Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

25 Januari 2011

AdOoii......

aiya...
sudah bpe ari xupdate blog...
xsempat la...
blogwalking pon xsempat..
msuk keja, pas cuti aritu...
hambek ko....
pdn muke aku gak...
men cuti jek..
keja xsettle lagi...
ni smpai la ni, lom settle lagi...
T_T

tapi.... aku malas nk pikir sgt...
nanti muda2 aku da dpt darah tinggi..
sbb runsing memikirkan nye...
hmm...

xpon, kalau aku g klinik,
ckp kt doktor, saya agak tertekan beberapa hari ni..
xdpt berfikir dgn rasional..
tp xdela smpai boleh mendatangkan masalah..
cuma masalah pd diri sendiri je la...
kesihatan sume....
agak2 korg, doktor tu bole x bg aku cuti selama.......
2 ari cukup la..
kasi aku rest...
haha...
manyak cntik muke......
aritu da cuti, xyah nk cuti lagi....

dah2.. g siap kan keja cik liana oiiiiiiii!!!!!

21 Januari 2011

aKu menaNgiS laGi...

huhu...
huhuhuhu........
sob...sob...sob...
sedih nye citer ni..
sedih + terharu + happy...
nsib bek cter ni happy ending...

aku ni kalau tgok drama ke..
filem ke.. baca paper pon..
kalau ada citer sedih,
cepat je meleleh air mata...
kadang2 sampai tersedu sedan dibuat nye..
padahal citer je pon.... huhu..
tu la.. da nama pon pompuan..
mmg cepat sket hati tu nk terasa...

ha.. nk tau cter ape yg aku layan smpai tersedu sedan ni?
ni haa.. cter Mahabbah Delaila...
kt tv9...
aritu xsmpat nk tgok episod akhir..
sbb xtau pon kuar ari slasa aritu.
tau2 da kuar youtube..
pe lagi, g le mcari episod akhir tu....
nsib bek ada..
mlayan la pe lagi...

part akhir cter ni yg wat aku sedih tol...
cter ni sbnr nye tentang perkahwinan.. antara pompuan yg usia awal 30an
dgn lelaki yg baru abes SPM.. ha bygkan la bpe jaoh jarak umur tu..
byk betol dugaan, cabaran diorg..
dan part akhir ni la yg terungkai segala persoalan....
kalau nk tau, search la kt youtube ye...

ni aku kasi sket bait2 ayat yg wat aku tpaku tgok plakon lelaki ni ungkapkan..
tu yg smpai tersedu sedan tu....

Delaila : hai sayang.. (teros dapatkan suami nye yg terlantar di katil hospital)
Waad : apa khabar..?
Delaila : saya baik.. sayang sakit? hmm? maafkan saya.. sebab abaikan sayang..
Waad : takpe.. semua orang pernah buat silap.. dan saya minta maaf di atas semua kesalahan saya...
Delaila : sayang pun maafkan saya juga ye... sayang sakit apa sebenar nya?
Waad :  Hernia... angin pasang...
Delaila : Ya Allah.. kenapa sayang tak terus terang dengan saya.. ha? kan kita boleh bincang..
Waad : sebab tu la saya mintak lepaskan tanggungjawab sebagai seorang suami.. (mengalir air mata Delaila..)
takpe2... (tiba2 kuar pulak lagu Pada Syurga Diwajah-Nash, mau aku xnangis..) lepas operation ni, kita pergi honeymoon ye..
Delaila : Mana boleh..
Waad : Kenapa?
Delaila : Sebab sayang tak sembuh lagi...
Scene ni sgt mengharukan.... huhu... T_T
Delaila : Sayang suka perempuan tua ni?
Waad : bagi saya, sayang tak tua.. sebab di alam roh dulu kita dilahirkan sama.. saya sayang awak...
(disini, aku sudah tersedu sedan)
Delaila : kerana kesian ke, kerana ikhlas?
Waad : Ikhlas.. tetapi bukan kerana ganjaran pahala ataupun syurga.. tetapi kerana Bismillahirrahmanirrahim yang telah tercurah setitik dihati... (waaa.. ternganga aku dgr ayat dia... huhu... T_T)
Delaila : terima kasih sayang.. sebab terima saya dalam hidup sayang...
(cerita pon habis.....)

waaa... abes sudah citer ni... sdih btol episod akhir...
huhuhu....

ceh... ntah pape aku ni...
tp xkesahla.. citer ni mmg best...
aku suke!! I like!

