckp sakit bdn...
~mak aku ada darah tinggi n kencing manis..~

pastu dok cter psal plang...
mak ckp plang boring dok kmpg...
yelah, mana xboring..
atok ngn nenek aku bising tnye ble nk kawin....
dia ckp dia tension + stress...
hah...tau pon...
abis tu dia dok bising kt aku ble nk kurus2...
ingt aku xstress ke??

aku ckp la aku terasa ati ngn plang masa blik kmpg aritu..
smpai aku mlas nk bckp n tegur dia....
alih2 mak aku mcm nk marah....
xdela marah...dia just ckp je..
tp bisa melelehkan air mata n air idong aku ni...

mak ckp dia nk bgurau je...
nape la nk smpai kecik2 ati...
ala mak, mak xphm...
aku ni obes dari kcik tau....
sjak baby lg...
xpnah kurus pon......
so, ble org asyik ckp n mngata aku,
aku jd marah n tension la...

mak plak ble da kwin baru bdn naik....
so, mak pnah gak rasa bdn yg kurus n cantik....
aku ni xpnah pon....
tp ble org da ckp cmtu spe yg xnaik hangin....
dia nk ejek, ejek je la..
xpyh la nk tnye bape tinggi bape berat aku...
siap ckp kurg kn mkn mlm...
pastu ble da bangkit soal ni,
rmai pulak mulut2 yg dok smbung2kn isu ni...
lagi2 adik2 aku, siap bgtau ape yg aku mkn dpn sdara2....
kalu korg la...korg marah x?????

aku pon last2 ckp,
ALA...LANTAKLAH..NK GEMUK KE...NK KURUS KE.......!!!
pastu sume tros snyap...
padan muke....
dan sjak tu la aku malas nk bcakap....
dok diam, wat hal sdiri...

so bg sesapa yg suka mngata dan menyindir org2 gemok ni...
ingat la....
skrg je korg mungkin kurus, len taon tgok la....
Tuhan tu Maha Adil...

2 ulasan:

aBoi berkata...

aku penah rase semua tu...

nazliahnazeer berkata...

liana..sedihnye bace.=( btl la org tak paham. kite je tau n paham n rase mcm mane pahit giler cmni. sabar jela.ntah smpai ble kn kte tahan spanjang hayat org duk ckp2 cmtu? liana tau hr tu buat popia, org lipat la popia tu, yg first pnye, mne la reti sgt kan, besar kecik ke.t'lipat besar kot, pstu spupu naz kate 'lor besarnye, jgn la ikut saiz badan.' T_T wpun muke cm takde pape, tp dlm hti ni sabo jela.tau la gurau2 tp....tah la susah nk ckp!isk.

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."