Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

18 Jun 2014

Sakit Perut...


Assalamualaikum....

hampir dua minggu aku diam.. hehehe... saja je... kalau ikot meroyan, hari2 nak update... tapi nak buat apa kan?? masalah aku ni tak la besar mana... cuma aku je cepat sangat tension dan stress.... aku belum mampu manage stress aku dengan baik.. kikiki.... takpe, nanti aku pergi kursus stress management ye... hahaha...

tak ada apa nak cerita pun... saja je... sekarang ni rasa tengah ok kot... walaupun hati ni berdebar2 menanti kehadiran bos... dalam debar, aku tak kesah siapa... janji ada bos... timbalan yang baru masuk minggu lepas pon ok.. banyak bertanya... biasalah.. baru lagi.. mestilah kena tanya dan ambil tau.. satu benda yang aku suka tentang timbalan baru ni, dia akan ucap terima kasih setiap kali berurusan dengan dia.. kat surat pon, dia akan minit tk.. aku suka leader macam ni.. menghargai orang lain/bawahan.. bukan nak harap sangat terima kasih tu, tapi dengan cara dia ni aku tau dia jenis menghargai orang.. cewah2.. pandai2 je aku.... hehehe.. dato' kp aku pon kalau minit surat akan letak tk..

minggu ni dua orang pegawai lelaki xde.. outstation.. sorang pergi Sarawak, sorang pergi Terengganu.. tinggal la timbalan sorang... pastu banyak pulak meeting nak kena attend.. dah nampak dah stress kat muka timbalan ni... hehehe... dia cerita malam tadi meeting sampai pukul 10.. adehh... kesian betul... harap dia ok laa...

aku lepas habis 5S je, teros lega yang amat.... hahaha... stress ko buat 5S ni... buat kemain, pecah kepala, tenaga apa semua.. tapi last2, lain yang diauditnya... yang aku buat semua auditor tak tengok... auditor lebih tengok ke arah impak... aku nak tolong jawabkan pon, aku baru 3 bulan kat bahagian ni... so, yang senior2 la jawabkan... dapat pulak auditor kecek kelate.. hok alohh.... semua pakat bisu tak jawab soalan sebab tak paham ape dia cakap... hahaha... xpelah.. benda pon dah lepas... walaupun ada terkantoi sikit, nasib tak mencacatkan keputusan auditor.. tahun ni, ofis aku dapat pensijilan lagi... tahun depan, xtau macam mana.. katanya nak tukar lagi... adehhhhhh... penjenamaan semula 5S.. EKSA? entah apa tah.. tapi yang ni dari pihak mampu... pasal kementerian dah pakai eksa ni, jabatan2 dan agensi2 di bawah kementerian kena sama2 jemaah ikut sekali la kot.... adooooiiii.... kena tukar lagi..... kos.. kos.... hmmmm....

macam biasa.. doa aku semoga hari ni, esok, lusa, tulat, minggu depan, bulan depan, tahun depan dan sampai bila2 adalah lebih baik dari hari semalam.... aamiiinnnn....

nampak tak, tajuk tak sama dengan jalan cerita?? hahahaha..... dah berapa hari perut aku ni meragam.. salah makan agaknya.... konon tak nak makan segala mak nenek ubat diet sebab tak nak selalu ke toilet.. tapi ni dah berapa kali pergi toilet ni.. ada yang aku makan ubat diet ni kang... dah alang2 kan... huhuhu....

Tiada ulasan:

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."