Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

18 Oktober 2010

sBtu LaLu...

Assalamualaikum...
Slamat pagi... Slamat Ari Isnin...
Slamat bekerja.... hehehe...

pagi2 aku da bkk blog ksygn hamba...
sbb nk jenguk & baca blog kawan sume..
hik3..
slain tu, nk kasi update sket la...
xde bnda mnarik pon..
just nk citer betapa sronok nye ari sbtu aritu...
hehehe..
aku kalau bab bjalan, sronok xsudah...

kuar umh pon da lambat..
sbb pagi2 bangun,
aku ngn timah sebok dok kemas bilik yg da bpe lama xbkemas tu..
kasi clean itu bilik, kasi lap sket brg...
habuk... xusah citer la..
aku rasa pagi tu, kat 50 kali aku bersin..
(sbb alah habuk & resdung)

nsib bek dak moos goreng bihun...
so xdela penat sgt...
pas mkn smbung ngemas lagi...
pstu aku mop plak lantai...
rasa da nk tcabut da pinggang...
timah lak blayar sbb penat.. hehe...

then, petang nye,
pas asar, ktorg kuar...
bsama ehem2 leha...
sje jek ktorg ajak diorg g alamnda..
sbnrnye nk ajak leha & ehem2 dia karox skali...
hahahhaa..... tu yg wt alasan, ajak mkn dulu sama2....
konon.... hik3...
dan, plan ktorg bhasil... wakaka..

g karaoke pon da petang kala...
so, sbb xmo smpai ke maghrib,
ktorg amek 1jam stgh je..
tp best!!

pastu g solat mghrib,
pas solat, g bratur kt kaunter wayang,
tgok movie plak.. hik3..
oleh kerana ramai org,
dan cter yg akan ditayangkan time tu sume da full,
ktorg beli yang kol 10 punye...
citer BURIED..
had ni.. mmg aku sakit ati...
tp sat g aku citer..

oleh kerana waktu masih awal...
masa tu lom kol 9 lagi..
dak2 ni mcadangkan main bowling...
tp 3org je main..
yg lain, jd pemerhati....

da sudah men bowling,
ada 35minit lagi sblum kol 10,
da alang2 lalu dpn tmpt game,
ktorg blasah msuk situ pulak..
(da mcm bdk2 plak..)
men keta, moto, tembak2....
(sah!! bdk2!!) hahaha....

pstu baru la tgok wayang..
haa... citer ni,
mmg mnyakitkan ati..
buat ktorg sesak nafas je..
nk tau nape?
meh aku citer sket psal movie ni....

mngisahkan tentang,
pemandu trak makanan, dr Amerika,
Paul kot nama nye,
yg pergi ke Iraq (xtau la sbb ape,lupe..)
dgn konvoi2 nye...
ditahan, kononnya oleh org Islam...
dan ada yg dibunuh..
tp dia, dipukul hingga pengsan..
dan dimasukkan dlm keranda kayu,
lalu ditanam....

yg aku xleh blah tu,
dr mula smpai abis,
dia dlm keranda bwh tanah tu...
dan dia la satu2 nye plakon dlm cter ni...
bajet kan..
hey... sape la wat cter haruk ni..
geram aku..

ok smbung,
start cter je mmg dia da ada dlm keranda tu..
mmg cter ni dlm tanah je..
si Paul ni sdar2, gelap....
dia da gabra..
tgn ngn mulut berikat...
yg klakar tu, leh plak ada lighter dlm poket dia..
(mgkin sbb dia smoker kot..hmmm)

ok, dia try la hidupkn lighter...
nyala..... dan dia tkejut, dia ada dlm keranda kayu..
dia ketakutan...
pstu dia try bkk ikatan tali kt tgn... berjaya..
(terer gak mamat ni..)

da tu dia jerit..
help... help.....
xde sape yg dgr...
yelah dok dlm tanah, spe lak yg dgr..
kalu aku dgr pon aku lari...
hehehe....

pstu dia try nk bkk kotak keranda tu...
xbole jgk.. pstu dia mnangis.... huhuhu.....
ttbe, dia dgr bunyi.. siap blampu lagi...
eh2.... ada enset plak...
mnarik.... ada harapan nmpk nye..
tp enset tu kt kaki dia..
berposah dia nk dptkan enset tu....
aku pon xtau cmne cara,
agknye dia pusing bdn dia kot...
tp keranda tu kecik... hmmm...

da dpt enset, baru nk bukak,
skali kuar bhsa arab da...
aku pon xphm kalu cmtu...
mcm2 dia buat..
kol sana, kol sini....
wife dia...
nk minta tolong...

ada scene yg aku rasa,
mmg citer ni btol2 hampeh...
konon nk kata Islam ni jahat..
boleh plak ada azan...
konon nk ckp org Islam la yg tanam dia....
mmg jahat org yg wat cter ni...
pastu ada plak dgr bunyi serangan bom,
aku rasa org amerika bom masjid masa diorg ngh solat...
mmg kejam..!!

da tu, ttbe lak kuar ular...
ular tu msuk mlalui lubang keranda tu...
btarung la beliau ngn ular tu...
dan akhirnye ular pon kalah..
hahahha... klakar la plak...

pstu masa serangan bom tu,
ttbe keranda dia pecah sket..
abes msuk tanah...
berposah la dia tutup lobang tu..
pastu wat kol lg...
org yg tanam dia pon call, soh wat video..
soh potong jari... pergh.. ni aku xtgok.. geli..

last2 si paul tu mati jgk..
hmm... bodoh kn cter ni...
penat la aku ni bsesak napas ikot si plakon ni...
tp last2 mati jgk..

tp bagusla dia mati,
sbb kt situ kita dpt tgok prangai sbnr org amerika...
korg pkir la sndiri ea....
kalu rasa nk tau lebih detail..
g la menonton di panggung wayang berdekatan....
hahaha...

4 ulasan:

wanna berkata...

g tgk wayang tak ajak pon..tak aci2..huwaa...eh by da way sayang..aku dah bukak blog..hehehe..sila beri tepukan untuk aku..hihihik(ko rasa mcm nak lempang aku dak?)

aBoi berkata...

kurang ajar gila cerita ni.. T_T

LiaNa YuSoF berkata...

wana : hahaha... ada la kot sket rasa nk pelempang tu.... hik3... slamat berblogging semula...

dayah : mmg kuang ajar cter ni... ktorg pas tgok asyik mengutuk je cter ni...

zal88 berkata...

ak da agk da..
tu plan korg..huhu
a'ah dayah..cte tu mmg ntah ape2 je...
tp yg plik tu,ktorg xttdo lak plak...hehehe

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."