Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

29 November 2012

Selamat Pagi..


Assalamualaikum...

haaa.. aku ni kalau dah update pepagi ni, jawabnya nak cerita pasal bola je la.. hahahaha... korang bosan ea? sory ar... dah aku suka tengok bola, (takpandai main, tapi pandai2 komen.. hahaha) nak wat camane kan.. hehehehe... lagi 1, aku suka tengok perlawanan badminton.. jadi, 2 sukan ni je aku teruja nak bercerita.. kalau korang peminat Harimau Malaya, meh la komen2 sekali.. kita cerita pasal perlawanan malam tadi...

so far, aku bersyukur sangat Harimau Malaya kalahkan Laos.. kalau kalah, habislah kita beb.. terus tutup peluang mara ke semi final.. apa2 pun, jangan suka sangat.. perlawanan menentang Indonesia sabtu ni amat2 penting... tapiiiii................... aku takdapat tengok..... sebab aku sedang berkursus... malam tu ada kelas pulak... (kesalahan umum penggunaan kata, klausa dan sintaksis dalam penulisan surat rasmi.. hamek ko!) terlepas aku nak tonton 1 perlawanan.. huhuhuhu..... lawan Indon pulak tu... cis2!

perlawanan malam tadi, pergghhh... sangat2 mendebarkan.. lagi2 masa separuh masa pertama... cubaan ke gol oleh Safee Sali dengan Norshahrul... aku rasa dekat 7 kali.. tapi tak lepas2 jugak... kesian aku tengok muka Safee... mengharap betol nak jaringkan gol.. yelah! mestilah nak menang.. gol pertama dari Safiq, memang dahsyat la... aku ingat Aidil yang nak sepak... pandai betol taktik diorang... bergaya je Aidil konon2 dia yang akan sepak.. hahahaha... lepastu, tiba2 pulak Laos samakan kedudukan... aku pon macam takpercaya bola tu masuk gawang... (ternganga sekejap) 

masuk separuh masa kedua, semua dah risau... Rajagopal pon dah tak senang duduk.. penonton dah terjerit2 nak gol nak gol.. sekali, dapat gol kedua... cayalah Safee! lepastu gol ketiga... cayalah Zack! (cantik betol tandukkan beliau) lepastu gol keempat... wahhhhhhh... cayalah Kyrill Muhaymeen!! betol ke aku eja nama beliau ni? haha (bawak bola sejauh 40meter, teros merembat ke gawang..)Rajagopal senyum sampai ke telinga... hahahahaha... syabas Harimau Malaya... lain2 tu aku taknak komenla.. semua bermain dengan sangat baik..

perlawanan seterusnya menentang Indonesia, Sabtu ni.. jangan lupa, tengokkan untuk aku.. huhuhu.. T_T sama2 kita sokong Harimau Malaya ea.. 

psstt : eh, sape yang tersingkir Masterchef malam tadi ek? 


28 November 2012

Kali Ni Punya Kursus, Lagi Jauh~~~~~


Assalamualaikum.....

Hari ni hari rabu.... eh, macam budak tadika pulak.. hak3.. semangat aku bangun hari ni, pukul 5.30... teros masuk dapur, masak... sekarang ni, mood membekal semakin menebal.. wakakakah... dari malam tadi dok pikir, nak bawak ape esok.. nak bawak ape esok... (da macam bunyi, nak cari kayu.. nak cari kayu.. hahaha) last2, aku goreng mee untuk breakfast (mee goreng kosong je.. telur dengan sayur sikit ) dan sambal sardin + sayur kobis goreng untuk lunch.. tengok!! rajin tak aku? hahaha.. lepastu, gi sidai baju... lepastu solat subuh, lepastu gosok baju... gosok pulak baju korporat... bersungguh2 gosoknya.. last, berkedut jugak... apepontakboleh! eh, aku bebel2 ni macam tade kena mengena dengan tajuk di atas kan? hahahaha... 

