Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

26 September 2011

keNapa Laa??

kenapa la manusia ni ada perangai talam dua muka..
adoyai.. geram pulak aku arini..
dari mood aku baik, terus jadi panas membara...
saja nak cari pasal kan...

ok, aku tau la aku salah..
tak bagitau awal2 pada KETUA KONONNYA..
nak ambik barang..
tapi kalau datang tempat BELIAU pun asyik xde kat tempat..
apa kes?

wey, aku tau la aku pinjam barang pentadbiran...
untuk ape? untuk majlis bahagian jugak kan..
kalau ada apa2 masalah,
cari la aku dulu.. tak yah la nak canang sana sini..
bila aku tanya, wat muka slumber,
xde pape... abes asal telinga aku banyak sangat dengar 'bunyi2 langau'?

kalau dengan aku,
jangan cuba2 nak cari pasal..
aku memang pantang..
aku kalau tak puas hati, memang aku pergi mengadap sendiri..

tadi masa ambik barang,
aku siap tulis kat kertas, aku ambik barang apa..
jadi, senang.. xdelah nanti ada kes hilang barang ke ape..
aku dah bagi kat tangan dia da..
dia sendiri kata ok..

pastu petang, tetiba lain cerita pulak kan..
bila tanya ada apa2 masalah,
cakap xde pulak..
adoi.. memang talam dua muka la korang..
eeeeee.... geram tol aku..

pastu baru la cakap,
sepatutnya aku kena bagitau kat KETUA dulu,
pastu tulis dalam buku.. barang apa yang diambil..
masa aku bagi list barang yang aku ambik,
dia kata ok je..
pastu dia kan boleh je cakap dengan KETUA SORANG LAGI,
yang aku ada ambik barang, list barang tu, bagi je la kt KETUA SORANG LAGI tu..

pastu, kalau aku tak tulis kat buku,
call je la aku.. kata aku kena tulis dalam buku barang apa yang aku pinjam..
tak payah la dok besar2 cerita,
dok canang sana sini..
kata aku pandai2 je ambik barang tanpa kebenaran..

pastu boleh pulak dia lalu kat bilik mesyuarat,
tempat aku letak barang yang aku pinjam tu,
dia boleh tanya, sape yang ambik barang2 ni...
adoyai.. kan aku yang bagi list barang aku pinjam tu kat tangan dia..
dia boleh tanya sape yang amek pulak..
memang dasar kan..

wey.. memang aku BENCI la orang macam ni..

23 September 2011

aKu bEnCi oRanG bErLaGak!!

AKU BENCI ORANG BERLAGAK!!!!
MEMANG TAK LA NAK HORMAT KAU LEPAS NI!!!!

22 September 2011

KINI DIBUKA!!

ok.. saje nak promote...
hehe..

Kedai Rakyat 1 Malaysia
di KPDNKK Presint 2 Putrajaya

haa.. gempak tak??
hehe.. gempak la sangat..

just nak share kepada blogger2 yang tinggal di Putrajaya...
kalau rasa nak beli barangan murah,
moh le datang kedai ni..
ada macam2 barangan yang dijual..
macam kat supermarket2 yang ada kat Malaysia ni la...

sekarang tengah promosi..
penjimatan sehingga 50%
dari 14-26 September 2011
kalau nak tahu lebih lanjut...
layari laman web Kedai 1 Malaysia ni...

21 September 2011

saLah kE akU..........................?

haih.. hati.. oh hati...
asyik nak jaga hati orang..
tapi hati aku ni, orang tendang2 dan pijak2 je..

salah ke aku mengambil berat..?
salah ke aku terlalu prihatin..?
salah ke aku....................?

aku pon tak paham la..
bila aku terlalu menampakkan diri aku..
orang kata aku GK..
tapi niat aku baik..
aku tak kesah susahkan diri sendiri..
asalkan aku tak menyusahkan orang lain..

jadi, aku berjanji pada diri aku..
mulai tahun depan,
aku tak nak terlibat apa2..
aku hanya akan menolong sahaja..
ye.. menolong sahaja..
sebab aku memang dilahirkan dengan sikap,
suka menolong dan membantu orang yang memerlukan bantuan..
aku susah nak kata TAK bila orang minta tolong dengan aku..

dan aku buat semuanya sebab aku ikhlas...
sangat2 ikhlas...
takde niat nak terlalu menonjolkan diri..
takde niat nak menunjuk2 kerajinan diri..
tidak sama sekali..

bila aku pula diberi satu2 tugas,
aku susah nak minta orang lain tolong aku..
sebab aku rasa aku boleh buat tanpa bantuan orang lain..
melainkan aku memang betul2 perlukan bantuan...
tu pon nak kata aku menunjuk2 kerajinan diri..

mungkin sikap rajin aku ni dah menyusahkan orang lain...
kalau macam tu, aku minta maaf banyak2...
sangat2 minta maaf...

