Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

08 Mac 2012

Aku Tak Tau Bagaimana Rasa Itu...

bagaimana ye rasa nya bila kita tau ada orang tak suka kita.. padahal selama ni kita akan cakap "ala... buat apa nak pening2 pikir.. lantak la.. tak suka sudah.. macam aku suka kat dia!!" Jujur aku tak pernah rasa orang tak suka aku, padahal ada je yang tak suka kat aku kan... Tapi, 'perasaan' ni lain sangat...


selama ni pun, aku ada juga tak suka atau suka pada seseorang... tapi tak suka pun, orang yang aku tak suka tu, tak tau pun aku tak suka kat dia... kalau ada tu, nasib la.. nak buat macam mana kan.... huhuhu... sebab, aku tak suka seseorang pun bukan saja2 tak suka.. tapi bersebab! tapi... takdelah sampai membenci...


entahlah... taknak pikir pun tak boleh, sebab 'perasaan' ni buat aku tak selesa... mungkin salah aku... kadang2 aku tak tau yang percakapan aku, tingkah laku aku, apa yang aku buat tu boleh mendatangkan kemarahan orang... atau pun buat orang kecil hati... atau apa saje la... dan yang aku pelik tu, apa yang keluar dari mulut aku tu adalah mengikut rentak orang tersebut.. kalau orang tu bergurau kasar, maka kasarlah gurauan aku.. kalau orang tu cakap baik2, maka yang keluar dari mulut aku pon yang baik2 saje..  tapi kadang2 tu, orang tanya baik, tapi aku jawab bergurau.. hah!! orang yang macam ni la yang tak boleh terima gurauan aku.. macam mana tu? padahal selama ni aku tengok orang tu jugak la suka bergurau dengan kita bila kita tanya elok2/baik2 kat dia...


hai liana, tak payah sedih sangat la.. hmm......

7 ulasan:

Hustler berkata...

Alololo Lia cedey ye??? dah2... balik opis cepat, makan tutti frutti. hahahaha

LiaNa YuSoF berkata...

yeay!! uncle boboy blanje tutti frutti!!

Mrs mAmikO AbUrakOji berkata...

yela lia..xmo sedey2 ea lia..hehehe

Cik TTK berkata...

sweet la dorang ni kan timah kan?cepat2 kawen k!

ok lari tajuk dari cerita..maap..

komen sebenar adalah, kita memang tak boleh nak puaskan hati semua orang.. Just be urself dear.. Tapi kalau memang kita salah, mintak maaf.. Kalau kita tak salah pon, tapi die ego die tak nak mintak maaf, kita mintak maaf dekat die jugak.. Mengalah tak bererti kalah kan, kita cume nak menjernihkan keadaan..Tak seronok lah kalau kita nampak orang tu die dekat depan mata kita je, tapi tak leh tegur sebab die tak suka kite.. so sad kan..

Mrs mAmikO AbUrakOji berkata...

betul yan..kite mmg xbley nak puaskan hati semua orang..aku pernah terbaca pasal mintak maaf ni..die cakap mudah kan dgn hanya mintak maaf byk benda baik boleh terjadi...

ape2 pun tang betapa sweetnye lia n mawi tu yg paling betul..hehe...

LiaNa YuSoF berkata...

koranggggggg... siap korg kalau ada depan aku ni.. aku sekeh2 korang tau.. cis2!!

hmm.. ntahla... betol jugak ape ko ckp tu yan... tp tu la... nak pegi minta maaf tu.. hmm.. segan..

Hustler berkata...

Hampeh tol la statement cik Lucah A.K.A Cik TTK nih.. cis!!!!

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."