Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

14 April 2014

Sembang Santai Di Petang Kala..


Assalamualaikum..

macam tak sesuai je tajuk aku.. hehehe... sembang di petang kala tu bermaksud, sembang petang semalam....

petang semalam, lepas teman akak aku pergi Alamanda (pergi kedai emas nak tau saiz cincin) kitorang terus meluru ke rumah makngah... takde niat nak makan pon.. hahaha.. asal pergi rumah makngah je makan... asal makan je pergi rumah makngah... ntah hape2... tapi dah rezeki kami, makngah memang nak goreng cekodok.. so, apa lagi.. makan je laa... kikiki..

sambil makan2 tu, kami sembang2... apa yang jadi masa kenduri pak iwan.. sembang2 pasal orang nak datang merisik akak aku.... ohye, pihak lelaki nak datang merisik hari ahad ni... orang tanya, kenapa tak buat tunang sekali.... kan senang... ntah laa... dah pihak lelaki nak macam tu.. ikutkan je laaa... kalau depa kata nak datang risik terus tunang.. kenalah buat preparation dan ambik masa sikit... kenalah buat hari lain..

mak cakap, terpulang lah pihak lelaki.. nak datang risik tu nak bawak cincin boleh, tak bawak pon takpe... ni sebenarnya sesi perkenalan je... sebab masing2 belum kenal antara satu sama lain lagi. nak berbesan kenalah berkenal kenalan dulu kan... nasib baik lah dekat je bedah senah oii.. dalam melaka jugak..

lepastu keluar bab hantaran... yang ni aku just bagi pendapat je... masing2 pon bagi pendapat jugak.. masing2 tu siapa? biasalah.. makngah dan jiran2 nya.. cikpeah & cikros.. hehehe... bab ni aku tak masuk campur, cuma aku bagi pendapat je.. kalau akak aku nak terima, terima.. kalau taknak, terpulang.. yang penting nasihat aku, SILA MENYIMPAN DARI SEKARANG.. jangan nak harap sponsor je... hehehe.. (awal2 dah mintak sponsor kat aku dengan kakcik.. cehhh)

katanya nak bertunang akhir bulan 5 ni.. tak pasti lagi... biarlah orang2 tua ni berbincang dulu... lepastu tukar topik baju... asal ada nak buat kenduri je, makngah aku sibuk tanya aku apa tema.. hahaha.. ingat aku ni perunding imej ke? aku ni pon selekeh je.... kahkahkah... ntah... aku tak pikir lagi apa tema.. aku sekarang tengah dok memikir mana nak hantar kain buat baju raya ni... ingat nak suruh makngah, memandangkan dia kata dia belom ambik mana2 tempahan lagi.. tapi tu laaa.. kesian la pulak.. tapi kalau hantar sekarang ni ok kot... nanti lah aku cuba dulu tanya dia...

lepastu kan... aku rasa aku ada terlepas cakap lah semalam.. akak aku cakap, bakal akak ipar dia ada duduk kat putrajaya ni.. aku dengan lajunya cakap, "haa.. nanti ko dah kawen, ko duduk la dengan dia.. eh, menghalau pulak...hehehe..." aku memang taksengaja kot cakap camtu.. takdelah kata nak bergurau, tapi tiba2 ayat tu keluar dari mulut ni.. adehhh....... ko ni mulut.... (sambil cubit2 mulut ni..) mampuih akak aku kecik hati.... huhuhu...

takdelah.. aku tanya, kalau dia dah kawen nanti, dia masih kerja sini lagi ke? dia cakap, yelah.. kerja je la kat sini.. aku saja bergurau, ko pergi lah kerja balik kat kilang aritu (tempat bakal suami dia kerja jugak).. kan gaji sama je... hehehe.. tapi akak aku cakap, bulan 4 ke bulan 5 ni, gaji dia naik sikit.... hmmm... ikot ko la long... nak gak tengok, boleh ke tahan dok asing2 nanti... hehehe... orang lain sedih je kena dok asing2, dia belom rasa lagi.. boleh la cakap camtu....

pakngah aku pon sama yek je.. depan2 tanya akak aku... "eh long, ko nak tunang ea?" kura2 dalam perahu pulak pakngah ni... mengekek aku gelak... teros blushing akak aku.. tak terkunyah cekodok dalam mulut tu.. hahaha... eh, aku ni kemain lagi kan.. sedap2 gelakkan orang, kang jap lagi aku pulak yang kena.. teros aku diam, buat muka slumber je... kalau kat aku nanti lagi panjang bebelan nya.. (pengalaman mengajar aku.. hahaha) jadi, baik aku diam.. hahaha...

3 ulasan:

zal88 berkata...

bakal suami die keje mlaka ke li?a'ah mla2 je tu..tgk je la nnt..ehh..hehe

Mrs mAmikO AbUrakOji berkata...

hehe...soklan terlepas tu cm ikhlas dr hati je..hehehe

LiaNa YuSoF berkata...

leha : aah leha.. sama2 masa akak aku keja kilang.. kira xlama la kot akak aku berpacaran dgn dia.. hehehe..

timah : xlaa... hahahaha... mmg terlepas.. da xleh nak diundur lagi...kahkahkah.. tp aku cover balik laaa... hahaha..

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."