T_T

14 September 2011

meNanGis jUga pErLu jiKa iTu aDaLah caRa terBaik

ntah kenapa, aku jadi sedih..
dari sebelum raya, aku tahan je perasaan ni..
tapi malam tadi, aku tak boleh tahan..
nak2 pulak, time tu aku nak mandi..
memang terhambur segala2 nya lah..

baju raya..
bukan la isu besar... orang kata sikit punya hal la..
aku dah pun redha, bila orang beraya dengan baju baru,
aku beraya, pakai baju yang aku dah selalu pakai ke ofis..

aku pon bukan lah terdesak sangat nak baju baru..
sebab aku ada jugak la beli sepasang baju wat spare di hari raya..
tapi biasa la... baju yang dibeli, dengan baju yang dibuat,
tak sama... susah nak cari dan beli baju yang sesuai dan selesa dipakai..
nak2, orang yang berbadan besar macam aku ni..

jadi, aku pikir xpela..
mayb mak boleh siapkan baju aku lepas raya..
maksud aku lepas 1 syawal la..

aku dah bagitau awal2 kat mak,
15hb aku ada jamuan raya kat ofis..
jadi, aku nak la pakai baju baru..
mak kata ok, nanti mak siapkan..
jumaat lepas, aku balik.. tak nampak pulak mak menjahit..
yela, aku tau mak tak sihat..

hari sabtu, aku cakap lagi kat mak..
mak kata, tak sempat la..
nanti mak jahit hari isnin, hari selasa mak pos..
jadi hari rabu aku dah dapat baju...
hari khamis dah boleh pakai..
gitu la aku pikir..

hari isnin aku sms mak,
"mak, jangan lupa wat baju orang"
mak kata, "yalah"
hari selasa aku sms lagi,
"mak dah pos ke baju orang?"
mak tak balas... tapi malam tadi mak call..
aku dah agak mak akan cakap,
"tak sempat nak siapkan.."
jadi aku terima dengan hati yang reda je la...

tapi aku tak tau kenapa,
aku jadi sedih... bila pikirkan berapa banyak aku dah habiskan untuk raya kali ni..
untuk semua...
aku bukan nak mengungkit.. sikit pon tak..
aku ikhlas... rezeki yang ada kongsi sama2..
cuma rasa apa yang aku dah buat macam tak dihargai...

aku tolak segala keinginan aku,
untuk beli handbag baru, katil dan macam2 lagi...
hanya carpet je aku dapat beli..
sebab aku tak nak la rasa tersepit sangat,
almaklumlah.. lepas raya mesti poket pon kering..
tapi alhamdulillah.. duit masih ada..
lebih dari cukup...

jadi malam tadi, segala apa yang aku nak luahkan,
dah aku luahkan.... rasa puas sebab dapat menangis semahu-mahunya..
aku harap lepas ni aku takkan menangis pasal isu "baju" lagi..
sebab ni pun kali kedua aku menangis pasal baju raya..
kan aku cakap tadi, isu ni bukan la isu besar..
tapi entahlah.. mungkin aku dah lama 'makan hati'...

'wahai hati.. ikhlaslah...'

13 September 2011

oMak ai.. seRabUt!!

aduii.. serabut giler blog aku ni..
tu la.. tadi dok gatai tangan..
pi tukar tu.. tukar ni..
edit sana.. edit sini..
last2.. gini le jadinya...

tadi tahap kerajinan aku 89%..
tapi sekarang, dah tinggal 12% je..
hmm... nak tukar balik, xdo maso nyo...
dah maleh dah...
esok2 yo la...

09 September 2011

aku bagaikan orang-orang
berdiri
ditengah-tengah kotak sawah
dengan pohon padi yang merimbun
yang tumbuh mengelilingi
ibarat menemaniku
namun, realitinya
aku hanya sendiri

kerana
ianya hanyalah
ciptaan Tuhan..
yang hanya teguh disitu
tidak bercakap, tidak bergerak,
tidak ketawa dan tidak menangis
hanya bernafas, seperti aku..

adakala, aku rasa aku sunyi..
adakala, aku rasa aku sepi..
adakala, aku rasa aku sedih...
namun itu adalah satu perasaan
bila diri ini rasa tidak dihargai...



p/s : tiba2 aku rasa nak berjinak2 dalam dunia penulisan sajak dan syair... boleh ke aku? hehe..

