Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

17 Januari 2012

Pak Sedara Ku.........

Assalamualaikum...

dah hari selasa dah... semalam cepat je masa berlalu dari pagi ke petang.. sedar2 dah jam 5.00 petang... oh, bukan tu yang aku nak cerita.. hehe... ok, cuti raya cina minggu ni, aku tak balik kampung... huhu.... dan untuk pengetahuan, aku tak pernah tak balik kampung kalau cuti panjang... mesti balik punya..

tapi kali ni, aku diarah untuk tidak balik.. huhuhu... ayat apa tu? takde.. aku kena dok rumah makngah kat desa pinggiran putra nun... sebab, hari isnin, kami beramai2 akan pergi menghantar rombongan merisik khabar... haha... sekali bertunang... siapa yang nak bertunang? aku ke? haha.. pekejadah nya aku pulak nak pergi rumah pihak lelaki... ni, pak sedara aku yang nak bertunang... pak sedara tu... umur dia dah 34 tahun... gila lambat berumahtangga... kata takdir, baru jumpa jodoh.. tapi kata aku, paklang cerewet sangat.. nak yang cantik, kurus, tinggi.. bla.. bla.. bla... je...... yang macam aku ni, xmo... cis! perasan hensem le tu... hehe...

oh, kenapa aku kena pergi dengan family makngah...? seperti biasa lah.. lebihan muatan.. muahaha.. kesian pulak adik aku kang... sorang kena mengalah aka berkorban.. padahal semua gedik nak ikot... dan terima kasih la kat sepupu aku, Nazim.. sebab taknak pergi.. ada bisnes katanya... bagusla.. bisnes tu kan lagi penting dari family... (tangan dibahu, mata ke atas..) tapi takpe, kalau dia pergi, aku pulak yang tak dapat pergi.. almaklum la.. 1 family 1 kereta... family aku je ada 7 orang.. mana muat masuk semua tu 1 kereta.. ada yang asyik bgaduh je kang.. rombongan akan bertolak ke Trolak, Perak pada hari isnin 23 Januari.. harap2 tak jem le.... huhu...

haa... nak cerita pulak pasal pak sedara pak sedara aku... yang belum berkahwin, adalah 3 orang.. camane aku ngan kakak aku nak kahwin, kalau pak sedara semua tak kahwin2 lagi... huhuhu.... yang akan bertunang ni, dan rancangnya nak kahwin bulan 6 ni, adalah paklang aku.. macam aku kata tadi, umur dia 34 tahun.. dia ni kerja kat dalam kapal... kerja apa? entah.. tapi dia dok kat bahagian enjin kapal.. dulu2, dia join ALAM.. lepas tu dia belayar kapal merantau pergi negeri orang.. berbulan2 tak balik... selalu dia naik kapal Singapore.. jadi, ko bayang lah berapa gaji dia... hehehehe.... dia ni la yang paling masyuk sekali... tahun lepas, raya dia bagi kat anak2 buah dia sorang rm50.. anak buah ada 16 orang..  memang pak sedara yang paling disayangi lah.. hahahaha.. (ada makna tu..) sekarang, dia keja kat Terengganu..

kemudian, pakcik.. oh lupe nak bagitau... paklang tadi anak ke 8.. yang ni anak ke 9.. pakcik aku sekarang ada kat Sabah.. beliau adalah seorang cikgu... dan pak sedara paling berjaya dalam pelajaran.. hehe.. sebab tu dia jadi cikgu, ye dok? umur dia kalau tak silap aku, dah 30 tahun.. pun tak kahwin2 lagi... haisshh...

dah pak sedara terakhir.. paksu.. tapi ktorang anak2 buah panggil pak iwan.. yelah, beza umur dengan aku 4 tahun je.. dah macam adik beradik dah... dia ni la yang paling suka sakat aku... huh! menci aku.. kalau tak bergaduh dengan dia, memang tak sah.. dulu selalu ejek aku gumuk kan, sekarang ni, sejak dia berhenti merokok, badan dia pon naik menggumuk jugak.. wakakaka.. padan muka..

ok, aku ada 2 orang paksedara yang masih available.. sapa2 yang nak, boleh tinggalkan komen ye.. hahahahahaha... (ingat jual barang ke.. hehe)

_______________________________________________________________

takziah kepada kawan baik ku... Hidayah.. atas pemergian bonda tercinta... semoga tabah dan banyak2 bersabar... doakan arwah mak, rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman... Al-Fatihah..

dayah, jangan lupa, walau apa pun terjadi.. kitorang kawan2 ko sentiasa ada dibelakang ko...
tabah ye...

11 ulasan:

zal88 berkata...

da nk tng da..ok ar tu kn..hehe.. cmne taste paklang li??

LiaNa YuSoF berkata...

mcm yg disebut di atas la.. hehehe... tapi yg ni, oklah.. bole kata.. akak aku lg cntik la.. hahaha.. jahat aku.. kih3.. bakal maklang aku keja kt intan bukit kiara.. ptd tu.. hmm.. umur dia 28 ke 29...

Hustler berkata...

Hahahahaha... ko takde ke mak sedara single plak?? Hahahaha!! :P

LiaNa YuSoF berkata...

asal? ko nak try ke? haha.. xusah le mawi.. xnk aku panggil ko pakmawi.. hahahaha... lagipon aku xde mak sedara single mingle da.. sume dah kawin..

efa berkata...

alhamdulillah b'temu jdohnya.. berkat ksbarn hajat terlaksana.. (tol ke lirik lagu ni..hehe) .. tapi ak xmo tau pasl paksedara.. nk tau pasl anak sdara dia yg menulis ni.. heeeeee...

Hustler berkata...

Hahahahahaha!!! ko kedekut mak sedara la Lily.... Ko don waory.. aku tak demand... cukup jek ko panggil aku uncle boboy.. huahauhauhauahu!!!

LiaNa YuSoF berkata...

efa : blum2... anak sdara yang menulis tiada apa2 perancangan jodoh tahun ni. boleh bahas tahun depan ye.. hehehe...

mawi : nak jugak uncle.. uncle boboyot bole? hahahahahahaha...

Hustler berkata...

HAhahahaha... lau org puteh sakap, no money no talk.

aku sakap, no aunty, no boboyot. hahahha

LiaNa YuSoF berkata...

erk.. mcm xdo kono mengono je... wakakaka... pape la uncle boboyot.. hahahaha...

zal88 berkata...

peh ptd tu..bkn calang2..aik,cmne leh dpt yg keje kt intan bukit kiara lak ye..hehe..kcik dunia ye..

LiaNa YuSoF berkata...

hahaha.. tu la leha.. aku pon tak tau cmne diorang ni boleh jumpa.. cinta muka buku kot... kih3..

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."