Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

14 Disember 2010

TeKanaN muLa tErasA...

dikala tahun baru nk menonjolkan muka,
mcm2 tekanan yg aku rasa...

terbaru,
nk kena pikir takwim - cadangan dan perancangan taon dpn
utk kelab.. (kt ofis aku ada tubuhkan Kelab Kebajikan)
selaku penolong dalam Biro Agama
(ya, biro agama.....sila jgn gelak ok.. )
tapi xpe, aku dah mintak ahli2 yg len,
turut sama2 pikirkan,
apa perancangan yg harus dilakukan utk taon dpn...

kot2 korg ada idea kan...
boleh la sumbangkan kt aku... hehehe...
almaklumla, aku ni bkn pndai sgt bab2 ni...
byk lg yg aku kena blajar...
mcm da penah buat, slalu nye wat bacaan yassin dan doa slamat...
tp aku nk gak wat sesuatu yg len dr yg len..
haa.. yg tu, aku mmg xtau nk pikir ape...
mmg xpndai...

dulu time nk wat majlis bacaan yassin,
masa tu aku ttbe je dilantik...
aku terkebil2.... nk watpe ea?
cmne ea nk handle majlis ni?
hmmm...
(terasa mcm bodoh sgt..)
tp okla, berkat hati ni nk g bertanya,
pastu ada yg membantu...
berjaya jgk la wpon aku rasa cara aku handle tu xbpe perfect lg...
byk tol wat salah masa tu...
erk, terasa nk nyanyi...

saya budak baru belajar
kalau salah tolong tunjukkan
lalala...
(gila sekejap)

tu msalah ditempat kerja..
ada byk lagi, cuma.. yg len tu xyah la cter.... hehehe...
ni msalah peribadi pulak.. (cewah)

aku kan da dpt kuarters..
da byr deposit, cuma lom bayar deposit air dan elektrik je..
kira2, adalah rm500++
T_T

dikala kewangan da tahap xbpe nk baik ni,
mmg agak tertekan jgk la..
pstu ari ahad ni g kenduri kawen member,
kt johor.. duit lagi... huhu.. T_T
xpe2, insyaAllah cukup..

pstu nk beli perkakas umah..
sejak dok putrajaya ni,
mmg xde ape2 aset yg aku beli..
barang dapur je..
tv ke, peti sejuk ke, mesin basuh ke..
mmg xbeli....
katil? apatah lagi..
mmg tido beralaskan tikar mengkuang toto je..
tp berlapik2 la.. 3 toto aku guna..
yela, 2 taon beb..
kalau xwat lapik2 tu, mmg cepat la dpt sakit blakang..

so, utk umah baru ni..
kena la beli.. tv, peti sejuk,
mesin basuh ampun lagi kot...
katil.... hmm.. ni penting ni...
da penat da tdo kt toto..
teringin gak tido kt katil empuk..
hehehe...

tapi... duit lagi.... T_T
ala.... ko ni liana,
mcm nk dok situ sbln dua..
beli la sket2 dulu...
ye dok?
hehehe.. (aku kn kurang sabar org nye...)

xpela, tu la nama nye kehidupan...
mcm2 msalah... kalau xde msalah,
pelik pulak kang....

aku slalu doa,
Ya Allah, dikala tekanan mula terasa ini,
Kau jauhkan la aku dari penyakit2 yang boleh memudaratkan kesihatan..
Sesungguhnya aku mencari rezeki ini utk meringankan beban keluarga..
Bantulah aku Ya Allah....

~sgt takut... kalau2 dalam usia aku yg baru je 22 taon ni, aku da ada darah tinggi... Ya Allah,
minta dijauhkan....~

2 ulasan:

aBoi berkata...

nak gi umah lily...

LiaNa YuSoF berkata...

bila? t nk dtg gtau la...
hehe... tp skrg lom msuk kuarters lg... akhir bln baru msuk...

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."