Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

25 Ogos 2009

sUsaH aTi LeR.....

huh....
tu je la yg aku bole buat...
mengeluh je la...

byk bnda yg jd..
wat aku jd susah ati....
rasa mcm dada ni sakit...
aku tkot dpt tekanan darah tinggi je....
Ya Allah...Kau tenangkanla ati hamba-Mu ini....

bnda2 yg wat aku jd susah ati ni xde la berat sgt pon....
tp aku je slalu mberatkan isu ni..
sbg contoh, yg blaku kt umh skrg...
lubang kt toilet tsumbat..
air kuar..air yg kuar tu dr sinki...
sinki tu plak tersumbat jgk......
adoooiiii...pening pale aku..
mmg la tu bkn msalah aku...
sbb tu msalah tuan umh...
tp aku jd risau xtentu arah...
xtau nape...
dpur tu da xde ghupe apa da....
bminyak sbb air da melimpah kluar...
pnat gak la aku n timah mcucinye..
sabar je la...

pastu hal adik aku lg...
nk geram ngn dia pon xguna...
bnda da tlepas pon..
dia spatotnye da start blaja da kt poli..
poli merlimau...
tp sbb dia x check result pmohonan rayuan dia,
tros da tlepas tarikh..
geram x??

ngn msalah dia nk kena settle kn loan dia yg rm4k tu..
kalu xsettle dia xle wt loan ptptn lg...
runsing da pale otak aku...
ksian kt dia... kalu dia dpt blaja btol2 msti da nk abis sem da..
bukan rezeki agaknye...

okeyla...
pnat da asyik bpikir bnda yg bukan ada kaitan ngn aku..
tp dlm masa yg sama xsmpai ati...
tu la prangai aku......
huh...

Tiada ulasan:

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."