Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

19 Februari 2013

Malam Yang Hampeh


Assalamualaikum..

malam tadi, seperti tajuk diatas, adalah malam yang paling hampeh buat aku.. setelah sekian lamanya aku menetap dirumah aku tu... dah lah aku tak sihat.. tak boleh tidur pulak... adehh...

aku masuk bilik sebelum pukul 11 malam.. gedebak gedebuk sana sini, pukul 11 lebih barulah aku tutup lampu bilik, bukak lampu bilik air dan terus berbaring.. mata ni tak mengantuk lagi... jadi aku pergi cari earphone, kengkonon nak dengar era.. hmmm.. bosan pulak.. tutup radio, dengar lagu pulak... sambil dengar tu, mata aku dah mamai2 gitu.... 

baru je nak pejam mata........ sekali......... *ada bunyi* hmmmmmm.... dah start dahh..... kuat pulak tu... aku dengar lagu ni, volume boleh tahan pecah telinga jugak, tapi masih lagi boleh dengar 'bunyi-bunyian tu'... tengok jam, sikit lagi nak pukul 12... awal betol... kalau ye pon, tunggu la pukul 12 lebih ke... pukul 1 ke... huhuhuhu.... teros terdiam, berhenti bernafas sekejap.. lepas tu, mengeluh... huhhhh.....

tutup lagu, bukak earphone semua... pandang siling... aik, senyap pulak... tadi kemain lagi.... mulut ni dah terkumat kamit baca ayat kursi.. ok, tidur! amek bubuk, tutup muka.... baru je pejam mata, tiba2 jantung aku berdegup laju... dupdapdupdap.... adoiii.. kenapa pulak ni........ owh, aku tau kenapa jantung aku dupdapdupdap... aku takut sebenarnya... huhuhu.. lepastu berpikir, kenapa pulak nak takut... adehh..... try lagi pejam mata... dupdapdupdap lagi jantung ni... laju.... hmmm... takboleh jadi ni... bangun, bukak lampu...

ok, selesa sikit walaupun terang sangat... lagi la susah nak tidur kan.... try lagi pejam mata.... takboleh jugak...  baca lagi ayat kursi.... tetap takboleh nak pejam mata.. bila pejam jantung aku teros dupdapdupdap... lepastu mesej tina... *Takboleh tidur. Bising. Aku Takut.* tu je yang mampu... huhuhu... masa aku mesej tu, takde dah bising2... sebab dari start aku baca ayat kursi, teros hilang bunyi2 tu.. cuma mata ni takboleh tidur... pastu tina reply.. *laa.. bacalah ayat kursi.. takpon baca yaasin..* nak baca yassin, buku yassin kat bilik sebelah pulak... adehh....

dah mata takboleh pejam, aku terkebil2 je la.... pandang siling, pandang dinding.. pandang tingkap... mata dah mamai2 dah ni... tapi masih takboleh tidur... bangun, amek Al-Quran.. letak kat bantal sebelah.. sambil tu baca lagi ayat kursi.... ok, dah tenang sikit.... taktau aku tertidur pukul berapa... yang aku tau, mata aku sekarang ni.......... mengantuk yang amat! kepala pun dah pening2..

hmmm... sepanjang aku duduk rumah tu, takpernah lagi aku rasa dupdapdupdap macam tu... masa duduk sorang2 tu, takde pon... start maklang duduk dengan aku... tiba2 aku rasa takut bila tak berteman... maklang takde ni.. dia balik rumah dia sebab dia ada kursus kat Intan... nanti hari khamis baru dia datang.. dia balik rumah dia petang sabtu haritu... petang tu pulak, tina datang tidur rumah aku sampai hari isnin.. so, start malam tadi la baru aku tidur sorang2... bila dah sorang2, rasa lain pulak... pelik betol.. sebelum ni takde pon rasa camtu...

entahlah... agaknya banyak sangat dengar cerita2 seram... pasal maklang yang lemah semangat... senang 'didatangi'.. maklang masih lagi dalam proses berubat dengan ustaz... dia kata dah ok sikit... dah lama dah tak kena 'kacau'... tapi haritu, aku bawak dia pergi dengkil, lalu kawasan kubur tu... time tu dah pukul 6 lebih pulak tu.. balik rumah, memang time maghrib... maklang pon satu, pergi tegur pulak masa lalu kawasan kubur buddha dengan hindu tu.... malam tu, ape lagi.... tapi dia takdelah kena kacau pastu jerit2... yang tu, aku pon takot... huhu... selalunya benda tu datang dalam mimpi dia.. lepastu esok tiba2 dia tanya aku, tidur malam tadi ok tak? aku cakaplah ok je... lepastu dia cerita pasal mimpi dia... dia cakap, memang salah dia sebab pergi tegur masa lalu kat kubur tu.... seram2, naik bulu roma aku mendengarnya....

