Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

22 Mei 2013

Setelah Bertahun Tak Pergi Klinik Kerajaan


KLIK CEPAT UNTUK BUAT DUIT!!

Assalamualaikum.....

update dikala 1 jam lagi nak balik... ahhh... pedulik... tadi tak sempat nak karang ayat.. sekarang aku tengah free.. hehehe...

semalam lepas kerja, konon nak bawak dakbambam noninoni pergi klinik.. sebab dia asyik tercirit je.. hehehe.. dengan aku sekali terjebak jumpa doktor.. hak3.. bukan apa, aku nak tau pe masalah dengan kepala otak aku ni, asyik saket semedang.... tu pon aku nervous nookkk...

dah lama aku tak pergi klinik kerajaan oooiii.... (last 2009) sebab, last aku pergi, aku balik dengan hampanya..... aku tak diberi MC, timeslip je diberinya... alasan, suhu badan tak sampai berapa tah, yang melayak kita dapat MC... padahal masa tu, aku sangatlah taksihat, taklarat.... teros lepas tu aku sudah berikrar (poyo) yang aku taknak lagi jejak kaki ke klinik kerajaan... huhuhu...

tapi, semalam.... hehehe... nak taknak, aku masuk jugak lah... aku nak ubat je sebenarnya... sebab aku tau.. doktor akan check gitu2 je.... check suhu, ambik tekanan (2x pam tangan aku.. adooiii.. sakit...) last2 doktor kata, ok, normal... takde pape... hmm... dah agak dah jawapan dia... sebelum tu menunggu macam nak rak....  pukul 8mlm baru dpt jumpa doktor.. pastu menunggu pulak ahkak2 farmasi ni break... doktor dah sambung kerja, dia dok melengah lagi... hadooii.. hangin je aku...

yang tahpape tu, ubat yang aku dapat ubat demam 2 papan, ubat tahan sakit 2 papan dan ubat gastrik 3 papan.. pekejadah bg aku ubat gastrik tah... katanya, kalau makan ubat tahan sakit tu, effect nya akan pedih2 perot... lorhhh.... ye kan je lah.......... setakat ni aku mkn ubat demam tu je... tengok! aku sakit kepala, tapi bagi ubat demam... ntah2 memang suhu aku tinggi, tapi sengaja takcakap.. tau2 dapat ubat demam... ape la doktor ni.. cakap la berapa suhu badan aku... ke aku yang lupa nak tanya? huhuhu.... ubat tahan sakit tu aku tak makan pon, kang dibuat perot aku pedih, dah tambah 1 lagi penderitaan pulak... huhu... 

eh, lupa pulak.. sakit tu kan penghapus dosa2 kecil... ok, insaf..... -_-Y





KLIK CEPAT UNTUK BUAT DUIT!!

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Belajar bersyukur.. Bayar kn seringgit.. Kalau doc xcek bising.. Doc cek pn bising.. Manusia xpernah puas dgn apa yg ade. Dpt panadol 2 papan da ckup byk. Klinik kt uma sy ni bg sepapan je
Akhir kata.. Bersyukurrrr

LiaNa YuSoF berkata...

Assalamualaikum wahai saudara/saudari yang tiada nama ini...

Alhamdulillah, setakat ni saya sangat bersyukur dengan apa yang Allah bagi pada saya.. dapat sakit ni pon saya bersyukur, dapat jugak hapus dosa2 saya.. ye tak?

manusia memang takpernah puas dengan apa yang dia dapat.. sama macam saya.. macam2 lagi benda yang saya belum gapai, jadi saya belum puas... saya rasa anda pon macam tu jugak kan? atau anda dah puas dengan apa yang anda ada, Alhamdulillah... baguslah macam tu..

begini, mungkin anda takpernah mengalami apa yang saya alami, tak rasa apa yang saya rasa, pengalaman 2x saya ke klinik kerajaan di tempat saya dalam tempoh 5 tahun ni.. mungkin klinik di tempat anda, servis nya sangat bagus.. kalau bagus, bagitau lah kat saya, boleh saya ke sana... ^_^

takpelah, saya maafkan anda.. cuma nasihat saya, apabila menulis atau berkata apa2, sila berfikir dahulu.. jangan letak diri anda dalam situasi orang lain.. menulis sehingga menyakitkan hati orang lain tu perbuatan sia2 je.. tapi macam yang saya kata tadi, saya dah maafkan anda..

akhir kata, renung2kan dan selamat beramal... ^_^V peace no war...

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."