Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

11 Ogos 2011

bErNasiB baiK daLam kEcuaiAn.. T_T

kalaulah hilang.......??
huhuhu.... huhuhu...... sob..sob.... T_T

hehe.. nangis dulu sebelum cerita..
amacam? nampak gempak tak ayat bahasa melayu aku pada tajuk entry di atas?
macam boleh buat novel...
hehe...

kecuaian...
ye... kecuaian... sangat cuai aku ni...
dan kecuaian aku ni, sangatlah menyusahkan orang lain..
huhu... ampun ya kawan2...
sebab asyik menyusahkan korang je..

dulu..
eh.. ke nak cerita pasal semalam?
cerita pasal semalam dulu la... hehe..

semalam,
aku telah mencuaikan diri buat kali kedua...
dengan mencicirkan handphone aku...
cicir dimana tu?
ok, aku cerita.....

semalam, aku pingin bangat mau makan ayam golek..
jadinya, aku ke bazar ramadhan,
mau mencari ayam golek itu...
dan menjadi tabiat buruk aku,
aku akan pegang handphone dan pas kerja aku bila nak keluar ofis..
(pas kerja tu pon ada sejarah nya tersendiri..)
dan bila aku dah masuk kereta,
baru aku akan masukkan kedua2 benda alah tu ke dalam handbag..

nak dijadikan cerita..
mungkin terlalu teruja ke bazar,
sebab pertama kali dalam bulan ramadhan ni aku jejak kaki ke bazar...
aku tak perasan pun, yang handphone aku terjatuh masa aku turun dari kereta..
bila sampai rumah, konon2 nak mandi..
nak dengar lagu..
pergi la mencari handphone dalam handbag..
eh2.. xde....
tapi pas kerja ada......
"ahh.. xpela... mandi dulu la..."

lepas mandi, aku mencari lagi..
xde jugak... lepas solat asar,
aku turun bawah, cari kat kereta...
cari punya cari punya cari..
tak jumpa jugak..
tertinggal kat ofis kot.. hmm.. sedapkan hati je tu..

sampai la ke malam, hati aku xsenang..
sebab rasa aku ada pegang handphone masa turun lif nak balik..
jadi aku musykil sekejap... huhu..

dalam pukul 10 lebih gitu,
ada orang call handphone wana..
kata dia, dia jumpa handphone aku kat parking bazar..
huhuhuhu....
tak pikir dah, terus gasak wana,
ajak pegi ambil handphone... kat KDN orang tu keja..
haa.. pasal kat KDN tu, mayb wana nak cerita kot..
hahahahhaha...

huhu... syukur sangat2..
ada jugak orang nak pulang balik handphone aku..
masih ada lagi yang baik hati kat dunia ni..
aku tak kesah handphone tu hilang..
tapi aku sangat kesah dengan simcard aku..
banyak woo no.. no kawan2.. no orang ofis...
boleh gila aku kalau hilang..

dan kes pertama kecuaian aku..
pasal pas kerja aku..
aku pegang, letak kat seat tepi aku dalam bas..
pastu tutup pulak dengan handbag..
nak turun, angkat beg, tapi tak perasan pas kerja kat bawah beg..

dah turun tangga menghala ke rumah,
baru aku teringat..
nak kejar bas balik dah tak sempat..
jadi malam nya,
aku pegi kat tempat pengurusan bas nadi,
buat aduan..

yang ni lagi gila..
selalunya nak detect bas melalui tiket kan..
haaa.. ni benda paling bodoh aku buat..
dah takde kerja dalam bas tu,
aku boleh plak koyakkan tiket bas aku..
separuh je.. separuh lagi simpan dalam beg..
sekali bila orang nadi mintak tiket,
bahagian yang dah dikoyakkan tu betul2 kat maklumat bas tu...
huhu.. sengal betul aku...

meroyan la aku, bawak dak2 rumah tu..
heret diorang pegi psentral.. pastu diorang balik ambik tiket..
tiket pulak macam hampeh..
pastu heret pegi balai polis nak buat report..
kena maki dengan driver bas hampeh kedaung kuang ajar...
pastu heret pegi depoh bas..
kot2 bas dah masuk depoh untuk pembersihan.. dan terjumpa pulak pas kerja aku...
tapi hampa belaka..
heret sana sini naik bas pulak tu..
huhu... ampun kawan2...
sesungguhnya aku telah banyak menyusahkan korang... huhu... T_T

esok pegi kerja dengan perasaan sebal nya..
tup2.. orang PRO call kata ada orang hantar pas kerja aku...
dia kata jumpa dalam bas...
huhu.. sekali lagi syukur...
sesungguhnya Tuhan je dapat membalas jasa mereka2 yang dah berbuat baik..
termasuk kawan2 aku....

oh ya.. aku lupa,
aku pernah 'ter'tinggalkan beg kertas berisi 2helai tudung..
konon2 nak pilih salah satu..
tapi terus hilang kedua2 nya...
xpasal2 kena bayar untuk dua2 tudung..
hampeh!!! aku la yang hampeh tu... huhu...

belum lagi tertinggal payung dak moos
kat tempat tunggu bas depan pasar malam..
huwaaaaaa..... terbukti kehampehan aku..

jadi, peringatan untuk diri sendiri..
"apasal la ko ni cuai sangat liana oiii??"
(sambil tepuk dan tunjal2 dahi sendiri)
huhu...

peace yoo!!

3 ulasan:

aBoi berkata...

lepas ni check betul2 sebelum bergerak ke mana2.. ^_^

zal88 berkata...

amboi..skali smua cte ko kuar kn ye..
huhuhu...
da tringt kngn lma smula...

LiaNa YuSoF berkata...

dayah : hehe... tu la.. pasni kena ajar diri jgn cuai.. check bebetol... kn..kn... huhu..

leha : hehe.. ni kira semua kot.. tp kot2 la ada lagi benda cuai aku buat, aku rasa ni je kot.. haha..
tu la.. kenangan tu kan menggamit memori..

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."