17 Januari 2011

mOvie seRam xHengaT...

ok2...
pendekkan cter tros...
sbtu aritu.. bertempat di GSC Alamanda,
tepat jam 11 malam...
kami2.. aku, tina, timah & inchek tunang serta wana & inchek tunang..
telah merosakkan mengisi mlm kami dgn menonton wayang...
hehehe..
(intro xle blah..)

masuk2 hall je cter da sotart..
nasib bek sempat...
ni abg kt kaunter popcorn la ni..
terhegehegeheh!!

jap2...
korg2 da tgok ke?
hehehe..
dah.... ha, ada yg belum??
kalau belum, sila la pergi menonton nya..
bkn tipu punye seram...
ni btol2 seram xhenggat......

spanjang cter,
serius, ada la 2x je aku nmpk 'benda alah huduh' tu...
dgr bunyi je da gigil2... rasa nk kuar je dr hall tu...
muka hantu dia, bak kata tina,
punya huduh xboleh terima....
hahahahaha.....

mmg scene seram dia tu berterusan je...
smpai aku nk kalih sket bdn pon xnyempat..
pastu byk tol bg ktorg suspen..
tp, cter mmg menarik...
pelakon pon ok... inchek shamsul, anda byk peningkatan...
kasi tepuk tgn sket... hehehe...

okla..sesape yg lom g tgok,
pegi la... kalau anda berani...
hehehe....

KHURAFAT... PERJANJIAN DENGAN SYAITAN...

14 Januari 2011

taDi.. akU nAmPak diA...

tadi pegi "shopping complex"
jln2 beli brg sket...
pstu, g MCD teman member makan...
aku mkn aiskrim sundae jek..

sbelum mkn tu,
aku tunggu kt meja mkn,
btol bertentang ngn laluan dpn MCD...
dok asyik melayan perasaan..
dok asyik perhati gelagat manusia,
ke hulu ke hilir....

tiba2....
aku nmpk dia...
dia.............
aku perhatikan je...
aku pndang atas bawah....
hmm... da byk perubahan..
lebih cantik skrg..

tapi aku?
aku kaku....
xbrani... xbrani nak tegur dia...
xbrani nk bersemuka dgn dia...
xbrani nk mintak, apa yg spatutnya hak aku....
yg da lama tak dilangsaikan...

last2.. dia hanya berlalu pegi..
dia pon sket xpndang ke arah aku...
mungkin dia xnmpk...
xpela...
TUHAN MAHA ADIL, MAHA BERKUASA....

aku xnk banyak la dr dia..
cuma aku nak dia ingat balik kata2 dia kat aku...
"Kau jangan risau, aku bayar hutang kau.. nanti kalau aku tak bayar, aku mati roh aku tergantung kat langit"

aku pon akan sentiasa berdoa,
supaya Allah bukakkan hati dia..
lembutkan hati dia....
Aminn....

Selamat Pagi Sayang Semua.....

hahaha...
pepagi sudah beghauk (org melaka kata, kalau KL berharuk..hehe..)
hai...
arini dtg ofis, muka ada sikit senyum... wakaka..
tapi..tapi...tapi..
bila terkenang akan kerja yg belum lg settle..
tros rasa nk sembamkan muka kt meja...
eh, xle2... t da xcomel, tkot ada gigi yg patah pulok.. kih3..
xpe2, aku wat muka cenggini je la...


okla... jgn malas2 arini...
pasni akan smbung semula keja..
tp sebelum tu, aku nk imbau kembali... (cewah)
gmbar2 semasa kami2 pergi ke kenduri umh x-classmate poli kami2 yg kawin
bln 12 lepas... sempena dia da kembali menulis blog.. hehehe..
so, tgok la gmbar kami2 ni ye....

yg hadir pd hari bersejarah seha itu adalah.....

