Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

18 November 2013

Yang Bermula Pasti Akan Berakhir......


Assalamualaikum...

hai... hari Isnin, bersamaan 7 hari lagi nak gaji... wakakaka.... ape macam?? ada rasa cam dah sesak2 nafas akibat gaji keluar awal bulan lepas?? hahahaha.... tanya lah semua orang? yang keja gov ni.... mesti masing2 akan cakap, bila nak gaji? bila nak gaji? hahaha.... oh, aku pon begitu juga... aku dah catu 80% kehendak aku.... pasal bagi aku, yang penting sekarang adalah, keta harus diisi minyak dan perut juga harus diisi... jadi, ko nak beli itu ini, pegi sana sini harus tunggu bonus bulan 1 nanti ye.... tapi Alhamdulillah... rezeki Allah tu tetap ada...

ok, dah mengarut pasal gaji kan.. sekarang back to the story.... apa yang bermula? apa yang berakhir? kita cerita pasal 'bermula' dulu k...

Bermula

15 Nov, bermulalah persaingan pelawak2, pelakon2, pengacara2... merebut tempat di Maharaja Lawak Mega 2013... dengan tagline 'Penyelamat Lawak', 15 kumpulan dan 1 peserta solo... so lepasni, setiap hari jumaat, rumah aku pasti riuh dengan gelak ketawa mengilai.... tapi yang ketawa tu aku sorang je.... sebab aku dok sorang kan... hahahaha... minggu pertama je dah menggeletek hati aku... 

siapa pilihan aku?? pastinya peserta yang paling berani dan steady, Nabil Ahmad aka Nabilicious katanya.. hahahaha... aku memang tabik dan hormat dengan Nabil.. minat dengan dia dari dulu lagi... sebab dia antara pelawak2 kreatif dan banyak idea... kepada Nabil, aku nak ko keluarkan balik lawak KakJah ko (RL2) dah rindu kot dengan KakJah ko... hahahaha...

dan.... Shiro... hehehe... (tentiba) adakah aku minat Shiro kerana aku tiba2 cair apabila ditegur oleh Shahrol masa pergi rakaman Betul ke Bohong musim 4?? hahahaha..... sikitlah... hahahahahaha... cop2... aku memang minat Shiro dari MLM 2012 lagi... so, kepada Shiro, aku xnak dah korang buat lawak Tok Adi lagi... dah jemu kot... lawak YB pon... hmmmm... bole la kot sebab tu dah trademark korang kan.. tapi mungkin korang kena bagi kelainan sikitlah... asyik YB selekeh je... keluarlah jadi YB bergaya pulak... hahaha...

banyak lagi kumpulan yang best2... yang ramai peminat seperti Sepahtu, Jambu dan Boboi... oh ye, aku tak berapa sangat lah dengan persembahan boboi aritu... dok mengata Nabil... aku kan minat Nabil, haruslah aku cam.... err............. tapi, oklah.. kelakar la jugak...

minggu pertama dah ada penyingkiran... peserta dari hot seat.. iaitu kumpulan Gerak... aku memang dah jangka daa.... dan jangkaan aku dalam bottom 3 pon tepat.. tiba2 aku teka betul pulak.. aku pon teka berdasarkan persembahan diorang...

ok, kepada peserta2 MLM 2013.. gudluck!! harus tonton Penyelamat Lawak ni.. setiap hari Jumaat, jam 10.00 malam di Astro Warna saluran 132 dan Astro Maya HD saluran 135..

oh lupa... Idola Kecil 6 pon baru bermula.. ada sorang budak ni nama dia Danial.. silalah korang cari kat youtube ke, kat mana2.. minggu pertama dia nyanyi lagu Bertamu Di Kalbu (Jac), kalau ko pejam mata, ko ingat budak perempuan yang nyanyi.... suara dia lagi meletop dari Jac kot... hahahaha... Idola Kecil di tv9...

Berakhir

malam tadi, berakhirlah Akademi Fantasia... aku takdelah layan sangat.... tengok camtu je... Tahniah kepada Faizul... dia ni macam Mawi la... mula2 tak terpilih.. lepastu diserap masuk melalui undian.. sama dengan Amira... kalau korang ingat lagi la... hehehe..

orang yang paling aku kesian sekali adalah, Aisyah.... nampaknya kehadiran Adi Putra tak membuatkan orang nak vote dia pon.... tapi takpelah.... dah jadi bintang AF ni pon kira ok dah... persembahan paling aku suka malam tadi adalah Indah... dahsyat gila la masa dia nyanyi lagu Jac tu... meremang bulu roma aku... huhuhu..... baru ni aku nampak WOW dia... syabas...

lagu Faizul tu best rupanya... tapi bila tengok video klip dia... adehh.... lagu Amira pon aku suka.... oklah, tamat dah AF kan... ada ke yang demam AF?? selama 10 tahun AF ni bersiaran.. rasanya dah takde dah istilah demam AF ye dak?? hehehe...

