Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

14 Julai 2009

JLn2 di MLake - ePisOd 2

hai....
da bpe ari ni..xde mood la nk taip utk n3 baru...
huhuhu...sgt pmalas disitu...

okla..smbung cter...
da siap sume, ktorg gerak dlm kol 8.30 kot...
cik abg timah da tggu kt bwh...hak3...
pagi tu plak, hujan turun...
hujan rahmat...alhamdulillah....
sjuk skit....kalu tdo, sodap ni..

dlm pjalanan, mata ni ngntok...
tp xle nk tdo...asyik tpikir nasi lemak je...
huhuhu...nasi lemak ngn smbal masamnye..
ngn kacang hangit n ikan bilis yg liat...huh!!
aku rasa yg pling sdap mse tu telur ngn timun je..

kwn kajang aka pakwe timah benti kt Petronas RnR Seremban..
aku pon turunla utk 'cocok' duit...
pastu bli dunkin donut..
~dak2 ni da bising ckp lapor...~
mlantak la donut pagi tu....
pastu troskn pjalanan smpai ke tol simpang ampat,
alor gajah...
kt situ, family timah da bjanggut tggu ktorg....
hua3...

lupa nk habaq.. dlm keta yg ktorg naik ada 5org...
mmg la ngam2..tp kancil beb...
seat blkg khas utk 2 org je..
so, aku yg dok tgh2, ibarat tersepit disitu..huhu...
tp xkesahla...jnji ada transport..
syukur da.... terima kasih kwn kjang kerana telah menaja kenderaan
utk kami...huhuhu...
dlm keta tu ada kwn kajang semestinya, timah smmgnya....hak3..
aku, tina n uteh (akak timah)...

ok, truskn cter....
da mlalut plak...
smpai tol, family timah soh cari tmpt utk bnti makan...
aku da cuak beb...muka wa da panas...
hahaha..
aduyai...dugaan bsar ni....
tp wa wat muka xtau malu je...hak3....
mati2 ktorg ckp nasi lemak tu bli kt kdai....
nsib la...diorg percaya ke..xpercaya ke.....
tp aku tgok, nasi lemak tu mmg xabis..
ada byk lagi...
~hahaha..nmpk sgt xsdap...~

tp aku bsyukur gak la........
sbb mak timah ada bwk mee goreng....
siap ada ayam goreng lg..huhu....
okla tu...

ok....da siap mkn,
time to..... MANDI!!! hik3...
tp lom smpai lg....
lg bpe ratus meter je...
msuk2 je kwsn dia tu, dlm ati ni ckp..
bole caya ke tmpt tu kt sini..
len mcm je...sbb tmpt nye mcm tak tjaga...
tp aku pduli tidak....jnji aku dpt mndi...

msuk2 je, tros g tmpt tiket...
le tahan gak la tiket nye..
rm40 siap mkn...tp ktorg tolak mkn..
so jd rm30... okla tu..
parent timah plak, xkn nk mndi kn...
so timah soh la parent dia msuk safari...
le tgok2 binatang2 dlm tu..huhu..
tiket nya rm48..

da settle sume, pe lg...
mndi la..tukar2 bju tros selam...
hahaha...
kira aku ni sgt brani la gak men bnda2 alah kt tmpt tu....
kalu g gnting, mmg aku lembik..
n aku mmg da jnji ngn diri aku, xkn g gnting lg....
hahaha.... da insaf da....

ada dlm 5-6 tmpt luncur air kt AFamosa Water World ni..
n ngn bangga nya, aku naik sume skli...hahaha...
~bangga la sgt....~
sronok sgt...smpai xhenggat donia...hik3...
xtau bpe jam ktorg bsuke ria....
da pnat sgt baru la ktorg benti...

itu je la cter masa kt situ...
aku xde amek sbarang gmbr pon sbb enset aku kt dlm beg..
beg ada dlm locker...
n cter2 dlm air tu, xyah cter la...
wat malu je....hahahahahaha.......
t aku cter smbungan nye plak...
sesudah mandi....
mksudnye da blik la.....

blik tu ada g umh aku.....
pastu g dataran pahlawan....
n lastly ktorg mkn ikan bakar....
hehehe...
cternye akan ada pd n3 strusnye...
sbb aku da malas nk taip ni...
sudah sgt mngantok...
nnt la ea.....hehehehe......

Tiada ulasan:

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."