Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

19 April 2013

Suka Nak Share...


Assalamualaikum....

hari ni aku nak share tentang kod negeri, no di tengah dekat mykad.. aku ada baca, tentang kekeliruan sesetengah orang yang pelik bila no kod tengah tu tak sama dengan adik beradik mak pak dia padahal dia lahir di negeri yang sama....

Johor - 01, 21, 22, 23, 24
Kedah - 02, 25, 26, 27
Kelantan - 03, 28, 29
Melaka - 04, 30
Negeri Sembilan - 05, 31, 50
Pahang - 06, 32, 33
Pulau Pinang - 07, 34, 35
Perak - 08, 36, 37, 38, 39
Perlis - 09, 40
Selangor - 10, 41, 42, 43, 44
Terengganu - 11, 45, 46
Sabah - 12, 47, 48, 49
Sarawak - 13, 50, 51, 52, 53
WP KL - 14, 54, 55, 56, 57
WP Labuan - 15, 58
WP Putrajaya - 16
Negeri tak diketahui - 82

sekarang dah tau kan? ^_^
 

6 ulasan:

Hustler berkata...

lau 71?? Hahahaha

Aku 10. ngeeee

LiaNa YuSoF berkata...

uppsss... no komen.. nak tau p tanya dato' kp.. hihi...

aku 04... ^_^Y

Hustler berkata...

Hahahahaha... ko tanak komen ke ko tak tawu?? or wat2 tak tawu?? wahahaha... :P

truly melakau nih, wahahaha

LiaNa YuSoF berkata...

entah, tp yg aku tau, kod 71 tu takde dlm senarai kod2 kelahiran luar negara.. jadi, macam mana dia boleh wujud? hanya mereka dan puak2 mereka saje yang tahu.. hihi..

melaka yg tak berapa nak melaka sgt.. sebab dah ada ciri2 lupa diri sikit dan perasan diri masih orang KL.. hak3..

Hustler berkata...

hahahaha... ko playsafe nih Lia, wahahaha.....

hakahkahka.... nak KL jugak tuh... melaka tanak ngaku.

LiaNa YuSoF berkata...

hehehe... ^_^Y

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."