Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

21 Ogos 2009

eSok 1 RamaDhaN!!!!

Alhamdulillah....
arini adalah ari terakhir pd bln Syaaban..
maka dgn itu, bmula la pula bulan puasa...

aku sbnr nyer sronok nk puasa ni...
bkn ape...dgn cara ni je leh control mkn....
~itu kalu dok sdiri hokey...kalu dok ngn family idok le...~
pastu smlm rasa terkilan skit..
sbb xdpt tgok n dgr pngumuman puasa kt tv...
sbnarnye pngumuman ni la yg wat kte exaited...
xkira la puasa atau raya...

pastu, aku dok pkir gak la..
jgn la aku tggl pose byk ari kn.....
jenuh tu nk ganti blik...
nk2 aku yg sgt rjin mgnti pose..
hehehe...
tp taon ni mmg aku rjin skit la...
yelah.....siap wat pose sunat lg...
wpon pose gnti da abis....
sgt mbangga kn diri sbnrnye....
sbb itu adalah salah satu perubahan dlm diri aku ni...
kira nye, aku da msuk dikalangan mereka yg dewasa n matang la...
kalu pkiran mcm bdk2, xde de aku nk pose2 ni...
pose ganti pon xrjin nk wat....hehehe....
itu dulu hokey..skrg aku da matang skit...
hik3..

oleh kerana esok adalah 1 Ramadhan...
maka dgn itu, aku akan berangkat balik ke rumah ku di Melaka selepas waktu keja....kol 5.30 gerak la ambo n my buddy, farah....
bkn ape..mmg la mggu dpn ari isnin cuti...
so, ramai yg plih utk blik mggu dpn je...
sbb aku nk rasa bpuasa pd 1 Ramadhan dgn family aku sume..
baru la rasa sronok n happy dpt bsahur n bbuka dgn family tsayang...
cewah...

tp mggu dpn pon aku blik gak...
hehehe...
tp blik ari ahad..
tdo kmpg plak, umah nenek....
kali ni blik ngn mngah....
sbb dia nk anta anak teruna dia blik asrama....
so, aku pon tumpang skaki le...
lgpon aku da lama xtdo kmpg...
huhuhu....

oklah, kepada semua yg mbaca blog ini...
wpon bape kerat je yg bace nye...
hik3...
saya nk mngucapkan..
SELAMAT BERPUASA...
dan carilah keberkatan di Bulan Ramadhan yg mulia ni dgn mperbanyakkan lg ibadah kte... Insyaallah...
saya juga nk memohon ampun dan maaf kepada sesiapa sahaja, yg pnah terasa hati atau terluka ati dgn sgala pcakapan dan perbuatan dari diri saya ni...sesungguhnya, saya juga adalah hamba-Nya yg hina dan slalu mlakukan kesilapan....
slain itu, minta kpd semua jaga ksihatan...sbb H1N1 ni xkenal sape... berjaga2 la... mohon la kepada Allah supaya dilindungi dan dihindari dari pnyakit2 bbahaya ni...amiinnn....

akhir kata,
jaga diri...hiasi peribadi...

Tiada ulasan:

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."