AF kali ni pon tak membuatkan aku berkobar2 nak pegi tengok final... dari musim ke 7 sampai 9 aku tengok live.. kat Stadium Putra Bukit Jalil dan Dataran Putrajaya... kali ni, tengok tv je lah... hehehe... makngah aku cakap, yelah.... aku dah tinggal sorang... kawan2 semua dah kahwin... haishh... pedih betol dengar statement tu.... hahahaha..

13 November 2013

FAM vs KJ vs DCT


Assalamualaikum... 

wahhh.... aku pon terjebak sekali nk post pasal isu ni.. hehehe.... ni bermakna, aku pon ambil tahu tentang perkara2 seperti ni.. hehehe.. atau lebih mudah kata, nak menyebok jugak la... walaupun aku takde kena mengena pon dalam hal ni... hik3..

ceritanya, (yang aku tau lah melalui bacaan di media2 sosial dan berita2 online) menteri bidas persatuan... orang bukan persatuan bidas menteri... menteri bidas balik... tup2 artis bidas menteri.... hahahahaha... memang kelakar sangat..... adehh...

ok, sekarang ni aku nak bidas siapa ni??? hahahahaha.... ok just kidding... kang takpasal2 aku pulak yang kena saman pulak... hak3..

aku pon takdelah nak sebelahkan mana2 pihak... bagi aku, sebagai seorang pemerhati, Menteri tahu apa yang dia buat.. kalau tak, kenapa dia jadi menteri kan? jadi, kita biarkanlah menteri buat kerja dia... YB KJ pon pernah berada dalam persatuan FAM dulu kan.. jadi beliau dah tau apa yang jadi luar dalam.... 

to YB KJ, saya tau anda nak lakukan sesuatu yang terbaik demi persatuan dan demi rakyat... saya pon rasa mengeluarkan kenyataan di media atau akhbar tu tak dapat selesaikan permasalahan YB dengan FAM.. jadi seeloknya, perkara ni perlu dibawa ke meja bulat... berbincanglah dengan baik, dengan hati dan jiwa yang tenang dan terbuka... pasti ada jalan keluar.... 

to orang2 bukan dalam persatuan... mungkin lebih elok, jangan ikut campur... dan jangan keluarkan kenyataan sebarangan dalam media.. saya tau, anda berhak sebab negara kita negara demokrasi yang membolehkan rakyatnya bersuara menyuarakan pendapat.. seperti yang saya cakap tadi, perkara ni perlu dibawa ke meja bulat... berbincanglah dengan baik, dengan hati dan jiwa yang tenang dan terbuka... pasti ada jalan keluar.... 

to DCT... ayooo.. apa saya nak cakap ek?? hmmm..... anda adalah public figure... ramai peminat, ramai jugak haters... apa yang anda buat akan jadi bualan orang... jadi saya rasa, anda juga tidak perlu ikut campur.. walaupun anda kata anda hanya terbaca di akhbar, dan ikhlas menasihati... tapi anggapan orang lain kita tak tau... kalau anda orang biasa, orang ada2 macam saya ni, takpe jugaklah... tapi sekarang ni, orang biasa2 pon kalau letak statement bukan2, kena saman jugak... huhuhu... atau mungkin, statement yang anda tulis tu harus dipercantikkan lagi agar tidak timbul isu2 berbangkit yang akhirnya boleh memakan diri sendiri... apa2 pon, saya still peminat anda.. jangan benci saya ye.. saya pon hanya menasihati dengan hati yang ikhlas... huhuhu...

to peminat2, tak kiralah peminat KJ, peminat DCT, peminat FAM... anda tahu anda siapa... tu je la yang aku nak cakap pon.. hahahaha... kita hanya peminat, pemerhati.... yang baik jadikan teladan, yang buruk jadikan sempadan... 


pssttt : susah jugak kalau orang dalam persatuan, pangkat dan darjat lebih tinggi dari menteri.... hmmm....