okla... semalam aku dapat dah surat yang mengatakan aku kena pergi kursus... adoiii... aku rasa penat balik dari langkawi pon tak habis lagi... (poyo!) mana tak penat.. balik langkawi hari selasa, minggu depan hari rabu balik melaka... pastu minggu lepas balik melaka lagi sebab hantar mak.. minggu ni kursus pulak.... adoi... penat nya... aku macam takde masa berehat langsung.. eh, tipulah tak berehat kan.. masa cuti awal muharram tu kan dah berehat kat kampung.. tapi takde lah berehat mana pon... berehat yang aku maksudkan tu, aku duduk rumah, baring2 sambil tengok tv, tak pon baring sambil baca novel.. nikmat betol.. huhuhu..

kali ni kursus..... memang jauh... jauh sangat......... kat............ bandar...... Melaka.. hahahahahaha... banyak2, melaka yang dipilih... adehh.. tak kesahlah.. kang jauh2 susah pulak.. dah le transport tak disediakan...  biasalaaaa... aku kan orang KL, tak bape reti sangat jalan kat melaka ni... (errrrrrr....) hahahahahaha.... serius, aku masih lagi fail jalan2 kat bandar melaka.. pening kepala aku.. 

kursus ni, aku takdelah berharap dapat pergi.. sebabnya EO aku tanya bulan 11 aritu, nak pergi tak kursus ni.. kursus penulisan surat rasmi dan memo.. hahahaha.. dah 4 tahun kerja, baru ni nak belajar camane nak tulis surat dan memo.. apedaaa... tak kesahlah.. lagipun aku memang jarang buat surat.. selalu membetulkan surat2 orang.. aku pantang sikit tengok surat & memo serabut2 ni.. teros mintak softcopy, betolkan sendiri.. nak harap pegawai2 ni betolkan balik, hmmmm.... makan masa.. baik aku betolkan sendiri.. huhuhu... tengok agenda pon, macam best... tatabahasa, kesalahan umum penggunaan kata, aspek bahasa, macam2 lagi la... menarik kan? 

mula2 tu macam berat hati nak pergi.. tapi bila pikir2 balik.. baik pergi.. selain membanyakkan kursus aku tahun ni.. (pecah rekod peribadi kot.. lebih 20 hari..) boleh majukan diri.. ye tak? hehehe.. boleh carik jodoh sekali... ehh?? hahahahahaha....



26 November 2012

Perkara Yang Tak Ada Kena Mengena Dengan Aku.. Tapi Aku..........


Assalamualaikum...

baru je berkesempatan nak buat entry.... tak ada la sibuk sangat, cuma ada benda yang nak dibuat, memandangkan minggu lepas aku cuti 2 hari kan... huhuhu...

ok, straight to the highway point.... berikut adalah perkara yang tak ada kena mengena dengan aku, yang berlaku sepanjang 2 minggu ni, tapi aku...... STRESS!

1.  sudah pon aku bagitau dalam entry yang lepas, yang maklong telah membuatkan mak aku pening kepala, gara2 dia sibuk nak carik jodoh untuk anak kawan baik dia.. mak aku dah bagi jawapan, cakap yang akak aku dah ada boipren... tapi tiba2 dia kata, "eh, liana? kau dah tanya liana??" ehhh.... apasal pulak nama aku yang terbabit ni... akak aku tak dapat, tiba2 aku jadi galang ganti nya.... apa desperate sangat ke budak laki tu? hahaha.. ahhhhhhh...... aku dah bagitau kan, aku taknak maklong jadi orang tengah, tepi, depan, belakang dalam pencarian jodoh aku, maka.... aku pon cakap aku taknak.. TAPI!! mak aku ni pon satu... apesal la pergi bagitau maklong yang aku taknak.. cakap lah bahasa elok sikit... cakap lah aku tak bersedia lagi ke... bohong le kata aku dah ada pakwe ke....... ape saje la! asalkan bukan taknak jawapannya... yela, budak laki tu ada degree... cakap taknak tu macam lah aku ni ada master phd berpangkat besar bagai sume... huhuhu... malu aku.. tapi nak buat macam mana.. benda dah jadi, terlajak perahu boleh diundur, terlajak bicara.. makin taksuka lah maklong kat aku... hmmm....

2.  seminggu mak dengan dekya dok dengan aku... tiba2 hari ni, bersendirian semula.. hmmm... takdelah stress pon, cuma..... lonely.. huhu..

