Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

09 Oktober 2013

Argghhh... Aku Serba Salah.... T_T


hmmmm.... aku taktau la nak cerita macam mana.... ikut hati nak sebab ada kelebihan lain... tapi ikut hati perot, tak sampai hati pulak...... nampak?? lain kan ikut hati dengan ikut hati perot... adehhh.... mengarut pulak aku....

ceritanya begini.... sebelum bulan Ramadhan, ada akak PA dari bahagian kad pengenalan tanya aku, nak tak ganti tempat dia bila dia keluar dari jpn? aku macam pelik laa.. akak ni pon baru lagi... tapi dah mintak keluar... bila ditanya2 rupanya dia mintak transfer ofis yang dekat dengan sekolah anak dia... oooo.... lepastu tanya aku lagi, nak tak?

tujuan dia tanya aku, padahal dia tau aku ada bos, yelah sekarang ni aku tak dapat elaun PA.. jadi dia cari aku, nak bantu aku.. katanya dapatlah tambah pendapatan.. hehehe... aku macam suka, sebab dapat gak la aku elaun PA kan... rm1++, sape nak bagi kan? tapi................... bila pikir balik, entahlah.... aku jadi serba salah pulak... kenapa??

sebabnya, aku masih ada bos... dan pertukaran aku ni bukan keluar dari jabatan, tapi dalam bahagian je.... jadi aku takut jadi isu... aku pon cakap kat akak tu, takpelah kak.. saya kalau ditukarkan saya tak kesah, tapi kalau mintak keluar, dalam jabatan je, rasa macam..... hmmm... 

dan perkara ni pon dah berlalu hinggalah hari bila tah... akak ni dah emel pada semua staf yang dia akan berpindah jabatan.. aku pon.... aikk... cepatnya.. kata dia tahun depan.... takpelah.. tak kesahlah... hal dia kan.... lepastu tiba2 kelmarin, naz cerita kat aku yang Fatin, geng PA kitorang jugak kat bahagian latihan telah ditukar ke bahagian kad pengenalan... takde angin takde ribut je aku rasa... tiba2 kena tukar... fatin opkos la terkejut sangat2... tapi apakan daya.... dah arahan... walaupun bos fatin yang sedang bercuti sakit call pihak atasan/sumber manusia, macam tak bagi lah orang ambik PA dia, pon tak boleh buat apa2... huhuhu...

tadi, fatin call aku dan offer tempat dia kat bahagian latihan tu... tujuannya sama, sebab sekarang aku takde elaun PA... huhuhuhu... camane ni?? aku serba salah jadinya...... dia takdelah memaksa... cumanya dia kata kalau aku berminat... haishhhh.. runsing aku dibuatnya.... tawaran memang menarik.. tapi bila memikirkan aku masih ada bos... entah lahhhh.... lagi 1, kat bahagian latihan sekarang bos kan tengah cuti.. jadi kena lah jadi PA sementara untuk timbalan pengarah... kat bahagian kad pengenalan pon, takde bos... belum diisi lagi sebab bos sebelum ni bersara... (kalau bos tu takbersara memang aku nak g tempat akak tu.. bos dia best.. hehehe)  so, sekarang fatin akan jadi PA sementara untuk timbalan jugak...

aku ni sah2 la pa timbalan.. entahlah.. kenapa ek aku taknak... bukan2.. bukan taknak... aku pon bukanlah nak sangat... camane ek? tengah2... aku tak kesah kalau itu adalah arahan, bukan aku yang mintak ditukarkan... huhuhu... camtu kot... adehhhhh.... lagi satu, ianya pertukaran dalaman... mungkin aku akan segan dengan bos aku bila aku mintak tukar ke bahagian lain.... haaa.. camtu la kot.... hmmmmmmmm....

pasal elaun, memang aku macam tertarik... tapi, aku dah 5 tahun kerja, so 5 tahun aku tak merasa elaun PA tu.. jadi dah terbiasa.... jadi ianya bukanlah isu besar untuk aku... sebab aku rasa bukan rezeki aku... 

apa pendapat korang ek?

1 ulasan:

zal88 berkata...

hmm dalam bahagian je ea..
ssh gak cmtu..lain la kalau bahagian lain..da sah2 ko akan jumpa bos ko gak..
tapi kalau ko rasa tempat tu lagi mendatangkan faedah n skop kerja lagi luas/lagi banyak ok je kan..

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."