Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

26 September 2011

keNapa Laa??

kenapa la manusia ni ada perangai talam dua muka..
adoyai.. geram pulak aku arini..
dari mood aku baik, terus jadi panas membara...
saja nak cari pasal kan...

ok, aku tau la aku salah..
tak bagitau awal2 pada KETUA KONONNYA..
nak ambik barang..
tapi kalau datang tempat BELIAU pun asyik xde kat tempat..
apa kes?

wey, aku tau la aku pinjam barang pentadbiran...
untuk ape? untuk majlis bahagian jugak kan..
kalau ada apa2 masalah,
cari la aku dulu.. tak yah la nak canang sana sini..
bila aku tanya, wat muka slumber,
xde pape... abes asal telinga aku banyak sangat dengar 'bunyi2 langau'?

kalau dengan aku,
jangan cuba2 nak cari pasal..
aku memang pantang..
aku kalau tak puas hati, memang aku pergi mengadap sendiri..

tadi masa ambik barang,
aku siap tulis kat kertas, aku ambik barang apa..
jadi, senang.. xdelah nanti ada kes hilang barang ke ape..
aku dah bagi kat tangan dia da..
dia sendiri kata ok..

pastu petang, tetiba lain cerita pulak kan..
bila tanya ada apa2 masalah,
cakap xde pulak..
adoi.. memang talam dua muka la korang..
eeeeee.... geram tol aku..

pastu baru la cakap,
sepatutnya aku kena bagitau kat KETUA dulu,
pastu tulis dalam buku.. barang apa yang diambil..
masa aku bagi list barang yang aku ambik,
dia kata ok je..
pastu dia kan boleh je cakap dengan KETUA SORANG LAGI,
yang aku ada ambik barang, list barang tu, bagi je la kt KETUA SORANG LAGI tu..

pastu, kalau aku tak tulis kat buku,
call je la aku.. kata aku kena tulis dalam buku barang apa yang aku pinjam..
tak payah la dok besar2 cerita,
dok canang sana sini..
kata aku pandai2 je ambik barang tanpa kebenaran..

pastu boleh pulak dia lalu kat bilik mesyuarat,
tempat aku letak barang yang aku pinjam tu,
dia boleh tanya, sape yang ambik barang2 ni...
adoyai.. kan aku yang bagi list barang aku pinjam tu kat tangan dia..
dia boleh tanya sape yang amek pulak..
memang dasar kan..

wey.. memang aku BENCI la orang macam ni..

1 ulasan:

aBoi berkata...

ko nasihatkan je dia tu sikit.. biar dia sedooo..

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."