3.  haaaa... tang ni kalau tak cerita, bukan peminat nama nya... penat aku terjerit2 malam tadi tengok bola.. last2, dikerjakan jugak.. 0-3 beb.. kat tempat sendiri.. malu betol.... banyak yang aku takpuas hati sebenarnya... selain dari prestasi pemain.. yang aku tengok, haisshh.. menyampahlah tengok! bila sepak mula je.. aku tercari2.. mana alex (azamuddin akil) dengan bad (Badrol Bakhtiar)?? laaa... apesal takmasukkan dulu.. kita lawan singapore kot.. sebelum ni mana pernah menang dengan singapore.. lagi aku takpuas hati, kenapa pemain2 favourite aku yang terang2 lagi bersuluh bercahaya mak aii tak ada dalam kesebelasan utama... tak pon dalam 22 nama pemain.. Muslim Ahmad, Asraruddin Putra Omar, Hai O, Indra Putra.. ramai kot... Piya.. yang sah2 paling teror dalam kelab masing2.. kenapa diorang yang tak dipilih.. hey!! geram betol aku dengan rajagopal ni.. lagi aku geram dengan safee sali ngan mat yo.. safiq pon tak menyerlah.. argghhh.. geram lah! jangan lah kata ni eksperimen ke... permulaan ke... walaupun aff 2010, game pertama Harimau Malaya kena bantai dengan indonesia 1-5.. lepas tu jadi juara... masa tu mungkin rezeki berpihak pada kita.. tapi takkan selama2nya nak berharap pada keajaiban kan... kena usaha dan buat betol2 la... hmmm... aku pulak yang terlebih emo.. huhu..

4.  ni lagi 1.. badminton terbuka hong kong.. perseorangan dan beregu lelaki, kalah.... penampilan pertama Dato' Lee Chong Wei lepas berkahwin.. teros tak bermaya ke Dato'? alahai... patutnya lebih bersemangat la kan... macam apex tu, dia banyak sangat nak pikir, sebab tengah sibuk2 nak aff, time tu la dia sibuk nak kahwin, macam takde tarikh lain kan... sebab tu dia tak fokus... kalau tak, Dato' dah boleh digelar raja segala super siries dah... juara terbuka jepun, india, malaysia, ape lagi ek... denmark kot.. kalau menang semalam, dah jadi juara 5 super siries untuk tahun ni.. tapi takpelah.. nak buat camane, bukan rezeki... aku takdelah stress sangat, cuma stress bila aku dah siap2 nak balik putrajaya, sekali ayah aku bukak pulak badminton.. dok melangok kejap... last2, kalah.. tak ke rugi masa aku... hmmmm....

5.  eh.. bila masa ek Aziz Satar bercerai? apesal aku taktau.. tup2 tau yang dia nak rujuk balik dengan bini dia.. dah bercerai, 6 ke.. 9 bulan tah.. oh, perkara ni, aku tak stress pon, cuma tertanya2 je... hehehe...

6.  nak manggis... nak manggis.... walaupun dapat jugak makan sikit masa pergi umah makngah minggu lepas, tapi tak cukup... aku nak lagi.... aku kalau takdapat, memang boleh stress dibuatnya.... nak.. tapi nak yang free la.. bukan yang aku beli... sebab kalau beli, tak bape feel makan nya.. hahaha.. mengada betol! betol la.. hari tu aku da try, beli rambutan kat pasar tani.. sekilo je pon.. tapi makan sikit je, walaupun sebelum tu tekak ni kemain nak makan... haishhh.. mengada betol tekak ni.. huhu..

7.  hmm.. tu je la kot.. hahahahaha...


21 November 2012

Bantu Mereka...


Assalamualaikum....

dah hari rabu..... esok dan lusa aku cuti... bolehlah melepak dengan mak.... hehehe...

ok, arini takde kisah pon yang nak diceritakan.. cuma nak ingatkan kat semua.. sama2 lah kita berdoa semoga Allah beri kekuatan dan kesabaran serta perlindungan kepada saudara2 kita di Palestin..  selain tu, bantulah dengan menyumbang, walaupun seringgit untuk mereka... dengan cara,

1. Taip PALESTIN  RM10 / RM5 / RM3 / RM1 
2. Hantar ke 39111

Aman Palestin telah menyediakan satu kaedah menyumbang kepada rakyat Palestin melalui Sistem Pesanan Ringkas (SMS).
Semoga cara yang mudah ini dapat dimanfaatkan dengan sebaiknya.


