Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

31 Januari 2013

Bila Lama Tak Jumpa..


Assalamualaikum...

dah beberapa hari tak update... malas menguasai diri.... cewahhh... oklah, meh dengar aku cerita... keriuhan melanda setelah lama tak berjumpa... hak3...

sabtu lepas, 26 Januari 2013, aku sekeluarga (kakcik & pizin je takde sebab diorang kerja) pergi ke majlis sambut menantu makcik (ex-jiran) yang mengajar aku mengaji masa dok Menara Sri Kemboja, AU3 dulu... (bahasa kampungnya, gi panggil.. hik3) aku memang dah lama tak jumpa makcik ni.. kami panggil beliau CikCah... dan aku jugak tak pernah lagi memunculkan diri di apa2 dan mana2 majlis yang melibatkan ex2 jiran ni... huhuhu.... malu la.... segan.... selalunya mak dengan ayah je pegi.. so, ini adalah pertama kali...

aku pon taktau kenapa aku nak pergi, ikutkan aku dah cakap dengan mak, tak tau lagi.. segan... tapi mak cakap, nak segan apa..... jadi, untuk tidak menghampakan mak dan jugak CikCah dan suami beliau, PakCik MdZin (yang selalu tanya2 aku), aku pon pergi la... 

tapi.... aku tak bajet la akan jumpa ex2 jiran KL aku.... adoiii... sampai2 je, dari jauh aku dah nampak.......... hmmm... berserah, bersedia je la.... (dengan soalan2 panas)... kami sampai2 je, salam dengan CikCah.. jumpa PakCik MdZin... PakCik MdZin siap tanya aku, bila balik? cuti ke? hehehe....

lepas tu teros ke meja yang dipenuhi oleh ex2 jiran... cewah... cerita macam ramai sangat... takdelah ramai.. ada 3 family yang dah datang... family CikSu&PakCikKamal (masih di AU3), CikNaz&PakCikMan (dah pindah Seremban 2), CikRos&PakCikWak (masih di AU3)... salam2, peluk2, cium2.....korang ingat tak aku pernah cerita pasal Najlaa (Jela) yang masuk tv program Aizat Pecah Rahsia tu? dia pon ada........ hahahaha... dari jauh dia dah jerit aku... YANA...... peluk cium macam dah lama tak jumpa... padahal baru setahun je takjumpa... eh, lama la tu.... hehehe...

dah salam2 sume, aku pergi ambik nasi, pastu duduk sebelah Jela.. makan sambil borak2, gelak2... hahahaha... dia punya gelak, mak aiii... kalah mak2 orang ni berborak... sampai kena tegur dengan makcik kendarat, amboiii, gelak slow2 sikit.. huhuhu... 

seronok sangat dapat jumpa Jela dan sorang lagi member baik, Leen... kiranya, takde lah perasaan malu segan semua tu.... teros hilang.... 

Leen ni, sama kolej dengan akak aku.. umur dia tahun ni 24, sebaya dengan Jela.. aku 25, akak aku 26.. diorang ni tak panggil kakak pon kat aku ngan akak aku.. panggil nama je.. kira dulu masa kecik2, takperasan pon perbezaan umur ni.. rasa macam sebaya je... hak3.. perasan!

ehh.. aku nak cerita pasal Leen.. dia ambik course sama dengan akak aku.. kira, nanti diorang ni sama2 la jadi cikgu.. jadi, bila dah jumpa akak aku, asyik cerita pasal sekolah je la....... (pengalaman praktikal) aku dengan Jela dengar je.... sampai Jela cakap "ko tengok, bakal2 cikgu ni... kalau dah jumpa, tak heran dah orang sebelah" hahahahaha...

aku lebih rapat dengan Jela... banyaklah jugak borak2 pasal kerja.. Jela asyik tanya aku je, best tak kerja? errr.... apa aku nak jawab ea, setelah 4 tahun lebih bekerja ni? huhuhu.... Jela ni, kerja kat CST Production, aku rasa Jela ni graphic designer la... hmm.. ye kot, aku lupa nak tanya apa jawatan dia kat company ni.. hahahaha... dia selalu jugak terlibat dengan Aizat... kerja2 fotografi.. editing... design kad kahwin... fuhh.. kira dasat jugak la Jela ni.. aku memang tabik toink2 la kat dia... hehehe..

