Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

27 Februari 2013

Malam Tadi..


Assalamualaikum....

malam tadi, kat tv ada siarkan siaran langsung perlawanan antara Johor DT lwn Kedah di astro Arena dan Pahang lwn TDM di RTM1.. dua2 game best sebab ada pemain2 yang aku suka dalam 3 pasukan.. hehehe... tapi... sebab taktau nak tengok mana satu, aku ambik keputusan, "tak payah tengok lah!" hahahaha... 

lagipon aku nak layan Romantika.... ada penyanyi favourite aku... dulu la... sekarang takbape dah.. hak3... Mawi & Ekin.. bolehlah... si mawi ni cover2 romantik pulak... haisshhh... aku lagi suka tengok episod Ayu Raudhah dengan Zakuan Adha.. minggu depan, giliran Sheila Rusly dengan suami dia, Jinggo.. haaa... nak tau romantik ke tidak, kena lah tengok... hehehe.. eh, promote pulak.. hak3..

aku layan Romantika pon sebab menyokong kerja kawan sekolah aku... 1 kelas dengan aku form 4 dan form 5.. sebelum ni dia kerja kat NTV7... sekarang, dia dah jadi salah seorang staf di Astro.. dan aku rasa Romantika ni first project dia.. taktaulah betol ke tidak.. hehehe.. nama kawan aku ni, Danial Hisham.. dia adalah penulis kreatif dalam program Romantika ni.. "popular dah ko poot.. hahaha.. pasni ada On Air 2, boleh la ko masuk... untung2 jadi pengacara.. anak didik Datuk Aznil lagi... hehe.. gud luck bro!" eh, tulis macam la danial baca blog aku.. hahahahahaha..

lepas habis Romantika, aku layan bola kejap.. kejap2 bukak 801.. kejap2 bukak 101... dahsyat betol la Pahang.. berkenduri gol malam tadi... kesian pulak aku nengok dak2 tentera darat ni.. huhuhu... takpelah, Pahang tu team gergasi.. memang la susah sikit nak kalahkan.. tahniah la Pahang.. perjalanan korang tak sesukar Johor DT.. dah la ketinggalan 0-2 separuh masa pertama.. aku tak sure pulak sape yang turun padang.. yang pasti, takde Safiq.. Safee aku taknampak pulak.. separuh masa kedua, diorang dapat kejar dan samakan kedudukan 2-2 sampai habis masa.. lepastu, aku taktengok dah... sebab layan meleTOP pulak.. hahaha..

pagi tadi, dengar JOHARA, Kedah kalah pulak.. hasil penalti 5-4... adehhh.. aku ingat boleh menang... aku tengok Kyrill Muhymeen tu jaringkan gol, dahsyat betol... dan Pahang menang besar 7-1.. gila la... nasib tentera darat dapat 1.. takdelah malu sangat... huhuhu...

meleTOP, si neelofa takdo.. jadi digantikan dengan Jihan... ok jugak dia mengacara... suka tengok dia buat "meleTOP ke tidak?" tu... hehehe.. dalam meleTOP ni aku suka tengok Parody... gila kelakar parody malam tadi... 5 lagu popular tahun 90-an... no.1 lagu sejarah mungkin berulang.. hahahahaha...  Jihan tengok dia buat parody tu pon dia gelak.. hahahaha... lepastu ada pulak jemput Gambit dengan Alif Hadi... serius, aku tak suka Alif tu.. macam over... aku rasa Gambit tu ok lagi kot.. walaupun dia suka buat provokasi dalam Fear Factor, tapi dia tak banyak cakap sangat....

tu la kerja aku malam tadi.. sorang2 depan tv.. menunggu maklang keluar bilik, sampai ke sudah tak keluar.. tadi nak gi kerja, dia cakap lepas maghrib tu dia tertidur... aku dah agak dah... kalau tak tidur, internet.. penat sangat agaknya... semalam dia puasa.. dia cakap baby asyik mengeras je... baby lapar kot... hehehehe..

#tambahan

suke tengok gambar ni.. hehehe..

Pemain Johor Darul Takzim (JDT), Norshahrul Idlan Talaha (tengah), dikawal empat pemain Kedah pada perlawanan Piala FA di Stadium Darul Aman. JDT mara ke suku akhir Piala FA menerusi kemenangan penentuan sepakan penalti 5-4
 


7 ulasan:

zal88 berkata...

ko xtengok yg msa penalti JDT - Kedah li..sengit btul..4-4 da..yg last je Kedah xmsuk..
oo..smlm gambit ea..xtgk lak..

Hustler berkata...

Hoyoyoyo..... Kenari Di baham Harimau Selatan, wahahahaha

LiaNa YuSoF berkata...

leha : aku lupa la malam tadi tu suku akhir.. tu yg abes masa kedua teros tukar channel.. adeh, rugi2..

mawi : suke la tu.. hehehe.. xpe2, kalau kenari menang, nak ckp camane tu? kenari terpijak mata harimau selatan yang sedang tidur lalu harimau pon buta.. gitu? hahahahahaha...

Hustler berkata...

Hahahahaha.... aku buat keputusan hujahan berdasarkan game semalam, Hahaha... kedah beriye2 jek semalam dah macam sahkan kemenangan, wakakaka.. tuh yang aku suka tuh,.

LiaNa YuSoF berkata...

yela.. bola kan, macam2 bole berlaku.. aku pon dah target, "habislah JDT" skali tengok, eh.. dah 2-2.. kedah mestila nak menang.. main kat tempat sendiri.. tapi nak wat camane... harimau selatan kan pasukan bertaraf bintang.. haruslah menang.. hehe..

Hustler berkata...

Terbaek gamb tuh, hikhikhik..... hopkos.... cer baca status aku, tuh aku tuju pada mulut2 lancang yang lom abis game, dah hapdet status kutuk johor memacam. then biler dah sampai penalti?? nak sakap ape?? hahaha.... Len kali nak sembang, tunggu abis result, baru citer... jgn trus predict. hikhikhik

zal88 berkata...

hehe..mcm2..snang je..
bola tu kan bulat..
mcm2 leh jadi..brgntung jgk kepada bakat,rezeki,keadaan sekeliling..

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."