Cik Lily

Cik Fetty

Cik Buddy_Fara
Cik Teana

Cik Moos

Cik GdOt & Cik Anim


Cik Yoyok
Kami2 ni sekelas masa kt poli dulu..
tu sume gmbr "datang2 tros serbu meja mkn"
hahaha...
tp sbelum tu, g la jumpe pengantin dulu..
salam mak pengantin..
hehehe...

pastu, sudah mkn,
tunggu sesi bersanding..
gmbr dibawah adalah gmbr sebelum ketibaan raja sehari kita....

cantik kan pelamin... i like!

dak2 xde koje.. bgmbo je... hehehe..


tu dok berangan.... oh, pelamin anganku indah.... hehehe...
sedang kami2 bergurau senda di depan pelamin nan indah.
sat g datang kwn kami lagi, anakah dan yan..
minta maap la byk2... lupe nk amek gmbr kamu berdua...
jgn marah ye.. hehehe....

pastu dgr bunyi kompang...
pengantin da sampai!! hehehe....


pengantin lelaki da sampai... msuk kena byr tol dulu.... hehehe...

tadaa!! tu kawan kami yg cntik bernama seha... cntik kan? i like!


pasangan merpati sejoli....
memandangkan jam pon sudah melewati jam 3 ke 4 petang,
kami2 pon mintak beransur.. sbb nk jln jaoh lagi pstu.. nk blik putrajaya....
sebelum pulang, kami abadikan gmbar kami bersama pengantin kita...

Selamat Pengantin Baru SEHA & RAMA

Sebelum balik, sempat lagi dak2 ni berposing dpn pintu gerbang...



dan ini juga.....




hehehe...
walaupun gmbr2 da letak kt FB,
tp aku nk jgk wat cter kt sini..
(^_^)








12 Januari 2011

BanTu saYa... pLeasE...!!

Assalamualaikum...

hmm.. da 2 ari..
pikiran aku runsing....
xtau cmne nk buat....

sperti yg pnah aku kata kan dulu...
tahun 2011 ni, byk program dan aktiviti yg akan dijalankan oleh Kelab di bhgn aku..
dan sperti yg penah aku bgtau dulu,
aku adalah Penolong Biro Agama..

perancangan sume da buat...
dan dah disahkan pon..
masalah nye,
ada pertambahan program..
yg xaku jangka pon..
iaitu, pengarah aku nk soh wat bengkel pengurusan jenazah...
huhuhu....

dan sperti korg (kwn2 aku) sedia maklum..
korg pon tau aku cmne kan...
bab2 ni bkn aku pndai sgt pon..
boleh dikatakan dlm kategori org yg j**il la... hmm...
T_T
byk lg benda aku kena blajar..

so, nk mintak jasa baik kamu2 yg tau..
yg boleh bg info berkenaan bengkel pengurusan jenazah
yg dianjurkan oleh mana2 masjid/institusi kerajaan atau individu sekitar putrajaya ni,
gtau la kt aku ek...

masa pon xbpe nk ckup ni..
dlm takwim, bengkel tu da ditulis akan dibuat awal bulan februari..
huhuhu.....

dan lagi satu,
berkenaan ceramah sempena israk dan mikraj..
wpon ianya lambat lagi, bulan jun..
tp kot2 la korg kenal..
ustaz2 yg pndai berceramah sekitar putrajaya ni...
gtau gak kt aku ek..
aku pon sedang mencari gak ni..

harap2 semua nya bjalan dengan lancar...
InsyaAllah.....

11 Januari 2011

akU keSeJoOkaN... tULun!!

hmm....
adoi... ofis aku ni kemain sejuk lg..
xtau nk wat pe lg..
aku rasa esok aku kena bwk stokin tebal la..
tu utk kaki...
utk tangan??
takkan aku nk pakai sarung tgn lak kan..
kui3..

kengkadang risau gak...
sbb nye, bila da terlampau sejuk,
mula la sendi2 kt pinggang smpai kaki ni lenguh semacam...
ayooo... sudah reputkah?

haa.. td g ASB..
check la bpe dividen dpt taon ni...
hmm.. bole tahan la...
xmcm taon lepas.. hehehe..
harus pegi tempat yg dicadangkan cik fetty kita,
utk beli pape yg patot utk rumahku syurgaku...
hehehehe...
harap2 brg kt situ murah2 belaka...

ish... ble la nk kol 5 ni...
(mcm balik keja tepat2 kol 5.. hehehe...)
mata ni ngntuk pulak..
atleast da kol 5, nk tidur pon org xmarah kan..
hehehe...