~ sedih tengok penderitaan mereka di Palestin.... hari2 tengok kat berita... sekarang ni, selain benci Israel, aku benci jugak dekat Obama... semoga Allah bagi pembalasan pada Israel, Obama dan sekutu2nya... 

20 November 2012

Asam Pedas Yang Tak Berapa Nak Cukup Sifatnya.. hak3...


Assalamualaikum...

semalam, mak pi cuci lantai kat tempat sidai baju.. lepas tu teros melepak... taksihat2 pon nak mencuci jugak.. lantai kat belakang tu, disebabkan tempat tu open, jadi ko cuci la sehari sekali.. tetap akan kotor jugak.. sebab habuk2 masuk.. tempias hujan lagi.. jadinya semalam, mak tak masak... tengahari tu dia makan lempeng kelapa, habiskan lempeng yang tak habis masa breakfast..

aku pon, "kenapa mak tak makan? kenapa tak telepon orang, kalau tak orang belikan lauk ke, ape ke..." tapi jawapan mak sempoi je.. "ala... kenyang jugak makan lempeng.." huhuhu...

aku ingat nak masak la... masak nasi dengan lauk2.. tapi mak cakap, dekya nak makan kuetiow.. aku pon, aik, tak lapar ke seharian tak makan nasi.. mak kata ok je... hmmm.. aku pon, masakkan lah kuetiow tu.. plus ada pulut+kuah durian makngah bagi semalam.. panaskan.... tekak aku tak terasa nak makan pon.. so aku takde lah usik pulut dengan kuah durian tu.. arini, dan2 pulak terasa nak makan... huhu.. ape daa..

lepas abes tengok betol ke bohong, aku teros pergi dapur... aku nak masak..... kesian kat mak.. ni aku dah masak, jadi dia takpayah susah2 nak masak lagi... boleh berehat.... teringat ada beli ikan parang, ikan parang masak ape lagi yang sedap kalau bukan asam pedas.. hehehe.. favourite aku nih kalau korang nak tau... aku sampai boleh hirup lah kuah asam pedas tu.. punya suka kata ko... hahaha..

asam pedas aku ni, takcukup barang sebenarnya... kalau aku, kena letak daun kesum.. kerisik.. bendi... barulah macam cukup sifat.. hehe.. tapi tiga2 barang ni takde, jadi buat asam pedas kosong je.. korang boleh lah try.. ni bahan2 yang aku guna...

1 biji bawang besar
2 ulas bawang putih
halia - ikut suka nak letak banyak mana
(bahan2 kat atas ni, hiris halus, then gaulkan dalam 1 mangkuk)
ikan parang - ikot suka lah nak letak ikan apa
air asam - pun ikut suka.. nak masam, buat pekat2..
1 setengah senduk cili kisar
garam dan gula secukup rasa
belacan
minyak

cara-cara :
panaskan minyak.. masuk lebih sikit minyak... buat asam pedas ni memang guna banyak minyak.. supaya cili cepat masak.. masukkan bahan2 yang dihiris.. tumis sampai naik bau.. lepas tu masuk cili kisar dan belacan secoit je.. hehe.. tumis cili tu lama sikit.. sampai pecah minyak.. api jangan kuat sangat, jangan kecik sangat.. lepas tu tangan takpayah rajin sangat.. takpayah kacau sangat cili tu.. biarkan je.. kacau sekali sekala je.. rasa macam cili dah cantik masaknya, masuk pulak air asam.. aku suka kuah pekat2, jadi aku taruk asam lebih sikit.. kalau pekat sangat, masuk air sikit.. lepastu aku buang sikit minyak.. kembang tekak aku tengok minyak banyak2.. huhu... lepastu masuk garam... gula sikit... gula tak letak pon takpe... aku ni dah terikut mak aku.. sume lauk nak letak gula... hahaha... dah mendidih kuahnya, barulah masukkan ikan.. biar sampai ikan masak... da siap..... boleh teros dihidang.. nyum2...

tengahari tadi aku balik rumah.. makan dengan mak & dekya.. dekya kemain tambah lagi.. agaknya semalam tak makan nasi... huhuhu... mak cakap asam pedas aku ok.. aku rasa pon oklah... walaupun kosong je... ikan parang tu yang menyedapkan lagi asam pedas tu.. hehehe.. asam pedas, makan dengan sayur kailan ikan masin dan ikan masin goreng.. perghhhhhh... sedap hingga menjilat jari... hahahaha.. baru lah betol2 orang melaka.. hak3

19 November 2012

Ibu.. ibu.... engkaulah ratu hatiku....


