Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

14 Mac 2014

Allah Je Tahu...


Allah je tahu betapa sedih nya hati aku ni.... sedih sangat2... jangan lah cakap "takpayah poyo sangatlah, ko pindah tingkat 8 je kot!" aku yang rasa, suka hati aku lah nak sedih ke tak!

pertukaran secara tiba2, secara mendadak ni memang buat aku moody sepanjang hari... bermula dari tarikh yang aku tahu aku kena ditukarkan, sampailah ke hari ni... semua benda aku buat, serba tak kena... blur...

orang kata, jangan terlalu selesa berada di mana kita berada sekarang.. betul! mungkin aku dah terlalu selesa... sampaikan aku rasa sedih macam ni...

nak melalak menangis pun tak guna... patuh je laaa... kan SAYA YANG MENURUT PERINTAH... jadi terima dan redha je laa...

kenapa aku sayang nak tinggalkan tempat aku sekarang :

1. ada kawan yang sama2 susah senang dari mula masuk sampailah hari ni... 5 tahun 6 bulan... Huda & Naz...

2. pegawai2 dan staf nya yang best, sporting, dan baik hati...

3. bilik aku sekarang lagi besar... huhuhu... apa2 pon, dua2 pon bukan aku yang punya... kan?

4. sangat berbeza jaga TP dengan Pengarah.. sangat berbeza...

5. bos sekarang ni walaupun beberapa perkara dia sangat cerewet, tapi dia tak pernah marah aku.. dia memang baik...

6. tempat baru, bos pon takde lagi.. so, aku dah la nervous nak ke tempat baru, belajar benda baru.. nak tunggu pulak bos baru yang entah dari mana, perangai macam apa... haishhh.... matilaaanaaakkkk...

7. entah.. memang sayang... sejak dari selasa aritu, tiap kali aku pandang kerusi, meja, printer, pc, telefon... pandang stamp pad pon aku rasa sedih... berair je mata aku ni....

8. apa lagi? hmm.. hanya Allah je tau....

hari ni hari terakhir aku kat bahagian ni.... haishh... sambil taip ni pon, dah sebak2 dah.... jap lagi nak karang emel pulak, makluman pertukaran kat semua orang...

satu je aku mintak, harap2 tempat baru boleh buat aku sayang kat situ sama macam aku sayangkan tempat aku sekarang ni...

3 ulasan:

wanna berkata...

lily..

tak mau komen banyak,

aku cuma nak cakap, good luck tempat baru.

aku doakan yang baik-baik sahaja untuk hang..

Cik TTK berkata...

takpe lily...anggap je macam baru masuk keje..dulu pon ko dah pernah rasa nebes mcm ni kan..

tenang2 aja...n gud luck yang..

LiaNa YuSoF berkata...

thanks korang...

hari pertama, sangatlah mencabar kesabaran aku... ternyata sgt berbeza berada di tempat PA timbalan ngn PA pengarah.. aku tengah kuatkan diri la ni.. dah praktis senyum dari malam td.. hehehe.. Insha Allah.. aku boleh..

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."