Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

30 Oktober 2012

Kenapa Dalam Gelap, Aku Yang Kau Pilih??


err.. macam lucah je tajuk di atas... hik3..

Assalamualaikum... mesti ramai yang baru masuk kerja hari ni kan.. almaklumlah, semalam ramai yang cuti.. dengan senang ati masuk parking, tengok B3 banyak lagi parking kosong.. kalau tak, B4 le jawab nya.. huhu.. ok, aku nak cerita 1 kejadian yang berlaku pada malam raya Aidil Adha.. jadi, teruskan bacaan anda.. tapi kalau taksudi takpe, i tak paksa... ehhh? hehehe..

malam raya tu, sampai2 je rumah nenek, mak teros suruh adik bentang toto.. tidur kat rumah nenek ni, tidur gaya bebas.. lantak la ko nak tidur kat mana.. tapi disebabkan family makteh dah conquer area depan tv, kami pon tidur la bersebelahan tilam atuk.. dekat dengan meja makan.. dah terbentang toto tu, teros aku lompat (gaya orang nak menyelam) tanpa memikirkan masa depan menunggu bantal daaa... mengantuk beb.. dari putrajaya ke durian tunggal.. (macam jaoh sangat..) lepastu, dari durian tunggal ke merlimau pulak.. (ok, yang ni akak aku pulak amek giliran memandu) padahal masa otw tu aku keja membuta je.. hua3..antara sedar taksedar je mak hulur bantal dan selimutkan aku.. (selimut kongsi dengan mak) dah sedap berselimut, teros melayang............

tengah aku sedap2 tidur, tiba2 aku terasa ada benda bergerak dekat lengan aku.... eh eh... geli la... (aku memang penggeli sikit.. 'penggeli'?? err... macam kelakar pulak perkataan tersebut.. kih3..) dah geli2 tu, aku gerak la badan aku.. masa tu aku tidur mengiring ke kanan mengadap mak.. tiba2, aku terasa macam kena injection... adooiii!!! teros tangan kanan aku nak pegang tempat yang sakit tu.. tapi malang betol, rupanya benda alah yang inject aku tu ada lagi kat lengan aku dan tak semena2 benda alah tu inject pulak jari kelingking aku... adoooooiiii!!! teros sembam muka kat belakang mak dan jerit... "mak! mak! ada benda gigit tangan orang!!" ok, aku jerit kat 1 rumah sebenarnya.. huhuhu...

1 rumah terbangun dari tidur... dalam kesakitan tu, aku dengar nenek cakap, "pentik api!! pentik api!!" (maksudnya, bukak lampu) mak teros bangun bukak lampu... "mana! mana!" mak aku carik benda yang gigit aku.. tapi takde... eh, betol ke ni.. ke aku mengigau.. huhu... mengigau apa nya.. ni tangan dah sakit... mak bukak kan cardigan yang aku pakai.. dalam masa yang sama aku tekan tangan kanan aku, konon2 taknak kasi bisa tu menjalar ke tempat lain.. (hahahaha) sebab masa tu aku pikir aku kena patuk ular ko..... 

atuk aku cakap, lipan kot.... bila tengok kesan gigit kat jari dengan lengan, sah! memang kerja lipan.. masing2 teros tunggang terbalikkan selimut, toto, bantal.. tapi tak jumpa.. akak aku dan2 teros kibas kain batik yang dia pakai.. hahaha.. aku kat tepi dah menangis dahhh.. sakit memang sakit, tapi aku dok pikir, bahaya ke tak kena gigit lipan ni... boleh mati ke? sampai ke situ aku berpikir... huhuhu... jari kelingking ni dah berdarah2 dah.. (sebab aku picit) yang kat lengan tak berapa bisa sangat, mungkin banyak lemak terkumpul disitu... hak3.. tapi kat jari memang sakit gila la...sakit dia, macam nak tendang orang je rasanya... huhu..