Assalamualaikum...

wahhhh... dah berapa hari aku tak bukak blog.... tapi..... macam biasalah.. bukan ada yang update pon... tuttt..... hak3..

aku happy sangat... sebab mak sekarang ada kat rumah aku... mak kata nak duduk rumah aku seminggu... dia rasa boring terperap kat rumah (melaka)... tu yang dia nak ikut aku balik.. hihihi...

hari ni, pergi kerja dengan perut sedia kenyang.... sebab..... mak pagi2 dah masak lempeng kelapa cicah dengan kuah kari ayam.... nyum2.. kesian pulak kat mak... dia pulak susah2 masak... aku pulak memang jarang masak dan makan sebelum pergi kerja... selalu panaskan lauk je, lepas tu tapau ke ofis.. hari ni, pukul 7 makanan dah terhidang... bahagia sungguh...

harap mak tak bosan lah duduk rumah.. lagipun ada dekya sekali... mak cakap dia nak gunting kain.. nak menjahit.. oklah, sekurang2 nya adalah aktiviti nak buat... mak siap tanya kat aku nak makan apa... adehh.. apa2 je lah mak.. orang tak kisah... (kesian pulak mak yang kena masak.. hmm)

semalam mak tiba2 tanya.. masa tu tengah hujan lebat.. tv pon kena off sebab kilat guruh semua... mak tanya, "habis, kalau cuti.. hujan2 macam ni.. kau duduk rumah sorang2 je la...?" aku pon, "yelah mak.. dok rumah je la... nak pegi mana lagi....." dalam hati cakap, bosan kan mak? hahahaha...

lepas tu sembang2 pasal maklong.. mak tengah pening kepala sebab nak kena bagi jawapan kat maklong.. maklong suruh tanya, akak aku ada pakwe ke tak.. dia nak kenen2 kan dengan anak kawan dia... haishh... budak laki tu pon, baru habis belajar, baru keja, sibuk nak kahwin.. lepastu suruh mak carikan pulak tu... umur pulak sebaya aku... makngah macam taksetuju.. sebab dia kata kalau boleh carilah yang tua sikit... lepastu tiba2, "hah!! kenalkan dengan ko je la na!" haaaa... takpayah nak pandai2.. aku takde kena mengena dalam ini hal.. huhu..

oklah, aku ingat nak cuti 2 hari minggu ni... nak spend time dengan mak.. nak bawak mak jalan2, mak tak berapa sihat... dah banyak hari mak demam... datang sini pon bawak bekalan ubat.. tu pon aku paksa dia pegi klinik hari jumaat minggu lepas... risau aku mak asyik demam je.. aku takut benda2 lama datang balik.. aku bukanlah nak bersangka buruk, tapi.... nampak sangat... kadang2 rasa pelik, kenapa lah ada manusia yang hati busuk, tak boleh tengok orang senang... hmm... kami pon bukanlah kaya raya.. nak kata senang sangat pon tak jugak.. kami biasa2 je... tapi, masih nak dengki...

takpelah, doakan mak aku sihat2 sentiasa ye...


pssstt : hari ni bos bawak kuah durian dengan roti... pagi2 da suruh aku pegi panaskan kuah durian tu... kuah durian mak ngah bagi semalam pon tak makan lagi.. siap ada pulut lagi mak ngah bagi... haishhh.. sekarang ni asyik makan je... huhuhu....

14 November 2012

Tak habis-habis diorang ni... hmmm.....


