Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

11 Februari 2010

mEngimBau..... keNangaN LaLu......

hmmm... tjuk nk gempak sey....
hehehe....

sblum aku ada byk keja nk kena wat...
atau sementara aku ngh free ni...
(sama je la mkna nye tu....hehehe...)

smlm... tbe2 je aku tkenang.....
tkenang masa kcik2 dulu...
ntah nape... tbe2 je..
dok bpikir.. dok mrenung....
rupe2 nye xbyk pngalaman yg best2 masa aku kcik dulu..
xde bnda pon yg bole diingat dan diceritakan...
rasa mcm khidupan masa kcik tu..... rugi.....
bole ke ckp cmtu..ishh3...

mksud aku bkn la khidupan dulu tu mrugikan..
tp rasa mcm aku ni xamek pluang utk wat kehidupan aku tu mcm satu pngalaman yg manis dan bermakna..
yg boleh aku ingat....boleh aku kenang spjg hayat aku....
hmmmmm....nape aku ttbe rasa cmtu...

dan smpai skrg pon, aku blom lg rasa satu pngalaman yg boleh aku kata..
sgt mbanggakan la... ishhh..nape ngn aku ni..??

dulu masa aku kcik2.. aku ni kira degil jgk la..
tp bkn kt umh... kt skolah...
kt umh aku baik je... adala nakal2 skit....
kira mcm aku ni ada byk pwatakan..
kat umh lain... kt skolah lain...
smpai la skrg ni.. kt umh lain..kt skolah lain...kt poli lain... kt ofis pon lain... ngn family lain..ngn kwn2 lain...
(mlainkan kwn2 rapat yg da phm prangai aku...)
lain yg cmne tu?? ntah..aku pon xdpt nk tafsirkan....
aku sdiri xphm..huhu...

kalu boleh, aku nk ada 1 je pwatakan...
utk sume.... xnk rasa hipokrit.. xnk buat2 sopan....
aku nk jd diri aku yg sbnr nye....
tp boleh ke aku? sbb dr kecik lagi aku da wat cmni...
ble pkir2 blik... bkn la aku nk hipokrit ke ape...
xkn la aku nk bperangai yg sama..
kt umh ngn kt ofis... ish..xbole la...
kt umh aku ni byk ckp...
kt ofis aku kurg ckp skit...
bbeza la.... ishhhh....ape yg aku mrepek ni....

msa kcik dulu aku kira mcm budak yg jarang wat msalah...
kt umh dan kt skola...sama je...
cuma, prangai je la..
kt umh xbpe brani nk degil2 sbb mak garang..
kt skola la tmpat aku nk tunjuk prangai..
tp xdela mlampau sgt...

masa skola rendah, aku pnah bgaduh ngn dak2 laki kelas aku..
siap btumbuk sepak terajang lg..
bayangkan la aku kena tumbuk sepak terajang ngn budak lelaki...
dulu masa kcik mana tau beza..
gaduh je msti berwrestling...
da bsar ni baru tpikir..
ganas jgk aku masa kcik dulu..
bkn sorg dua je aku gduh dulu..
ada la 5 org... bdk2 ni mcm da xkesah..
diorg ingt aku suka agknye men tumbuk2 tu..
sakit tau x........
asal men ejek2 skit, mula la...
blik umh tgok bdn lebam2...
nangis2 jgk.. tp masa kcik kn..
mana pkir n heran bnda2 ni.. agresif jgk la...

tp ble da msuk skolah mnengah,
aku slow skit... da kurg ckp..
da xbyk suka2 sgt..
happy2 ngn kwn2 tu biasala..
time ni baru la aku rasa mcm hidup skit...
sbb kwn2 sume best2..
kami 10 org,
sume memahami...
blaja sama2...
bsaing pon sama2...
sronok la time ni...

hmm... yg ni pngalaman pahit dlm idop aku...
aku xpnah rasa tkot mcm ni spjg hayat aku...
rasa mcm jntung ngn hati ni nk pecah..
masa SPM... aku da amek pon paper Pendidikan Seni...
tp ble nk amek paper Ekonomi Rumah Tangga,
masa ngh study buku ERT,
aku dok la belek2 slip yg ckgu bg utk msuk exam tu...
dok perhatikan ejaan nama aku...
bape subjek yg aku amek..wpon da tau...hehehe..
pstu ttbe mata aku tbenti kt no.ic...
dok tenung...lama sgt...
pstu pelik sorg2..
nape mcm lain je no.ic aku ni.. pastu wat bodoh je..
da lama skit, ttbe aku rasa xsedap ati...
tgok blik slip tu... eh....mmg lain la..
nk sdap kn ati, g la amek ic..
nk tgok.. ble da tgok....
sah!! mmg sah!!
no ic aku salah....
sptutnye 880828-04-5048
tp kt slip tu 880828-04-5084
nmpk beza x??