semua dah risau tengok aku... teresak2 wei aku nangis... (malu pulak aku bila teringat balik.. haha) teros nenek cakap, nak bawak aku pergi rumah jiran nun kat depan sungai.. nek rahmah... nenek tu pandai tangkal buang bisa kena sengat binatang berbisa.. eh, ni bukan tangkal2 apa pun, dia bacakan ayat quran, doa mintak kurangkan bisa je.. lama jugak la dok ketuk rumah nek rahmah... yelah, bayangkan, pukul 2 pagi, orang baru je tidur... bertawaf nenek aku 1 rumah ketuk pintu ketuk tingkap, terjerit2 "assalamualaikum.. assalamualaikum... kak! kak! mah ni! assalamualaikum..........  hadoiii... tidur mati ni" mengeluh kejap.. hahaha... suami nek rahmah tu, pendengaran dah tak berapa.. lagi laaa... haha.. aku dalam sakit2 tu, rasa nak ketawa pun ada...

15 minit kot terjerit2 depan rumah orang.. baru lah nenek tu sedar... kesian dia.. baru je tidur, dah kena kacau.. huhuhu... nenek tu teros baca2 kat jari aku... lepas tu baca2 kat air pulak... oh, sebelum keluar tadi, mak aku dah bagi aku makan ubat tahan sakit.. balik rumah, mak sapukan air tu kat lengan... nenek masukkan sikit air dalam cawan, suruh aku minum, then rendam jari dalam cawan tu... sambil buat, sambil berlinang air mata... huhuhu... yela, bisa tu kan makin lama makin sakit.. dah tu, air tu bukan la sapu/minum teros ilang bisa kan.. nenek cakap nanti makin sakit sebab nak buang bisa tu.. nanti bisa dah takde, gatal pulak... haisshh.... macam2...

dekat pukul 4 baru aku tidur balik.. tu pon lama aku duduk termenung tepi dinding, menahan sakit sambil berlinang air mata... mak dah pujuk2, suruh baring, tidur.. tapi aku macam fobia nak tidur.. last2, tertidur jugak... 

teros hilang mood aku nak beraya.... hmmm... pagi raya tu, bangun2 muka sembap je.. banyak nau menangis nya.. huhu.. dok diam je... macam budak baik... kalau tak aku la yang paling bising kat rumah tu.. huhuhu... yang aku taksuka, adik aku saja je nganjeng2 aku, "huhu.. ada budak tu menangis pagi2 buta tadi" cam hampeh je.. dah sakit, nangis la.. takkan nak ketawa terbahak2 pulak... huh!

petang tu dah ok dah yang kat jari.. yela, nenek tu tangkal kat jari je.. kat lengan dia tak tangkal.. yang kat lengan, sampai hari ni terasa lagi sakitnya, tapi tak lah sakit sangat.. rasa cam bengkak nak surut.. ala, rasa macam korang kena bcg dulu2..

esoknya, malam... baru lah aku terjumpa lipan derhaka tu.. dia bersembunyi kat rak kasut belakang pintu... kebetulan aku nak keluar, tiba2 lipan tu keluar, meluru kat aku... terkejut aku... tengok lipan tu... mak aii.. besau nye... teros jerit2 (jerit lagi..) "nek! nek! dah jumpa lipan ni... besar!! cepat2!! menggelupur nenek aku dari dapur bawak pisau... pak iwan yang baru terlelap, teros bangun ambik penyapu... taktau apa jadi kat lipan tu, sebab aku teros lari tempat lain.. geli!! taksangka lipan besar tu yang gigit aku.. meremang bulu roma aku... huhuhu..

lebih kurang besar ni la lipan tu.. 

gambar dicurik dari pokcik google

ko bayang la lipan besar ni, gigit ko... apa perasaan ko? huhuhu... sumpah dah, lepas ni aku fobia dengan lipan.. 

2 ulasan:

Ifa berkata...

adoiiii... saketnye.. ni yg aku serm nk tido kat kmpung ni.. lau aku yg xde lemak lngsung ni, dh pengsan agaknye kena senngggat..

LiaNa YuSoF berkata...

hahahaha... aku pon nak pengsan.. tp pikir, kang pengsan sape nak angkat aku? jadi, cancel la.. hahahaha..

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."