07 September 2011

oH aiR paNas!!

fuh.. penat aku turun naik tangga arini..
ni gara2 air panas la ni..
ke.. gara2 renovation?
ahh.. sama la..

aku punya semangat hari ni,
siap bwk susu tepung kegemaran ambo..
kunun2 nak minum susu la...
kunun2 baru tersedar yg aku dah lama tak minum susu..
upppsss.. ni awat citer pasal susu plak ni..
hehehe..

ni la masalah kalau dah duduk merempat ni..
(eh.. takdela merempat tepi jalan.. still duduk dlm bilik yg selesa..hehe)
segala mak nenek perkakas dapur
yang aku ada sebelum ofis di renovation,
semua aku dah simpan dalam kotak dan bawak balik umah..
termasuklah heater aku..

jadi pagi2 tadi,
aku pegi la mencari air panas..
kat pantry tingkat yg aku duduk sekarang...
sekali pegi.... aik.. awat pantry bergelap..
mesin air pon tak berfungsi..
waduh.. gawat ni...

hmm.. xpela..
g cari tingkat 4 la..
bayangkan.. dari tingkat 7,
aku turun tangga pi tingkat 4..
sekali gi tingkat 4,
yang belah air panas tu,
tempat tekan nya patah..
mak aii.. ganas sungguh...
aduii... gawat lagi ni...

terpaksa la aku naik atas balik..
naik tangga...
konon2 nak check tingkat 6...
kot2 ada..
sekali tengok, mesin air pon xdo..
ceh... wat penat aku jek turun naik tangga...
(xpe.. exercise.. huhu)
nak naik lif, kang orang gelakkan aku...
yela.. ni asal minah ni bawak mug?
hehe..

maka dengan itu,
jalan terakhir adalah...
amek duit, turun lif...
pegi kafe...
"kak, nescafe panas bungkus satu"
huh!! puas ati!!

hehehe..
peace yoo!!

06 September 2011

HanTu bOnceNg yanG meLetOooPss!!

hua3..
lupa nak bagitau tadi..

orang, Aidilfitri.. pergi beraya..
menziarahi sanak saudara..

aku??
raya kedua, dah menepek panjat JJ baru..
pergi tengok wayang..
bersama konco2..
hahaha...
xdela.. pergi dengan kakak, adik2, dan sepupu2...
semua sekali 8 orang..
(rabak poket aku dowh..)

tadi dok baca kat paper..
filem ni dah catat jumlah rm5juta dalam masa 5 hari..
perghhh..... dasat sungguh..
kalau 10 hari, dah dapat 10juta kot..
hehehe...

yang penting,
filem best giler beb!!
sepanjang citer tu, dok gelak je...
kelakar sungguh la...
rasa nk pegi tengok lagi je..
cam xpuas la pulak tengok zizan..
hehehe..

aku suka babak dekat kubur..
time tu, zizan punya karakter,
sangat lain dari yg lain..
selalu dia wat kelakar je kan..
kt babak tu, dia serius..
bercakap pun, macam orang yg waras..
yela, babak sedih kt kubur..
takkan nak buat lawak pulak..
hehehe..

jadi seperti biasa la..
nak sarankan pada semua,
yang belum lagi menonton filem ini..
serbu la ke pawagam sekarang ye..
hehehe...



peace yoo!!

seLamaT keMbaLi beKerJa..

Assalamualaikum...
selamat pagi...
(cewah2..)

hari ni, aku telah kembali bekerja semula..
kalau ikut hati,
nak je aku sambung cuti lagi..
tapi.... aku kan kuli je..
jadi, haruslah ingat diri sikit..
hehe..

oh, masih belum terlambat lagi kan..
untuk ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri..
Maaf Zahir dan Batin ye kawan2 semua..

beberapa hari sebelum raya,
tak sempat nak publish apa2 entry...
i busy noks...
haha.. (busy la sangat..)

ikutkan, aku ambik cuti 3 hari..
tapi kalau campur cuti raya 3 hari,
sabtu ahad 4 hari..
dah jadi bape kwn2? ye.. 10 hari..
tapi.. tapi..
rasa macam sekejapan je cuti kali ni...
tup2 dah kena balik putrajaya...
huhuhu....

raya kali ni,
bagi aku tak bape best sangat..
boleh la...
gambar raya, g la ushar kt fb aku ea..
xkuwaser dah nak upload2 bagai..

okla...
nak wat kerja, xbanyak keja pun..
nak layan cerita.. xboleh bukak pulak..
hmm.. layan mata jap la barang seminit dua..
hehehe..

peace yoo!!

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."