Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

04 Ogos 2009

berKursUs....

Assalamualaikum...

hehehe....
pg ini, aku adalah teramat rajin utk m'hapdet ini blog...
karena..arini si 'dia' tiada di ofis shingga petang...
~mintak2 la smpai petang ye....hik3~

xde ape yg special pon dlm n3 ni...
tp bg aku special sgt2...
sbb this is my first kursus in this year....
yeahhhh....itu dia....
da bln 7 baru nk g kursus...
itu la nsib sbg sorg PA.. huhuhu....

hokey...
ini cter psal g kursus la....
aku btolak dr umh ke LCCT KLIA pada jam 6 pagi...
~ngntok gle...da la mlm tu tdo lmbt dok ngemas bju bajan ni....
almaklumla...first time g kursus...hak3~
dr Putrajaya ke KLIA ambik masa dlm stgh jam gitu la...

smpai2 je, dok dpn McD...tggu huda plak...
dlm bpe minit kemudian, huda pon smpai...
aku yg agak sakai lg jakun hanya mengikut sje naz,
slaku mmber yg pnah naik flight...hehehe....
mula2 g scan beg.... pastu g kaunter utk amek tiket...
~tiket ke...boarding pass ek naz?? ke sama je....hehehe.... xtau la ambo..~

kemudian...saat yg aku nntikn..yg mdebarkn....
huhuhu...
yeahhh..itu dia....
beg sape yg berat lbih 15kg...
hahahaha....
kalu lebih 15kg, kena caj lain plak....
tu aku tkot lg gabra tu...
xnk la sdekah duit kt depa smata2 beg aku berat...
bek aku sdekah kt org susah je....
btol x ???
tp nsib aku baik la...
beg aku hanya berat 12kg lbih skit..
hehehe....
diorg plak msing2 berat 10-11kg...
hahaha...nmpk sgt aku yg exaited nk g kursus...
sgala mcm brg aku nk bwk...
smpaikn gunting, pisau, gam, klip kertas ngn ubt staple pon aku nk bwk....hahaha...
~tu sume rembat brg kt ofis...hehehe...~

nsib bek la cik timah n cik moos mhalang aku dr bwk bnda2 ni...
wat berat beg aku je....
xpon, xpasal2 aku kena tahan kt airport tu...
atas kesalahan mmbawa snjata tajam dan barang larangan..
uiiiii.....mintak jaoh le...

sblum btolak tu,
prot aku ni mragam plak..
bkn mragam ape.... tp lapor...
so..ktorg pon g la mkn kt McD...
1set utk 3org...hehehe....
sharing is caring...hik3...
ni ada lg cter best...
tau x aku jumpe spe kt McD tu???
ala..cube la teka.....
hehehe....
~naz n huda xyah le teka....korg da tau kn.....~
ktorg jumpe my favourite singer..MISYA OMAR...
mmg terkujat skjapan la aku ble melihat dia...
sgt comel...sempoi je...
kecik je org nye.... rasa nk g kt dia..pastu peluk dia..
n then, ckp... saya peminat no 1 kak misya...
hahahaha.....
~berangan xsudah..~

pastu, da siap2 sume..
siap g toilet utk mbersihkn perot...hik3..
ktorg pon msuk la balai blepas....
cewah..aku ni bkn men steady lg....
konon2 da 10x la nek flight...
bratur..pastu tros jln g kt pesawat ktorg....
~cewah....pesawat konon....~

dlm flight tu,
sgala mcm ayat aku baca....
tkot woooo...
lg2 ble flight tu da mula gerak..
xsenang perot aku....
tp....aku msih lg blagak cool...
hahaha....
wat muka relax je....
tp ble flight tu da naik....
Ya Allah.....
rasa prot aku ni ttggl kt bwh...
aku masa tu pasrah je...
tgn aku ni da genggam lengan huda da...
xpeduli da....
kapten kapal tu plak baekkk punye dok elak2 awan..
hadooii.... turun naik prot aku..huhuhu....
nsib bek g penang je...50min..
kalu g haji, cmtu tu???

da smpai sana, ktorg nek teksi plak...
tros g hotel...
daftar kol 2ptg.. tp kol 9pg ktorg da smpai...
so....dr ktorg mlangok kt situ, aku ajak la dak2 ni g jln2 kt kwsn skitar..
tu pon sjam je..
dlm kol 10lbih da msuk hotel blik...
mnunggu la kami2 ni diruang mnunggu...
smpai ttdo2 aku ngn naz...
dlm kol 1 cmtu kot...baru la ktorg dpt check in...
tu pon smpai 3kali ktorg g kat kaunter diorg tu...
asyik ckp, blik lom ready la...
xde blik kosong lg la...
da tau ktorg nk mai, ready la blik tu awal2...
nsib dpt blik bsar...
hahaha....


ni la hotel tmpt kami menginap....


disaat kebosanan menunggu utk check in....wpon bosan, muka tetap maintain senyum tu..xphm aku.....hahaha....


cian naz....smpai ttdo2 ha....


da puas tdo, dok tinjau2 plak...
hahahaha.....jgn marah ye cik naz....
pic ini sgt comel...hua3
bmula la ari ptama...
ptg xde pape xtvt..
mlm baru la dgr ceramah dr En.Lee...
klakar gak la bos fatin ni....hehehe...
lawak yg spontan lg steady..

ari kedua,
dgr ceramah lg....pastu taklimat dr Tuan KP plak...
petang xde pape....
mlm baru la smbung ceramah blik...

ari ketiga,
sama mcm ari2 yg lepas..
dok la dgr cramah.... smpai petang...
sesi ceramah arini agk ngntok skit..
mayb sbb pceramah nye...huhuhu...

inilah reaksi aku ketika mdgr ceramah....






~kepada adik2 sume...jgn tiru gaya2 tsebut hokey....ni sume perangai xbaik utk diikuti.....haks~

mlm plak xde pape...
yahoooo......hehehe...
ingt nk p jln2 la kononnye...
jln ape..prot ni wat hal plak....
ni msti mkn mknn kt hotel tu...
sdap2....hehehe....
mkn xhengat donia smpai skit prot...

ari keempat,
msih lg dgn ceramah di pagi hari..
sbnrnye, ceramah2 ni sume psal fungsi setiap bahagian yg ada di JPN ni...ktorg yg da kje selama 11 bln ni baru la tau ape fungsi2 stiap bahagian...pling best ble ceramah psal kad pengenalan, pkhwinan...
pastu psal kelahiran dan anak angkat...
dan yg pling mnarik adalah bhgn siasatan dan penguatkuasaan....
dgr slot yg slumber, tp mnarik...
barula ktorg tau, ape tugas2 diorg kt jpn ni...hehehe....
mlm plak adalah sesi penyampaian sijil...
tp, sblum bg sijil tu, TKP adalah bg taklimat dan ceramah 'skit'...
hahaha...beliau adalah seorg yg sgt tegas dan agak garang....
sume yg ada dlm dewan tu mmg kcut prot la...
tmasuk la aku....hehehe....

sebelum TKP msuk, ktorg ada wat sesi bgmbr..
bgmbr ngn ktorg2 je la....hehehe...
gmbr2 tu n crite masa aku nk blik akan aku msuk pd n3 strusnye ye....
tgguuu.....
~cewah...ingt melodi ke ape???~

1 ulasan:

signals3_t5 berkata...

the shoot be much more away from the nature beauty..


Get More Details

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."