Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

22 Februari 2010

HaiWan & zOdiaK??? keNa mnGena kE??

sblum aku mulakan ape2...
nk minta maap le kt tuan punye blog...
ADLINDAMIA.. (sila klik kalu nk baca...)
sbb copy paste je entry dr blog anda..hehehe..
tp ada crite disebalik nye...
aku nk crite skit masa skola menengah dulu....

aku nk gelak ape tau..
ada ke byk2 haiwan,
aku nye penyu....
hahahaha....

tau nape aku gelak?
sbb ada kisah disebalik haiwan yg bnama penyu itu...
tp penyu yg aku nk crita ni bkn la haiwan.. ish3...

ok, singkap blik dr blog di atas,
haiwan & zodiak aku adalah penyu....

PENYU

Sikap lemah lembut dan baik hati
memang ada dalam diri kamu.
Namun,ada sesetengah pihak agak kurang senang hati
dengan sikapmu kerana kamu sering menilai kehendak
dan keinginan orang lain
hanya berdasarkan perpepsi pemikiran diri kamu sendiri.
Walau bagaimanapun kamu adalah seorang teman yang baik
dan tidak bersikap seperti 'talam dua muka'

adakah betol fakta diatas?? kamu2 la yg tentukan ye....
hehehehe....

tp crita aku ni xde mngena dgn fakta diatas...
(ok, kamu semua jgn pening2... troskan mbaca...hehehe...)
tp nk crita psal, seorg lelaki (sbaya..)
masa kt skolah dulu.. masa form 2...

aku di'kenen'kan (bole pkai ke pktn ni?) dgn sorg dak lelaki..
yg pndai2 ni kwn2 aku le....
bole ke diorg ni pndai2 je psangkan aku ngn budak ni sbb nye......
aku ngn dak ni terlanggar bahu kt dewan skolah...smpai aku nk tjatuh..
(pdhal dak tu yg ptot jatuh sbb aku lg bsar dari dia....huhu)

nk dijadikan crita, kwn2 aku tnmpak pulak..
smpai2 kt diorg, sume dok tersengih2 mcm bdk jahat..
aku yg xtau pape ni tnye le..
pahal korg sengih2 ni.......??

rupe2 nye dak2 ni da ada rancangan jahat lg nakal...
dan start aritu, pntang aku tserempak ngn budak laki tu,
sakan dak2 ni nyakat aku...
dan yg aku xphm, nape kwn2 aku panggil dia PENYU??
pdhal nama dia sdap sgt...
uupppsss...xle bgtau le...rhsia...hehehehe....

kwn2 aku ckp, muka dia ada mcm penyu skit....
hahahahahaha....
bole pkai ke alasan tu??
ksian dia....ade ke ckp muka cam penyu...
xpatot sungguh...

tp nsib baik la si penyu tu dok kt skola tu smpai form 3 je..
sbb form 4 dia da msuk skolah asrama... yela..dak pndai la kata kn...
lg satu, yg wat aku geli ati je sntiasa,
pndai kwn2 aku ni ye... sume psangan2 'prsn' diorg tu sume nye dr kelas yg pndai2...hahaha... xbole blah btol...
tp start form 5, ktorg amek je dr kelas mana2 yg rasa2 sesuai.....
dan psgn baru aku pas PENYU xde adalah tidak ensem mcm diorg punye.... TAK ADIL!!
hahaha...mcm bdk2 btol...
tp pe salah nye...saje2 nk tinggal kenangan masa skolah....
mmg tggl kenangan pon..

mmg keja gile ble kwn2 aku nk msing2 bgmbr ngn psangan masa hari terakhir sblum SPM bmula...
keja gile kn...... mmg gile!!
malu btol masa tu... xyah ckp le...
diorg best la sbb psangan diorg ensem2..manis2...pndai2....
aku punye???????
bole laaa.....
T_T

2 ulasan:

zal88 berkata...

hehe...
o tu yg gmbr smua psgn2 tu eh..
abis xde la gmbr ngn 'penyu' tu kn??
hihi

NaNa YuSoF berkata...

gmbr ngn penyu xde... dia da tukar skola, so xde la bpeluang amek gmbr ngn dia....hehehe....

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."