Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

05 Julai 2012

Ingat Jadi Bendahari Pandai Sangat Kira-kira?


hmmm... nasib la dapat bendahari macam aku ni.. huhu... bukan apa? bila dah kira2, duit tak cukup.... tapi xdelah banyak sangat kurangnya.. kadang2 rm2, kadang rm1.. macam yang terjadi hari ni.. ada akak sorang tu nak bayar duit kelab yang tak berbayar dari bulan 1, jadinya dia nak bayar sampai bulan 6... total semua sekali rm18 SEPATUTNYA.. tapi, bila makcik2 ni dah kerumun aku kat situ, tambah pulak cakap kuat2, aku jadi segan.. dah serupa ahlong da aku gi mintak duit kat orang.. ko bayangkan, kawasan partition kat situ adalah kawasan terbesar dalam bahagian.. ada lebih 50 orang staf kat situ.. jadinya, aku kelam kabut la.. akak tu bagi rm50, aku tanya la, nak bagi bape balik kak? sebab aku malas nak kira.. teros dia cakap rm34... aku yang blur lagi ngekngok tambah segan, malu, sebab orang dah pandang2, teros je bagi rm34 kat akak tu...

see!! betol tak aku cakap? bukan apa, aku lah yang rugi! sebab nanti aku yang ngekngok ni akan tambah la pakai duit aku berapa kekurangan duit tu.. macam hari ni, aku dah rugi rm2... ala... rm2 je kan.... tapi kalau dah 10 kali aku salah kira, tak ke jadi rm20....??!! huhuhu..... akak tu pon konfiden je kan, bukan nak sama2 membantu kira betol2.. tah hape2.... sebelum2 ni pon pernah terjadi... adalah kurang2 dekat rm 4- rm5 jugak.. tu pon aku tambah duit aku.. huhuhuhu... baik kan aku? T_T

jadi, jangan lantik saya jadi bendahari sebab nanti saya yang rugi.. huhuhu....


p/s: aku takpandai mintak2 duit kat orang.. lagi2 kes camni.. segan nak mintak balik rm2 kat akak tu.. mintak duit kelab pon aku kena tebalkan muka 5inci.. huhu..

7 ulasan:

Hustler berkata...

Hahahahahahaha!!! Dah2!!! Tak bek merungut2. Niat aje sedekah, sebab dah tanya akak tuh, dia yang bagi jawapan salah, so lau dia jujur, dia patut pulangkan jek... Biler niat sedekah nih, kompom, rezki dtg balik berganda2... InsyaAllah. (Fuhhhhh... tibe2 raasa macam ada kopiah tinggi kat atas kepala)

LiaNa YuSoF berkata...

hahahahaha.. makaseh ya ustad mawi.. hahahaha... ye.. aku memang niat sedekah.. cuma rasa diri ni bodo nau je.. penat blajar math smpai dpt A1, tp kira2 senang gtu pon bole salah.. huhu...

yg aku pelik tu, ahkak2 yg da pangkat macik2 ni, pantang nmpk muka aku.. nmpk aku tau je aku nk kutip duit, pastu dok keliling aku secara beramai2... malu le aku.. huhu..

Hustler berkata...

Ngok ngek tol... tayah la panggil aku ustaz nyot.. haish..... Hahahahah... itu tandanyer anda seorang yang popular.. kihkihkih.... mana tawu ada yang nak jadikkan calon menantu or calon2 madu?? wakakakaakak

LiaNa YuSoF berkata...

errrrr.... xhingin aku... t aku sokmo kena buli.. hahahahaha...

Hustler berkata...

Hahahahaha.... ko buli diorang balik, wakakakakaka

Mrs mAmikO AbUrakOji berkata...

hehe..ptut time akak tu ckp RM34, ko ckp, betul ke ni?hehe...xpun bwk kalkulator li..

Hustler berkata...

Setuju cakap timah

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."