bg aku, ni la kcuaian paling bsar yg pnah aku buat spjg hidup aku...
mmg aku kutuk kaw2 diri sdiri masa tu..
byg la...baru amek 1 paper... nk pkir lg 8 subjek lg yg nk kena amek...
senang bontot ko nk duduk amek exam tu....
xde deee..... aku asyik nangis je...
nangis smpai mak aku pon xtau nk wat ape...
mak pesan satu je.. lupa kn dulu problem ni.. wat mcm xde pape... huhuhu.....

kira aku tabah jgk la hadapi bnda2 ni...
wpon kdg2 rasa give up..
turun naik KL nk settle bnda ni semua..
(masa tu da pindah melaka)
pegi sdiri..xde mintak tolong mak ayah pon.....
sanggup wpon aku ni bkn la brani sgt..
pegi kementerian..
tumpang rumah org..
nsib baik ada mngah yg dok putrajaya...
dan korg nk tau ble aku dpt sijil SPM yg telah dibetulkn no.ic nye..
smggu sblum interview ngn SPA,
kira da abis sem kt poli..
dr thn 2005 hingga 2008..
kt 3tahun...
kt 3tahun ni la ati aku xtenteram...
agk nye sbb ni la prangai aku berubah hmpir 80%...

tp Alhamdulillah...
dlm keadaan mcm tu pon,
aku bjaya jgk dpt smbung blaja..
wpon kecewa sgt xdpt msuk universiti..
aku mnangis lg ble aku dpt tau aku xdpt U..
pdhal masa tu hmpir sume kwn2 aku dpt U..
ada yg smbung matriks...
tp aku bsyukur sgt2..
dpt smbung Poli kt PD..
kos yg best dan sempoi.. hehehe..
kwn2 yg sporting..
rindu nye saat tu....

skrg aku da bkerja pon..
still lg bsama kwn2 seangkatan masa dipoli..
Alhamdulillah sbb kuat lagi ikatan kami..
wpon ada yg duduk di KL, Melaka, PJ dan Putrajaya sendiri..
ktorg saling bhubung...
xtau nape aku rindu ngn kwn2...
rindu dgn gelak ketawa diorg...
rindu ngn gurauan diorg..
(wpon aku bknla org yg suka bgurau dan suka dgn gurauan)
aku rindu....

pd kwn2...
xkira la dr skolah smpai la skrg ni..
aku ni slalu ingt kat korg..
tp xbkesempatan nk berhubung..
rindu sgt kt korg...
ada yg aku xjumpe dr abis skolah..
wpon sms je phubungnye...

kwn2 skrg pon...
aku lg syg korg...
sbb korg yg dkat ngn aku....
susah senang pon sama2 tau...
kt ati ni langsung xde prsn lain kcuali syg..
(nape la aku sensitif sgt ni.... T_T)

skrg aku redha...
perkara smlm xbole diputar blik..
ksalahan atau kcuai dulu xbole diubah,
mlainkan kita perlu muhasabah diri...
blajar dr kesilapan..
kena bhati2.. bkn saje kelakuan, pcakapan pon...
aku tau, rmai yg terasa dgn aku....
tp aku pon manusia biasa..
ada prsn...
pcayalah...!
aku xkn sakit kan hati seseorg tu dgn sengaja,
slagi org tu hormat dan xsakitkan hati aku....
aku sakitkan hati seseorg tu pon sbb aku syg kt dia..
bsebab dan bukan saje2..

huh... msti korg letih baca entry ni sbb pjg sgt..
aku kumpul kekuatan utk taip entry pjg ni..
huhuhu.....
nk tau nape aku cter sume2 ni..
sbb aku terkesan dgn lirik lagu ni.....

Suatu yang indah
Ceritanya bermula semalam
Andainya dapat ku rasa selamanya
Tetapi ku takut tidak mungkin dapat kumiliki
Walaupun kau hadir hanya dalam mimpi

Ku teruskan hidup
Hari demi hari pun berlalu
Seksa dan derita ku tanggung sendiri
Apa yang tinggal hanyalah doaku padamu Tuhan
Pasrahku hanya kamu yang menentukan

Pun tak pernah ku sesalkan
Kecewa datang dan pergi
Tinggalku sendiri
Ditakdirkan aku syukur selalu
Sesungguhnya aku tahu
Temanku hanyalah aku

Semoga suatu hari nanti dapat ku temui
Penawar dukaku yang berdarah duka
Pabila bertemu pasti aku suarakan rindu
Laguku untukmu buat selamanya
hmmm....
xpela kalu korg xphm ngn lirik2 ni ye...
aku saje je nk bkongsi..
wassalam...

2 ulasan:

zal88 berkata...

erm...
ckup mnarik luahn ati ni...
jgn la sdih2 sgt eh......
ape2 pn...
yg dlu xleh nk kmbali da...
jd,hrgai la yg ade skrg...
;-D
ak pn syg korg...
sbb kte br ssh sng brsme..........

aBoi berkata...

aku sayang ko !! ngeh3x

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."