Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

29 April 2013

Tiba-tiba Terasa Nak Makan.......................


KLIK CEPAT UNTUK BUAT DUIT!!

Assalamualaikum...

tah kenapa aku tiba2 terasa nak makan Sup Telor bersama Mee Suah.... korang tau ke apa mee suah tu? aku tau makan benda alah ni pon sebab nenek aku selalu masak... kalau buat kuah2 yang jernih je mesti nenek taruk mee suah ni... sedap sangat... orang sakit demam memang sesuai sangat makan menda alah ni.... nak masak pon senang.. kalau suhun kena rendam, mee suah ni takpayah.. teros masuk je dalam periuk, nanti dia akan lembut sendiri (macam magi).. tekstur dia lembut sangat..


inilah mee suah yg selalu nenek dan mak aku guna....

masak simple2 je.. sup telur ke, sup sayur ke, sup kosong ke.. tumis bawang dengan ikan bilis taruk air pon dah sedap.. masuk sikit blackpaper ke, lada sulah ke... garam secukup rasa.. siap!!

hmm... dok terbayang sampai terasa lapar pulak.... huhuhu..
 



KLIK CEPAT UNTUK BUAT DUIT!!

9 ulasan:

Mrs mAmikO AbUrakOji berkata...

li..aku penah makan mee suah ni time aku pantang dulu..mee suah ni tuk tmbahkan pengeluaran susu..hehehe

LiaNa YuSoF berkata...

oh yeke.. aku taktau plak boleh wat tambah pengeluaran susu.. hehehe.. tp sedapkan... mana nak carik ea mee suah ni? carefour ade x agak2?

wanna berkata...

li masak, pastue jangan lupa ajak aku makan sekali tau,

hang sebut sup dengan mee suah, teruih aku meleleh ayaq liuq.. sedapnya

LiaNa YuSoF berkata...

hahaha... bole2.. tp ko kena dtg umah le...

kan, terliur sangat2.. makan panas2... xde nasi pon xpe... perghhhhh..... slurp2.. hehehe...

Mrs mAmikO AbUrakOji berkata...

aku pun xsure kt mane..kt kg aku mmg ade..

wana...aku rindu mee siput ko....buatlah yang..

LiaNa YuSoF berkata...

mee siput ada kat ne ek? aku smpai sekarang takjumpa.. ada beli kat carefour tp bkn mee siput rupanya.. huhu..

wana, timah tanya bila nak buat makan2 lagi? hihihi...

Ifa berkata...

warghhh sdpnye.. ha'a bnda alah ni memg mkn ngan sup yg simple2 je kan.. memg dh lm x jmpa ni..

mee sipot yg korg mksudkan ni, yg kena goreng tu ke.. yg cecah ngan smbal tu ea..

Mrs mAmikO AbUrakOji berkata...

la..aku slh tulis la..aku maksudkan me sanggul yg wana buat time kt poly dulu..huhu

Hustler berkata...

Sape nak mee siput?? aku ada yang tak bergoreng lagik, malas pulak nak goreng.

Mee suah ni la aku gigih carik masa adik aku yang 2nd bongsu nak idop dulu.... dia ta makan nasik.. so nak besokan dia cume makan mee suah jek... haish.... dah tingkatan 1 pon budaknyer...

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."