Dakwaan Polis Rogol Wanita Indonesia: Bendera Malaysia Dibakar Di Indonesia


JAKARTA: Isu tiga anggota polis Malaysia yang didakwa merogol seorang wanita rakyat Indonesia di Pulau Pinang baru-baru ini menyebabkan sekumpulan penunjuk perasaan berdemonstrasi berhampiran kediaman Duta Besar Malaysia ke Indonesia, di Jalan Patra Kuningan Utara di sini pada Selasa.

Dalam demonstrasi pada pukul 1 petang itu, kira-kira 20 orang yang mewakili kumpulan Benteng Demokrasi Rakyat (Bendera) mendesak kerajaan Indonesia mengusir Duta Besar Malaysia dari republik itu selain bertindak membakar bendera Malaysia bagi menunjukkan kemarahan terhadap kejadian yang berlaku ke atas wanita berusia 25 tahun itu.

Demonstrasi itu diadakan kira-kira 100 meter dari Kediaman Rasmi Duta Besar Malaysia itu kerana pihak polis Indonesia telah menutup jalan di hadapan kediaman itu dan menghalang kumpulan penunjuk perasaan daripada beraksi di hadapan kediaman itu.

Kumpulan penunjuk perasaan itu turut mendesak Presiden Indonesia Susilo Bambang Yudhoyono bertindak tegas berhubung kejadian itu dengan mengusir Duta Besar Malaysia ke Indonesia dari republik itu.

Mereka menyalahkan Yudhoyono yang didakwa gagal melindungi warganegara Indonesia di Malaysia dan meminta Presiden Indonesia itu mengundurkan diri jika beliau gagal mengusir Duta Besar Malaysia.

Dalam demonstasi selama 50 minit itu, beberapa peserta termasuk kanak-kanak dan wanita memegang kain sepanduk berwarna merah yang antara antara lain bertulis 'Usir Duta Besar Malaysia, Ganyang dan lawan Malaysia'.

Pasukan Polis Indonesia, termasuk anggota dari unit pemusnah bom, mengawal ketat di kawasan sekitar Kediaman Rasmi Duta Besar Malaysia itu sepanjang demonstrasi berlangsung.

Sejumlah besar anggota polis Indonesia turut berkawal di luar bangunan Kedutaan Besar Malaysia di Jalan H.R. Rasuna Said, Kuningan bagi mengawal keadaan jika berlaku demonstrasi di situ, namun bas yang membawa kumpulan dari Bendera itu hanya melalui kawasan itu. - BERNAMA

***********************************************************************************

aku tau perkara ni sangat serius... anggota polis beb... polis yang sepatutnya menjaga keamanan negara dan melindungi masyarakat jadi dalang.. tapi betol ke? entah2 ada yang menyamar jadi anggota polis.. kita tak tau kan.. dah selalu terjadi, penjenayah menyamar jadi polis... tapi kalau betol polis yang buat, pihak berkuasa perlu buat sesuatu.. perkara ni dah kira menjejaskan nama baik PDRM..

tentang laporan di atas, aku pelik betol la rakyat Indonesia ni.. asal ada isu je, nak buat demonstrasi.. bukan lah tak boleh buat.. kita sebagai rakyat ada hak.. tapi kan boleh buat secara aman... tak payah la nak serang2 kedutaan, tak payah la nak ugut2 pemimpin.. nampaknya pemikiran mereka masih cetek..

kat Malaysia ni, dah banyak berlaku kes jenayah yang melibatkan warga asing.. orang indon samun dan rogol, mencuri, membunuh, warga afrika menipu anak gadis melayu, penyeludupan dadah dan wang palsu.. warga india, warga bangladesh, warga china , warga filipina dengan pemerdagangan orang, khidmat seks, dan macam2 lagi kes2 yang melibatkan warga PATI kat Malaysia ni.. ada ke rakyat Malaysia yang takpuas hati pegi serang tiap2 kedutaan warga asing yang buat jenayah tu.. ada?? tu la yang membezakan manusia bertamadun dengan tidak bertamadun..

dah2 la tu... jangan asyik nak salahkan orang lain.. cermin diri dulu.. banyak cara kita boleh usulkan bantahan, laporan dan ketidakpuasan hati.. semua negara ada undang2... jadilah manusia yang bertamadun, yang ada ilmu, yang berotak dan punya akal..  janganlah jadi seperti "sepuluh jong kapal berlabuh, anjing tetap bercawat ekor"


09 November 2012

Sudah.... cukup, cukup sudah....


