Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

01 Disember 2009

cEriTa kEndUri...

Assalamualaikum...
hai sume...

nk cter skit..
psal kenduri di rumah sepupu atok kt kmpg..
hehehe... sdara jauh tu..
ok2..

ni kre update menu skli la ni ye...

28 Nov 2009

Sarapan : aku bangun pagi je.. tgok mak aku sedang menggoreng sesuatu di dapur... aku pon g la tgok... oooo... jemput2 rupe ea.... aku prsn gak... sjak 2 mnjak 3 mnjak ni.. aku slalu sgt mkn jemput2... da le tepung.. bgoreng pulak... huh.. xjd le diet aku ni... TETAPI.. aku adalah dgn slumber nye, mkn jerk...hak3... dan air WAJIB di rumah nenek adalah teh dan teh O panas....

Lunch : arini nenek da gtau awal2.. "nenek xmsak ye.... kte g mkn knduri umh tokcik..." haaaa.... mlopong je molot aku ni.. ala..... ni yg aku xsuke ni.. da le pg mkn jemput2 je.. xkn le tengahari aku xmkn.. lapor le... (jwpn anak dara malas masak... sume nk tggl hidang je....) aku pon g la umh nenek tu... smpai2 je, aku nolong le pe yg ptot... first skli tolong mkn/rasa kuih koci.. oppsss.. silap...hehehe.... tolong cedok lauk msuk dlm mangkuk.. yela, ni pkai hidang dlm dulang... aku cedok la asam pedas... kari daging... pstu angkat msuk dulang, letak kt satu sudut.. dekat ngn org lelaki yg baca tahlil bagai kt dalam.. nk dijadikan cerita... aku pndang je mcik yg dok cedok nasi.. hehehe... mcm terliur je pndg nasi yg bkn men byk tu.. pstu makteh aku pulak soh tolong angkt mgkuk nasi tu.. huhuhu.... aku pon angkt je la... dok angkat2 tu, ada 3 4 5 butir nasi melekat kt jari aku... dengan xsemena2, aku kutip nasi2 tersebut dan terus msukkn dlm mulut.. mula2 mcm biasale... smpai kt lidah, aku xsedar lg.. tp bila tang aku nk gigit.... "EH!!! NAPE ADA NASI DLM MULUT AKU NI????" terus aku luek balik.... hahahahaha.... ngok ngek tol aku ni.. bape butir je pon msuk... bole pulak aku luek... tp kn, aku luek blik sbb aku rasa smcm je.. yela, da sbln xmkn nasi, msti la rasa smcm.... tu yg aku luek tu.... adakah aku akan anti nasi nanti???? ohhh... TIDAK2... haha.. sbb nye, aku da berangan nk mkn nasi ape pas cabaran ni... tah pape tah kn....
ok2...smbung menu ape yg aku mkn.. org da dok cedok2 nasi utk aku.. aku ngn rasa segan, xpe2... ada pinggan kosong x?? hehehe... aku mkn le lauk dia je... lgpon lauk dia byk.. ada asam pedas ikan parang, ayam kmpg msak lemak cili api, ayam goreng, rojak, acar, kari daging... kn byk tu.... aku amek sume lauk..hehehe..... minum pulak air sirap.. 2cawan aku bedal.. amek gak sekeping kek kismis... ngn 4 potong tembikai... pergghh... mlantak tak sudah.....

Makan Malam : aku ajak akak aku g mydin, nk beli barang.. tp aku ada bnda len nk beli...hehehe.... da le raya xde ayam kn.. so aku nk g mcari ayam... ayam panggang sekor aku bli..hehehe.... mkn ramai2 le..xkn aku mlantak sekor sorg...hahaha.....pstu mkn ngn lauk kenduri jiran bagi.... pe ek??? lupe sebentar..... oooo... kari kambing.. daging lembu msak kurma.... sdap gak.. ala..ko tu pe yg sdap liana oiii.. tolak batu ngn kayu je.. (bak kata mak aku....)

2 ulasan:

aBoi berkata...

sedappnyee menuuu..

NaNa YuSoF berkata...

hehehe...mmg sdap.....
berat pon bkn men sdap dia naik....
hahaha..
tp skrg maintain lg..
baru turun skit...
huh.. kena kerja keras pasni....

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."