Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

28 Mac 2012

Aktiviti Hari Ini

Assalamualaikum...

Sekarang tengah free... sat lagi aku akan pergi menjelajah setiap ceruk ruang pejabat ni... meneroka dari 1 tempat ke 1 tempat.... nak tau apa yang terlintas kat kepala otak aku ni?? BORING... hari ni ada audit 5S antara zon dalam bahagian....  jadi aku sebagai auditor yang tidak berapa nak bertauliah, kena la buat kerja2 mengkomen tempat orang... (macam lucah je ayat aku.. hahaha..)

1 benda yang aku tak suka bila pergi mengaudit ni... bukan 1, banyak sebenarnya... hehehe... aku rasa macam kehadiran auditor ni macam tidak dialu2kan... bahasa indon nya, tidak dianggap.. haiishhh... lemah aku setiap kali pergi setiap partition, aku nak kena.... "assalamualaikum.. saya datang nak audit ni..." bulek ek gitu? huhu... ada tu, dah nampak dah badan debab aku dari jaoh.. tapi ada yang buat2 tak nampak.. ada tu, siap tunduk.. pandang pc... buat tak tau je... grrrr.... geram aku...

ada pulok yang kata "ala... awak datang audit tahun depan je la..." dan ada jugak yang kata "haaa.... liana tu pandang2, ada la yang tak kena tu..." huhuhu... sabau je la.... aku datang nak audit, tengok tempat memasing.. mengamalkan ke tidak 5S ni... tapi setakat yang aku tengok.. ada la 30% workstation memasing yang ok.. yang lain tu.. segala mak nenek barang perhiasan nak letak.. siap cakap "akak tak boleh buat kerja kalau tak pandang benda2 alah ni..." apakah? sentimental value la kengkonon..

pastu, segala cawan piring sudu garpu tin biskut roti semua nak letak atas meja.. padahal masing2 ada kot drawer, kabinet rendah.. yang terang2 label "barang peribadi"... tapi semua nak hempuk letak atas meja.. kalau korang tengok, adoyaiii... saket mata.. hati pon saket jugak.. huhuhu...

hmmm.. biasa la kot... mana ada orang suka auditor datang... aku pon kalau boleh mengelak, mengelak jugak.. tapi belum pernah buat lagi la... hehe.. tapi tu la.. nak buat macam mana.. dah nama pon manusia... disuruh dipaksa memang bukan cara nya la.. esok2 orang pon menyampah dengan aku.. hahahaha... nasib kau le liana... T_T


5 ulasan:

Hustler berkata...

Cian Lia.. wakakakakaka

LiaNa YuSoF berkata...

cis! ko kesian, tapi gelakkan aku.. huhuhu...

Hustler berkata...

cian mula2... nama lia tuh yang wat ketawa....

LiaNa YuSoF berkata...

huhu... geli aku... ko panggil la aku sitinurhaliza ke... nadacinta ke.. puteri ke.. tengku ke.. sedap sket ati ni... hahahahaha...

Hustler berkata...

Hahahahahaha..... besh pe nama tuh.. Lia... Lia.. Lia... Lia... Lia... Lia... Lia... :p

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."