belom lagi pasal tina... tina cerita kat aku, masa tidur kat rumah aku, ada 1 malam tu dia bangun terkejut sebab ada 'orang' HOI kat muka dia... mula2 aku dengar, aku gelak... hahaha... tapi bila aku sorang2 malam tadi, takboleh tidur.. tiba2 aku teringat cerita2 diorang ni.. lagilah aku takboleh tidur... huhuhu...

kadang2 aku rasa mindset kita ni... tu yang hati, perasaan kita terikut2... sebenarnya, mungkin takde pape.. ntah2 bunyi malam tadi bunyi orang atas tu tengah wrestling ke.. berguling2 ke.. mana kita tau kan.. tapi hati kita ni dah syak bukan2.. tambah lagi dengan cerita2 seram sebelum ni.. camane kita tak terikut2 ketakutan sekali kan?

oklah, malam ni, aku nak baca yaasin la.. harap2 aku boleh tidur lena malam ni tanpa sebarang ketakutan.. huhuhu...  


22 ulasan:

Hustler berkata...

Hoi.... (Slow n steady jek bunyiknyer)

LiaNa YuSoF berkata...

ohooohoooooiiiii (macam dato m daud kilau) hahaha..

Hustler berkata...

jenuh la ko lau dia ajak bejoget maalam2 nyanyi lagu tuh, wakakakaka

LiaNa YuSoF berkata...

chooiiii!!! ko jgn mawi.. aku rela pengsan dari diajak berjoget... huhuhu...

Hustler berkata...

Hahahahaha... Abis, lau dah hoi tak bangun, mmg la dia ajk bejoget.. kuikuikui :P

LiaNa YuSoF berkata...

tade2.. aku g suruh dia cari ko.. sbb ko org johor, ko lebih terel berjoget dari aku.. kahkahkah...

aBoi berkata...

buat macam pak jabit la liana... ini semua mainan minda... halusinasi je.. hahahaha

LiaNa YuSoF berkata...

hahahahahaha... tp kes pak jabit tu, bkn mainan minda halusinasi.. tp betol2.. hahahaha.. adeh... cam hampeh je muke hantu tu... hahahaha..

Hustler berkata...

Hahahaha.... tak masal jek tibe2 petik orang johor. wakakaka :P

zal88 berkata...

klakar plak cte tina tu..hehe
ko jgn fkir bkn2 je la li..insyllh xde ape la..ko kna kuat smgt je..:)

LiaNa YuSoF berkata...

mawi : eh.. betol la.. joget dgn org johor, baru ada feel... bkn takat zapin.... kuda kepang bagai sume boleh.. hahaha..

leha : xdela leha.. xpikir bebukan pon.. cuma teringat je cerita2 diorang... uhuhu..

Hustler berkata...

Hahahaha... tanak la dia joget kuda kepang ngan aku, patutnyer aku yang kena rasuk, sudahnyer, dia yang kena rasuk dengan aku.

LiaNa YuSoF berkata...

hahahahaha...

eh, ape dah merepek joget kuda kepang bagai ni.... adehhhh.....

Hustler berkata...

Ko kan mmg. Suka mengarut. Wahahahaha..... aku folo the flow jek.

LiaNa YuSoF berkata...

aku ke yg mengarut....? cehhh...

eh, ko ni jd ke x nak amek karipap? t aku terjual kt orang lain plak... hehehe...

Hustler berkata...

Ko jual kat orang len, aku terbalikkan presint 5 tuh.

LiaNa YuSoF berkata...

amboii............

Hustler berkata...

Hahahahaha... Dalam minggu nih aku amik yerk cik Lia? Hikhikhik

LiaNa YuSoF berkata...

hehehe... yolah...

Hustler berkata...

Bagus2.... Beritndak mengikut arahan.

Ifa berkata...

lili..pasng je mp3 ayat alquran ulang2.. jgn tkut tau..wat2 brani tau..

LiaNa YuSoF berkata...

tu la... aku nak amek mp3 ayat alquran ni.. kat hp aku takde.. mayb kat memory card lain kot.. aku memang buat2 berani je sekarang ni.. huhuhu..

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."