~ entry merepek meraban xsudah ~

10 Januari 2011

kEpuTusaN AJL25 maCam........ (aiihhh...)

ok, mesti da ramai yg tau kan...
so xyah le aku gtau lagi...
ramai gak xbpe puas ati dgn keputusan tersebut.
(termasukla aku..hehe)
tapi, sape la kita ni nk pertikaikan keputusan juri yg terlalu profesional itu?
jadi, terima sahaja keputusan itu ye......

dlm byk2 lagu, aku mesti la tunggu persembahan Faizal Tahir kan..
hehehe.. selain Shahir, Black dan Adira..
omak aii... lame no nk nunggu time si FT ni..
sampai tertido2 aku...

aku ralat sgt ngn keputusan ni..
sbb time Hafiz nyanyi, aku tertido...
lom sparuh lagu lagi, aku da tertido...
pas Hafiz, Ana Rafali kan... tu lagi la...
mmg xtgok langsung...
sbb tu bila keputusan kluar,
eh2.. bila pulak si Ana Rafali ni nyanyi? hmmm....
time iklan, baru aku tersedar..

aku target,
Persembahan Terbaik - Faizal Tahir (Hanyut) : Tekaan Tepat
Vokal Terbaik - Black (Sofea Jane) atau FT (Selamat Malam) : Tekaan Tersasar Jauh.. T_T
Tempat Ketiga : Yuna (Cinta Sempurna) : Langsung Tak Tepat
Tempat Kedua : Black (Sofea Jane) : Nasib bek dia menang ngn MUH
Juara - Faizal Tahir ( Hanyut) : Hmm.. T_T

Nampak macam aku pilih bulu tak? hehehe..
xjugak.. mungkin aku pandang pada persembahan dan kesungguhan artis yg bwk lagu tu..
tapi kekuatan lagu, hanya juri shj yg pandai menilai..

walaupun aku xletak nama Shahir sebagai target utk menang,
xbermakna aku xsokong dia....
hehehe..
aku xsuka persembahan dia... perlu ke kena ada suara pompuan tu..
aku rasa pompuan tu mcm nasha aziz je... betul ke ek?
then, last part.. Shahir kena tampar...
omak aiii.. kuatnye... smpai pipi aku pon terasa kepedihannya... (hahaha.. tu aku tipu..)

hmm.. walaupun mereka2 yg aku target xmenang,
mereka tetap menjadi kesukaan aku... hehehe.....

~ kasi credit kt Dato' CT sbb bwk dan nyanyi lagu2 irama tradisional terbaeekkk beliau.. I Like!! ~

aKu bErJayA waLauPon.......

hehehe...
ntah pape tajok... nk gempak je..
ehh.. xdela...
malam tadi, aku berjaya tidur di rumah seorang diri...
tanpa cik fetty kita sbb beliau pulang ke kampung...

sudah 11 hari aku tinggal di rumah tu,
mmg blum lg dok sorg..
tapi mlm td, aku berjaya...
hehehe.. (ntah pape...)

berbekalkan lampu2 yg ado kt umh tu,
aku bukak 2 lampu je..
dan mlm td aku tdo dalam iman terang...
lom brani lagi nk tutup lampu...
hehehe...

ayooo... bila mau blaja ni cik liana...
blaja le.... dr skrg..
t kena dok sorg jgk....
ada paham!! hahahaha....

~entry tah pape...~ (^_^)

08 Januari 2011

kOnoN2 bEriaDah Di taMan bOtaNikaL

cerita da basi.... tp xpe...
sila la baca ye..

