Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

07 Januari 2010

bEsaR kE iSu Ni???

Assalamualaikum...
hai sume..

arini, aku nk luahkan rasa..
bkn rasa xpuas hati...
tp rasa kecewa....

tp sblum tu,
aku nk ucapkan kesyukuran..
Alhamdulillah..
atas keprihatinan kerajaan terhadap nasib2 PA mcm aku ni..

SUP N27..
dari Pembantu Tadbir Kesetiausahaan N17...
dari dibayar gaji P1T9 ke Setiausaha Pejabat N27 P1T2..
ramai yg xpuas hati..
ramai yg bantah..
ramai yg kata xadil....

kenapa xadil??
kenapa rasa xpuas hati??
sbb "kenaikan pangkat" ni ke??

ok, untuk pengetahuan mereka2 yg xpuas ati tu..
aku nk tekankan kt sini..
ianya bukan kenaikan pangkat seperti digembar-gemburkan.....
ianya adalah penyelarasan semula...
pengreddan semula...
penstrukturan semula......
phm ke??

kenapa isu ni nk diperbesar2 kan...
slama ni sume org salah phm..salah anggap....
"eh, korg diploma ke..."
"nape gaji korg tinggi ek??"
"kenapa dan kenapa dan kenapa........"
sampai aku pon jelik nk jwb...

ok, kami adalah pelajar politeknik..
yang ada kemahiran trengkas, shorthand, note taking dan speedtyping....
tempoh belajar adalah 2 tahun....
sbnrnye org2 yg dengki ni, xpndang pon kemahiran yg ktorg ada tu..
tp dok pandang 2 taon tu...
kenapa ngn 2 taon?? ada msalah ke ngn 2 taon tu...???
kami pon mcm plajar lain yg ambil diploma jgk...
buat pinjaman PTPTN... sama mcm plajar len jgk..
pinjaman MARA mcm plajar len jgk..
tp nape ada jgk org nk ckp, "ala...dip diorg tu bkn nye laku pon..."
kenapa smpai mcm tu skli pemikiran org2 yg xpuas ati ni..
oh lupe....da nama pon xpuas ati....

xpela...nk btelagah pon, xkn abis punye kn...
kami bkn nk ape2...
kami nk masa kami blajar slama 2taon tu diiktiraf..
diploma kami diiktiraf.. itu saje...

untuk teman2 seperjuangan..
tahniah diucapkan...

bagi mereka yg msih xbpuas hati...
aku sarankan..... baca la blik pekeliling tu....
baca btol2.. phmkan btol2..
tp kalu da nama pon xpuas ati, aku nk wat cmne kn..
suka hati korg la...

terima kasih jgk kepada org2 ofis aku..
yg aku rasa sgt memahami..
xde pon pertikaikan ttg isu ni..
aku rasa bsyukur sgt wpon ada jgk la 2 3 org yg bbunyi....
dan aku harap, teman2 seperjuangan yg lain bsabar..
byk cter sdih yg aku dgr..
kena perli... kena sindir...
diperlekeh...
xpe.... Tuhan tu Maha Kaya..
hari esok kita xtau apa akan jd kn..
jd kunci nya, banyakkan bersabar.... tu je......

2 ulasan:

zal88 berkata...

huhu...btl2...
at least ade gak staf ko yg ok...
staf ak ade yg ok,tp lbih rmai yg xok dr ok...
ak pn xfhm ngn diorg ni...
n tu je la yg ak mmpu wt...
sabar je la...

aBoi berkata...

nasib la kat opis x kecoh langsung..hehe

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."