Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

20 September 2013

Kejadian Malam Tadi Buat Aku................................................


Assalamualaikum....

camane nak mula citer ek? malam tadi, pertama kali aku panik yang sesangat panik... jantung aku berdegup laju... tangan, kaki menggigil sejuk.. berpeluh....

masa tu, aku baru lepas makan... tapi belum cuci tangan lagi.... baru nak bangun, tiba2 aku dengar 1 bunyi "pluup" dan teros keluar bunyi... bunyi nya aku xtau nak hurai macam mana... macam bunyi angin "psstttttttt" yang sangat kuat... aku dah ketakutan.... teros bangun dan jalan slow2 pergi dapur.. sebab bunyi tu datang dari dapur....

sampai kat dapur, aku bau gas yang sangat kuat..... teros aku panik!!! panik gila!! aku lari terus masuk bilik.... masa tu, aku hanya terbayang, tong gas akan meletup... tu je.. T_T jadi sebelum tong gas meletup, aku masuk bilik, kunci pintu.. masuk bilik air, kunci pintu... menggigil2 aku dalam bilik air... tak tergambar ketakutan aku masa tu...

pastu tiba2 aku teringat, kalau jadi apa2, aku nak buat apa? handphone kat ruang tamu... teros bukak balik pintu, pergi depan... masa aku ke depan, 1 ruang tamu tu dah bau gas.... ambik handphone, lari balik masuk bilik, masuk bilik air, kunci pintu.... pegang handphone tapi taktau nak call sape.... tangan dah menggigil2...

ntah macam mana tah.. aku cakap kat diri sendiri, "relax2.. apa pon, ko kena keluar dari rumah.." teros keluar bilik air, sarung tudung, sweater, capai handbag... capai kunci rumah... nak keluar dari bilik pon aku takut.... aku takut time2 aku lalu tepi dapur tu, tong gas meletup.... tu je yang aku bayang dari tadi....

nak bukak pintu pon jenuh.. tangan dah menggigil, tak terasa apa yang aku pegang... bila dah berjaya keluar, aku tutup pintu, lari sampai depan lif.... call timah... tercungap2 aku cakap dengan timah, sebab berlari2 dari tadi... dengan penat, dengan panik, dengan takutnya.. semua bercampur...

timah takde kat rumah... tapi dia suruh aku duduk luar dulu.... tapi aku takboleh laaa.. aku dok terbayang lagi, kalau jadi kebakaran, habislah.. takut api merebak ke rumah sebelah... macam2 aku pikir.... lama2 tu, aku ambik keputusan, masuk dapur, cabut kepala gas.. tu pon aku takut2 nak buat... dalam hati cakap, janganlah meletup.. janganlah meletup... T_T bila aku tarik je kekunci kepala gas tu, teros hilang bunyi... dan2 aku lari balik keluar rumah... dalam rumah ni takpayah cerita laa... bau gas sesaje...

bila aku dah cool sikit, aku call timah, cakap takpelah... semua dah ok... timah suruh aku bukak semua tingkap... masa tu lah, panik aku hilang sikit2.. tapi masih lagi cam takut2.... lagi2 bila aku masuk dapur.... macam fobia pulak.... bila aku check balik, rupanya salur gas dari tong gas ke dapur tu tercabut.... gas keluar.... bunyi gas yang keluar tu yang buat aku panik sesangat.... dari sekuat2 bunyi, sampailah masa aku nak cabut kepala gas tu, bunyi gas tu dah tak kuat macam tadi... tu tandanya, gas dalam tong tu dah nak habis....

haisshhh... kenapalah takutkan aku sampai macam ni.... nasib la aku tak menangis.. kalau tak lagi haru kot... huhuhu... buat masa ni, memang aku takut nak dekat kat dapur masak tu... lauk yang aku masak untuk bawak bekal g ofis pon aku tak bawak sebab dah tercemar dengan gas... 

kesan dari kebocoran gas ni... tekak aku sakit, dan pagi tadi aku batuk keluar darah... adehhh.... sampai ni tekak aku sakit lagi.... huhuhu.... tapi Alhamdulillah, takde apa2 yang berlaku... kot2 la jadi kebakaran dan aku takdapat selamatkan diri...... ape la jadi agaknya kan.... T_T Syukur Ya Allah, tak jadi benda2 macam tu... bila fikir2 balik, haisshhhh.. sangat menakutkan... ada je aku baca pasal orang mati sebab sesak nafas terhidu gas... (mintak jauh....)

sampai sekarang ni, badan aku rasa xsedap... mungkin sebab ketakutan yang sesangat sangat.... huhuhu.... 

Tiada ulasan:

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."