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


dalam pada penat..
penat la sgt drive dr putrajaya ke melaka tu..
hehehe....
tgok along da siap2..
tanya nk kemana?
jogging kata nye..
hahaha...
pstu ajak aku lak...
hmm... btuah le kalau aku nk ikot..

tp, bila dekya kata,
"kak ena, nk duit rm3.."
eh2.. nk wat pe plak mintak duit kat akak?
"org nak main basikal"
aik?? mcm menarik je bunyi nye...
tros masuk bilik tukar baju..
hehehe..
nak ikot!!

sampai2 jek,
di tempat nye... iaitu,
Taman Botanikal, Melaka....
tros g tempat nk sewa basikal..
da exited ni..
sampai je... cehhhh...
tokey xbukak kedai daaaa....
cis!! buang masa aku jek!

tapi xpe..
bagi merealisasikan harapan akak aku yg nk berjogging,
aku pon ikot la berlari berjalan skali...
nk jogging, aku pakai seluar jin punya jeans ngn sandal..
kang xpsal2 tergolek lak aku..
(mcm nangka busuk daa...)

meh la tgok,
gmbr2 masa aku g sana..
ni 1st time aku g..
setelah hampir 5 taon dok melaka ni..
hehehe...
tempat mmg cantik.. mcm sg.congkak,
cuma xdo sungai je la...
yg wat aku exited adalah,
ttbe nmpk binatang besar..
hehehe..
tgok gmbo kt bwh ni..

aku konon2 brani jek tu, pdahal... muka benda alah tu sbijik cam cicak... ee.. geli..

akak aku pon nk jgk....


dinasour paling tinggi skali...

lihatlah aksi2 mereka.....



















kt jambatan gantung...


 aku pon nk posing jgk.. hehehe...

haha...konon2 exercise la kan....

aku nk rampas telur dinasour tu... aaaaahhhh.....!!!!

Begitulah alkisahnya....... hehehe....



Sempatkah??

Hai.. sudah menjelang tahun 2011 sudah…
dan baru arini aku mengupdate blog ni… hehehe..
ni adalah disebabkan oleh “TUT”
jadi sangat sedikit la kekerapan aku mengupdate…
tapi, blogwalking tetap dijalankan sperti biasa..
hehehe…

Oh, terlupe lak,
Sempatkah tu, makna nye…
Sempat ke aku nk ucapkan Selamat Tahun Baru ni?
Mcm da terlambat sgt je…. Hehehe….
Semoga tahun ni lebih baik dari tahun sebelum nya…
InsyaAllah…

Byk betul cerita yg tergendala untuk diceritakan….
Dan ada yg aku rasa cerita mcm da basi…
Hehehe..
Tapi xpela.. mana yg sempat, aku coretkan…..
Kalau x, xdela jawabnye…

Tahun baru ni..
Mcm2 benda yg dah direncanakan…
Betul kan?
Ada yg nk kawin..
Ada yg nk tunang…
Ada yg sambung blaja..
Ada yg dah rancang nk bercuti…
Ada yg….. mcm2 la…
Tapi, snarai2 di atas, xde dlm perancangan aku pon..
Kecuali bercuti…
Hehehe… agak2 mana tempat yg mjadi pilihan aku utk bercuti ye?
Kita tunggu dan lihat je la….

Dan…
Sempena tahun baru ni jgk..
Aku telah pun tinggal di rumah baru..
Atau dlm erti kata lain, rumah kerajaan le…
(nk beli umh sendiri lom mampu lagik..hehehe…)
Alhamdulillah…
Sume nye ok, cuma adalah masalah sket2…
Rumah pon masih kosong..
Dan skrg dlm perancangan utk “mengisi” rumah tersebut..
Mengisi ape? Ha, yg tu la yg aku sedang pikirkan..
Hahaha…. Isi brg la…. Xkn isi suami haiwan peliharaan pulak kan….
Huhuhu…..

Haih.. xrasa mcm berada di tahun baru..
Sbb ape ek? Ke sbb aku xpasang azam?
Yeke….. xkn la kot..
Aku kalau pasang azam pon,
Bkn tercapai pon azam aku tu…
Hehehe… (korg tau ke ape azam aku tahun2 sudah? Shh… rahsia…hehehe)
okla.. next story kat next entry ok...
(^_^)

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."