Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

06 Ogos 2009

.......................... :(

arini....
ntah nape ati aku sebak...
lepas bckp ngn mak kt tpon,
tros ati aku ni jd sebak...

mak tpon bg menyuarakan pendapat dia...
dan juga menyuarakan hasrat ayah..

mggu lepas,
ayah bwk sgala dokumen mengenai umah nye..
umah tu dah lama ayah beli..
adalah lbih 20thn umh tu...
ayah beli mse along lahir....
mase tu hrga umh tu dlm rm25k..
murah kn??
mane nk dpt umh harga cmtu skrg ni....

rumah teres 2tgkat tu kt Merlimau...
rumah tu jd xterurus sjak ktorg dok KL...
ayah sewakn umh tu..
tp penyewa atau layak digelar bin***ng...
sesuka ati mrosakkn umh tu...

1st time aku tgok umh tu...
Masyaallah....
dgn lantai bilik air terkopak sana sini...
mgkuk jmbn cngkung pecah n retak...
~agknye penyewa tu sembelit kot..sbb tu dia tendang2 mngkuk jmbn tu smpai pecah jd nye...~ tangga utk nek ke atas yg dibuat dr kayu reput...
~kot ari2 tangga tu di mop...~
paip air kt bilik air hilang ntah kemana...
mmg sdih tgok muka ayah masa tu...

so....td mak pon cter la..
ayah nk renovate umh tu...
aku mcm xbpe stuju... yelah...
baik umh tu dijual, pastu beli umh len...
ayah da bincang ngn org2 yg tahu la psal renovate umh ni....
bincang punye bincang,
org tu ckp, kos kseluruhan....
rm80k...
mak oiii.....bpe punye mahal da....

agknye pening kpala ayah nk pkir...
dan akhirnye, ayah ambil kata putus utk beli umh...
xjd renovate umh tu...
tersenyum aku ble mak ckp cmtu..
aku agak ayah akn jual umh tu..
rupe nye x..... ayah syg umah tu....
syg sgt....

rupa nye ayah da pegi tgok umh yg nk dijual...
umah tu kt durian tunggal...
aku ckp kt mak, ok la tu mak...
lgpon gaji ayah da mmpu nk byr loan umh tu...
mak ckp mmg la mmpu...
tp msalah nye, umur ayah da 52thn...
so..kalu wat loan, hingga umur ayah pencen..
bln2 ayah kena byr dlm rm800++
byk nye...

so, mak pon suarakan hasrat ayah..
ayah mintak utk letak nama aku utk wat pinjaman beli umh tu...
so..kalu ada 2 nama, tempoh byr blik pjg la kn....
so bln2 ayah kena byr dlm rm400++ sje...

mak pon ckp lagi..
yg aku xyah byr..
just letak nama je...
mkna nye wat loan pkai 2 nama la....
aku ckp aku xkesah....
nk soh aku byr pon xpe....
tp mak ckp xpyah...
nnt ayah byr sume....
just letak nama je....

yg wat aku sebak,
aku sdih sbb aku blum mmpu utk tolong ayah...
mmg la aku boleh je byrkan...
tp ayah ckp xpe...

tentu korg phm kn....
kita sbg seorg anak...
mstilah nk yg terbaik utk kebahagian mak ayah kita kte kn...
lg2 kalu kita dpt belikn sebijik umh utk mereka...
msti mereka happy kn...

mak pon phm...
ayah pon phm...
yg aku baru lg dlm dunia pekerjaan ni..
org ckp baru nk cari duit...
tp kn best kalau aku dpt realisasikn impian mak dan ayah....

utk mak dan ayah...
org xkesah utk wat ape pon....
slagi org tmmpu, org akan tolong mak ngn ayah...
gaji org mmg xbyk.... tp Insyaallah...
slagi terdaya, org akan buat ape je....

pape pon, aku happy jgk...
akhirnye ktorg akan ada umh sdiri..
xperlu la nk menyewa lg...
mesti mak happy...

2 ulasan:

aBoi berkata...

aku tumpang hepy...

zal88 berkata...

hehe..
ak dh jmpe blog ko..
o..cmtu cte eh...
xpe la..
ble tbe msenye,
insylh ko blh bri kgmbiraan kt fmly..

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."