Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

26 Julai 2012

Bonus Raya, Servis Harus Mantop!


Assalamualaikum...

pemberian bonus separuh gaji untuk penjawat awam dan rm500 untuk pesara.. Alhamdulillah.. ada jugak dari takde langsung kan? 
 
sebenarnya aku nak cerita pasal ayah aku... aku kesian kat ayah aku... dia kan da pencen dari bulan 4.. dan sampai sekarang, dia belum terima duit pencen dia... pencen yg selepuk tu pon takdapat lagi, yang bayar tiap2 bulan tu pon takdapat lagi... hmmmm... padahal ayah aku dah buat permohonan, hantar borang dari tahun lepas... bila call balik cakap baru je hantar borang ke pihak atasan...

jadi kepada kerani kat balai polis tempat ayah aku kerja tu, sila lah bersikap bertanggungjawab, bertolak ansur dan berintegriti sikit... janganlah makan gaji buta je.. ni dah dapat bonus ni, servis patutnya lebih cepat... ayah aku dengan nak tanggung semua adikberadik aku yang masih belajar lagi ni.... ko senang2 je buat kerja lambat2 kan... patutlah ayah aku nak mintak bersara awal.. sebab taktahan agaknya kerenah orang2 muda yang baru jadi penjawat awam, tapi kerja macam hampeh!

aku paham, proses nya memang lambat, kadang2 makan masa 2 3 bulan baru kita boleh terima pencen.. tapi kalau baru sekarang ko nak hantar borang, maknanya ayah aku kena tunggu lagi 2 3 bulan la kan... tu bukan 2 3 bulan dah, tu dah jadi 5 6 bulan... tau x? buat kerja main2..hey.. geram pulak aku....


2 ulasan:

aBoi berkata...

Kesiannya.. ala..kerani tu asal dapat gaji je ok la tu.. dia bukan pikir agaknya apa masalah orang lain..

LiaNa YuSoF berkata...

tu la.. hmmmmm....

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."