Assalamualaikum...

selamat hari jumaat.... wahhh.... kejap dah hari jumaat... bolehlah aku mengemas rumah hari minggu ni... rumah dah macam ape dahhh.. huhuhu..

semalam adalah hari terakhir drama bersiri slot Akasia - Julia... sedih betol la cerita ni.... pengakhir dia macam tu pulak.... tapi jalan cerita dan pengakhir drama ni sama dengan lirik lagu Sudah Cukup Sudah tu.... 


Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai di sini saja
Daripada batin terseksa
Lebih baik ku pergi saja.....

serius mula2 aku tak ikut sangat cerita ni... aku tengok episod 1 je, lepas tu, aku asyik terlupa.... sampai episod berapa belas tah, baru lah aku tengok betol2... dan sekarang ni, aku nak habiskan tengok episod2 yang aku tertinggal...

sejak aku ikut drama ni dari episod berapa belas tah... dari episod Julia diceraikan suami dia dengan talak 3, tak sah aku tengok tak nangis... setiap hari dari isnin sampai khamis, ada je babak yang buat aku tersentuh.... dan 2 3 episod akhir minggu ni, lagi banyak air mata aku keluar.. sampai basahlah bantal.. huhu.... macam aku pulak yang jadi Julia tu.... hahahaha.... aku kalau dah ikot satu2 drama, aku terasa atau aku selalu terfikir dan letakkan diri aku dengan watak dalam drama tu... termasuklah Julia...

aku rasa jalan cerita drama ni takde persamaan dengan drama2 lain.. rasa aku lah..... dugaan demi dugaan yang datang... kalau aku adalah Julia, aku mungkin tak kuat.. 

eh..... tah pape je aku ni.... hahahaha... tengok drama pon kemain feeling lagi kan... hehe..


tak kesampaian jugak aku nak tengok Amir & Julia bersatu....


aku rasa dalam montaj drama nii, Nabila Huda nampak cantik & matang, Izreen nampak cantik macam Barbie Doll, Fouziah Ghous pon bertambah cantik... 2 pelakon lelaki ni of course la sangat kacak kan... hihihi....


barisan pelakon hebat... Fizo Omar, Nabila Huda, Izreen Azminda dan Iqram Dinzly




08 November 2012

Segan? Pi tang Bagan... Malu? Pi Kampung Hulu...


betoi ke dialog filem Mami Jarum ni... hahahaha... nak jugak cakap loghat utagha... la ni, boleh dah cakap sikit2... almaklumlah! member ramai orang utagha.. hahahaha... (gelak macam rita dalam filem mami jarum) ehh... over pulak.. hehe..

tadi, cheq pi makan.... bos ajak... baru ingat nak turun kat2 pukul 2.. tapi bos dah ajak, cheq pi la jugak.... pi kat kiosk depan ofis ni, takdak makanan berat... ada roti, muffin je... dah tu cheq ajak la pi makan kat kpdnkk... dia pon takpenah pi situ lagi...

dah sampai, taktau la nak makan apa... bos cakap nak makan mee bandung muar.. cheq pon, "sama la puan.." dah order, bos pon hulur duit, soh cheq pi bayaq.. dia pi cop tempat.. sedap jugak mee bandung tu... tak la sama kesedapanya macam mee bandung muar yang ori.. tapi, boleh la terima kat tekak ni... ayaq, cheq order teh o ais.. bos punya sirap selasih suam..

makan2... sembang2... gosip2... gelak2... (dah macam mak jemah bergosip dah kami.......) dah selesai makan.. "puan, mee ni tadi berapa ringgit?" puan pun menjawab.. "rasanya rm5.50... takpelah..." puan menunjukkan isyarat, takpe... dia belanja... huhuhu... aduiii.... segan cheq.. asal keluar makan dengan bos ja, bos belanja...

tapi bos, awat tak habaq awai2... kalau tak, saya pi order nasi putih + asam pedas ikan pari.. hahahahha.... eh, terover lagi... hahahahahhahahahahaha....

