Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

25 Februari 2015

Kezutan Lagi..


Assalamualaikum....

haishh... semakin malas, semakin sepi blog aku ni... payah betol nak update laaa..... bukan takde masa, cuma takde cerita dan malas... hehehe... sakit belakang aku pon belom baik lagi... naik letih dah.. last berubat ikot timah pegi pusat perubatan al-hidayah... ikhtiar... sekarang dok amalkan surah yang haji lokman tu bagi... minggu ni ingat nak balik berubat sekali berurut... tapi taktau lagi jadi ke tak...

hmm.. biaq pi la pasai sakit ni... tak berkesudahan pon... asalkan yang lain sihat, ok laaa.... kali ni nak cerita pasal pakcik aku yang sekarang menetap dan mengajar di Sabah... dia dah selamat bertunang dengan gadis pilihan, orang Sabah bahh... hehehe... nenek punya la mengelak, taknak lagi menantu orang sana, takot pisang berbuah 2x.. tapi jodoh itu milik Allah kan.. ikhlaskan hati je la nek... hehehe... dah pilihan anak.. ikotkan je laaa..

kezutan kali ni..... dulu pak iwan buat kezutan kan... buat keputusan nak kahwin sebulan sebelum kenduri... la ni pakcik lagi best... dia langsung tak bagitau, tak tunjuk gambar semua... bagitau nak tunang raya cina je.... tapi pasal jauh, dan nak dekat dengan kenduri akak aku yang bakal tiba akhir bulan 3, tak mampu la kami nak keluar duit pergi sabah, merai hari bahagia pakcik... hanya paklang yang wakilkan kami semua... kebetulan dia kerja kat Labuan...

sebenarnya, atok memang dah rancang nak ke Sabah raya cina ni... tapi ntah kenapa tak jadi... kesian pulak dengan pakcik.. hanya sorang je family yang datang.. takpelah pakcik, nanti majlis nikah, kami semua pakat pergi ok... memang tengah kumpul duit sekarang ni... hehehe...

pakcik memang perahsia orangnya... dia memang tak share langsung hal dia kat kami... tapi tu tak bermakna hubungan kitorang tak rapat... actually aku antara anak buah yang rapat dengan semua pak mak sedara... aku biasanya akan mesej2 la diorang tanya khabar... (tapi bila ada hal je laaa.... hahahaha) contoh macam pakcik ni, hari tu Sabah banjir kan... dan kebetulan kena kat tempat dia tinggal, di Beaufort.. so aku tanya la, dia ok ke, tempat kena banjir ke.. Alhamdulillah, tak kena...

pakcik memang takkan cerita perihal dia kat family... sangat berahsia... penat lah kami usik2 dia, tanya siapa orang nya... dia hanya cakap, asal tunang nya dari mana je.. dah dia taknak cerita kan, takkan nak paksa... so bila berlangsung hari bertunang, baru lah kami tau...

bakal makcik kami adalah muda dari aku.. hehehe... suka ea cari orang2 muda.... dah jodoh kan.... lahir pada tahun 92.. haaa.... kiralah sendiri bape umurnya....pakcik lahir tahun 80... tu kezutan pertama, kedua.... pihak perempuan minta duit hantaran rm16ribu.... hahaha.... bagi orang ada2 macam kami ni, terbuntang jugaklah bijik mata.... tapi, pakcik dah setuju... duit dia kan, bukan guna duit makpakadikberadikanakbuah pon..

majlis akan berlangsung bulan Disember ni... tarikh tak confirm lagi.. mungkin 21hb... so, bolehlah kami kumpul duit nak g Sabah sambil cuti2 skali.... hehehe... dapat jugak aku pergi, masa paklang kahwin tahun 2012, aku terpaksa cancel pergi walaupun duit tiket flight dah bayar... cis2...

diharap semua yang dirancang tahun ni berjalan dengan lancar termasuk kenduri akak aku.... kenduri aku, belom pikir lagi.. sebab dalam hati ni tak pikir lagi ke arah tu, cuma pikir nak ke tanah suci je.... buat umrah dulu pon takpe.... hmmm... bila la dapat rasa pergi sana... huhuhu.....

4 ulasan:

Mrs mAmikO AbUrakOji berkata...

Insyaallah, ade rezeki ko t li..amin..

Aku doakan mudah2an kali ni dpt ko g Sabah..syg duit tiket wo..

LiaNa YuSoF berkata...

Aaamiinnnnn.......

^_^

Hustler berkata...

Kalau nak ikut jejak pakcik ko, makna kata bakal binik aku skang baru Form 3, wahahahahaha..... T_T

LiaNa YuSoF berkata...

hahaha.. so, ko kena tunggu la sampai umur dia 20 ke atas... baru boleh kawen... hahahahaha...

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."