dan..... soalan yang pasti akan ditanya oleh Jela, ko bila nak kahwin? adehhh... alasan dia tanya aku, sebab aku dah 25 tahun dan dah kerja.. boleh gitu? hahaha.... nasib baik la tak ada yang tanya, bila nak kurus? hahahaha.. teros aku tak jadi makan agaknya... hahaha...

tengah borak2, tiba2 PakCikMan (ayah Jela) ajak aku nyanyi.... adoiiiii.... biar betol.. takkan kot.. huhuhu... Along (abang Leen) pon ajak nyanyi siap bawak buku lagu suruh pilih nak nyanyi lagu apa... arggghhh... kerja gila ni.. 

dulu masa kecik2, PakCik Man selalu ajak aku karaoke kat rumah dia.. sampaikan dia dah cop aku pasangan duet dia lah.. bayangkan masa tu umur aku baru darjah2 je... sampai sekarang pon, kami dicop pasangan duet.. hahahaha... nasib baik CikNaz tak jeles.. Jela pon cakap, ayah dia kalau menyanyi, asyik sebut nama aku je... sampai macam tu sekali... huhuhu... 

dalam taknak taknak tu.. terpaksa jugaklah... dah dipujuk2 suruh nyanyi... aku bukan apa, aku tak pernah lagi nyanyi depan mak ayah aku... hahahahahaha... malu weeeiii.... dah tu, Along nak nyanyi lagu Memori Daun Pisang pulak.... adehhh... pasrah..

kebetulan, sebelum nyanyi, ada ex jiran lain pulak datang.. CikNorsiah, MakMidah&PakCikRaja beserta 2 orang anak lelaki.. dan PakCikAzhar&Isteri.. lagi lah aku malu... huhu...

Along punya suara, memang superb la... kira 1st time jugak lah aku dengar dia menyanyi... sedap...

dah habis makan2, borak2, nyanyi2.. kami pon minta izin pulang ke destinasi masing2... hehehe.. tapi sebelum balik, kita bergambar dulu!!


tersenget2 aku sebab kena tarik.. sikit lagi nak tertonggeng.. hahaha..  


ok, dari kiri.. yang sepasang pakai hitam merah tu, PakCik Azhar&Isteri.. tudung biru hitam tu Mak aku.. hehe.. pakai tudung oren coklat tu, CikNaz, belakang CikNaz, CikRos.. belakang CikRos, Cik Norsiah.. depan dia CikSu dan CikCah.. actually, belakang CikCah tu Ayah aku.. hahaha... nasiblah ayah.. tak berapa nak tinggi.. huhu.. lelaki kat tengah berbaju hitam, PakCikWak.. berbaju melayu biru, PakCikMdZin, berspek hitam, PakCikMan aka pasangan duet aku.. hahaha.. berbaju merah, PakCikKamal.. sebelahnya, menantu.. wife Along.. Along, tu... yang tepi sekali, yang gagah tu.. hahahaha.. eh lupe, budak kecik tudung hijau labuh macam ustajah tu... adik aku, dekya... hahaha...

yang duduk mencangkung macam nak tergolek je gaya, semua anak2 dara.. hehehe... pakai baju purple tu, kembar... adik2 Jela.. Jiha&Ct.. lepastu, yang macam nak tertonggeng tu, aku la.. hahaha... sebelah aku, Leen.. pastu akak aku Fariza.. dan.... Jela! terjerit2 dia suruh orang yang amik gambar tu cepat.. penat mencangkung, senak perut kata nya.. hahahaha.. adehh... kelakar la ko ni Jela...


geng mak2...

Jela jerit suruh cepat2 sikit ambik gambar.. perut dah senak ni.... hahahahha... ha, gambar ni barulah nampak Ayah.. hehe..


geng anak polis... hehehehe....




1 ulasan:

Cik TTK berkata...

wahhhh...mesti heaven gila kan..lama tak jumpe tetiba jumpa mesti banyaaaaaakkk benda nak borak, ank di kenang2..best2..

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."