*
*

oklah, habis sesi mengarut.... perasan pandai cakap utara.... orang utara dengar pon boleh gelak guling2... hahaha... korang selalu ke makan dengan bos? aku takde lah selalu... kadang2 sebulan adalah 2kali.. kadang2 2bulan sekali.. eh...hehehe... dan selalunya, bukan selalu dah... memang tiap2 kali keluar makan dengan bos (lunch), memang bos yang bayar... kadang2 naik segan aku dibuatnya... nasib lah tak selalu kan.. kalau selalu, mau orang cop aku ambik kesempatan ke atas kesempatan yang ada... cewah..

ala... lagipun, aku bukan lah makan beria... selalu kalau makan dengan bos, aku makan benda simple, atau sama menu dengan bos.. so takde lah rasa over sangatkan... dah lah bos bayar, pastu makanan ko lagi mahal dari dia... huhu...

06 November 2012

Hai


Assalamualaikum....

masuk kerja jugak aku hari ni... sebab sayangkan cuti... cuti pun disayangi, orang apatah lagi... cewahhhh.... hahahaha... aku masih lagi blur ni... almaklumlah, tidur 4 jam je.. aku balik dari Langkawi --> Jeti Kuala Perlis --> Putrajaya, sampai pukul 2 lebih pagi tadi.. pum pang pum pang kol 3 baru dapat tersadai macam dugong atas katil.. adoooiii... penat sungguh!

aku takde lah nak bercerita pun pasal Langkawi, nanti2 lah ye.. mata ni mengantuk..... (nak cerita macam lah ko tu pegi Melbourne, Paris, Bandung, Perth liana oiii... g Langkawi je pon.. hahaha... tapi disebabkan 1st time, haruslah cerita kan... hak3)

cuma nak bagitau lah, ini antara kursus paling best.. dapat kawan baru.... yang dah kenal, jadi lagi rapat... belajar benda baru.. dan yang paling gila, aku belajar tarian gangnam style... hahaha... (ni senamrobik punya pasal la ni... tak pasal2 aku kena menari jugak.. tapi serius, kelakar beb!) kursus yang macam ni lah aku suka... ^_^

oklah, hari ni nak relax2 je kat opis... nak tidur, tak sampai hati pulak, kang bos kata, ingat g kursus setiausaha pejabat, balik jadi lebih baik.. ni tak, sama je... hahahahaha...

01 November 2012

Assalamualaikum November..... ^_^


hai kawan-kawan....

Alhamdulillah.. dah masuk bulan November.. tak sangka, cepat betol masa berlalu... hmm.. apa je aku buat selama 10 bulan ni? hmmmmmmmm....... macam takde pembaharuan dalam hidup je.. hahahaha.... takpe la.... tahun ni relax2 dulu... tahun depan kena usaha lebih sikit lah! tu pon kalau panjang umur... huhu..

malam ni, aku akan berangkat menaiki bas jabatan untuk kursus setiausaha pejabat kat langkawi.. haishh.. nape lah takbagi kami naik flight.. kan senang..... hmmm... ni naik bas, sampai kuala perlis, naik feri... dengan beg gedabok... pergi ni aku bawak 1 beg, macam2 aku bubuh dalam beg... yang best, dalam beg ada beg.. hahahaha... tu untuk spare kalau terbeli banyak barang nanti... tapi tu la.. muat ke tak letak beg lagi 1 dalam tu... baju bajan je dah penuh.. tu belum letak kasut lagi... adoii.. pening pale den...

aku bukan taksuka kursus jauh2 ni... cuma nya macam leceh je.. penat pon ye jugak.. tapi xpela... bukan selalu ye tak? orang dah bagi pergi, pergi je la....

ok, dikesempatan ni jugak, nak wish birthday adik aku, Muhammad Hafizin bin Mohd Yusof, 2 nov.. esok... semoga adik aku panjang umur dan murah rezeki, jadi satu2nya anak lelaki yang bertanggungjawab, semoga dia dapat keputusan yang baik untuk SPM tahun ni... dapat sambung belajar.. (kalau boleh aku nak dia sambung politeknik, sebab sekarang dia sekolah teknik kan.. esok2 senang dapat kerja.. huhuhu..) lepastu, dapat kerja bagus2.. lepastu, boleh selalu belanja akak dia ni... ehhh? hehehehe...





Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."