11 November 2013

Taufan Haiyan


Assalamualaikum...

Selamat hari Isnin... permulaan hari bekerja... baru berkesempatan baca segala paper online yang ada... membaca boleh menambahkan pengetahuan, ye dak?? hehehehe... hari ni aku baca lagi pasal kisah taufan maut yang sedang mengganas... 

Taufan Haiyan

mengikut laporan yang aku baca di internet, taufan Haiyan yang telah melanda Kepulauan Tengah Filipina awal pagi Jumaat lepas mengganas dengan kelajuan angin 315km/j dan ombak setinggi 5 meter, meragut ribuan nyawa dan membawa kemusnahan besar... Ya Allah...... T_T

pagi ni, taufan ni sedang menuju ke arah Timur Laut, Ibu Negara Hanoi, Vietnam.. membadai dengan kelajuan angin 160km/j... 


Pusat Ramalan Cuaca, Jabatan Meteorologi berkata, Haiyan merupakan salah satu taufan terkuat dicatatkan dalam sejarah dan sangat berbahaya kepada kapal dan feri... kapal2 dinasihati belayar menjauhi kawasan laut berhampiran Pantai Timur Sabah hingga Selasa depan... dan laman web MetMalaysia melaporkan taufan Haiyan berada kira-kira 938km dari Sandakan..

sekarang, kerajaan China juga sedang mengambil langkah berjaga-jaga tahap tinggi bagi menghadapi taufan ni... lepas sebuah kargo yang membawa 6 orang anak kapal dilaporkan hilang...

aku minta jasa baik semua, marilah kita sama2 berdoa agar taufan ni tidak melanda negara kita, Malaysia.. dan doakan juga penduduk2 di negara yang dilanda, akan dilanda taufan ni selamat dan dilindungi... semoga Allah melindungi kita semua... Aminnn...


07 November 2013

Pemain2 JDT Musim Depan..


eh.. tetiba aku update pasal ni kan... hahahaha..... 



woooo.... senarai pemain2 hebat... hehehehe... eh, kembar sudah tidak lagi bersama... hmmm... kemana perginya zaquan ye agaknya... safee pon tak ada... balik semula ke Selangor mungkin... hehehe... tak kesahlah.. apa2 pon, Gud Luck JDT... semoga dapat beraksi di Final mana2 liga/piala dan jadi juara selepas ini..


01 November 2013

Final


Assalamualaikum....

Dua final yang akan berlangsung minggu ini... (yang aku tau laaa... hehehe) iaitu...

1. 1 Nov 2013 (Jumaat) hari ni laaa....

akan diadakan secara langsung di Dewan Kenangan MPSP, Sungai Petani, Kedah... (watpe la buat jauh sangat... huhuhu) dan boleh juga saksikan malam ni pukul 10.00 malam di Astro Warna 132 dan Astro Maya (kalau taksilap aku laaa) 


so... siapa pulak akan jadi Juara Super Spontan 2013?? hehehe... sama2 kita saksikan malam ini ye..

2. Final - Watson Piala Malaysia 2013 (Pahang menentang Kelantan)


tarikh keramat 3 Nov 2013, ahad ni di Stadium Shah Alam, Pahang akan menentang Kelantan... siapa pilihan korang? hehehe... aku macam biasalah... akan pilih selain dari Kelantan... kihkihkih... jadi, aku pilih Pahang la kan... hahaha.. xdela.. aku menyokong untuk kemenangan Pahang, tapi kalau Kelantan yang menang, nak buat camana.. tengoklah, rezeki pasukan mana nanti...


tapi, kenapa aku kata aku pilih selain Kelantan? bukan sebab aku tak suka ye... macam ni... aku selalunya tak akan pilih pasukan yang dah selalu menang.. hahaha... boleh macam tu? hahaha.. contoh macam Kelantan.. Selangor.. kita bagi la peluang pasukan lain... bukan la jeles pon pasukan negeri sendiri takde dalam saingan piala2 bola sepak kat Malaysia ni.. tak jeles pon... kang aku kata aku penyokong tegar mana2 pasukan kang, ada yang kata aku lupa diri.. hahaha... tunggu je la pasukan negeri sendiri up balik.. dengar2 macam nak naik balik pasukan negeri aku ni... hehehehe.. tunggu je la... oh ye, aku juga peminat pasukan JDT.. sebab adik beradik ayah (lain2 mak) semua tinggal kat Johor.. (taksalah kan?? kata nak ikot negeri... hehehe..)


Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."