Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

23 April 2010

maKin haRi.. maKin.........

hmm
makin ari...makin xde org nk jengah blog aku ni kn..
huhuhu....
eleh, sdey konon...

tp bkn itu yg sdey kn...
skrg ni aku da makin tertekan ngn keja..
bkn ttekan dgn keja yg dberi..
tp ttekan ngn kerenah org2 kt sini...

mcm rasa nk ngamuk je...
contohla ea..
nama korg da disenaraikan pergi kursus...
pegi je la..
xyah la nk rosakkn mood aku dipagi hari..
xyah la nk mngada2 xnk pegi..
laki xde la..
anak xde org jaga la..
esok2... atok kawin pulak..
adoi.. penat aku..

da le aku yg kena wat snarai nama..
so, ble org yg malas nk g tu... yg ada hal kononnya tu..
xpegi, xke nyusah kn otak aku nk pkir nama lain pulak..
pstu ble da calon nama org len, org tu pon xle pegi...
hangin tol aku...
da arahan, pegi je la...

aku ni ttbe soh jd urusetia,
pegi je... xde hal pe pon....
wpon ada gak hal family...

sume tu mmg h***m j***h!!!
nyusah kn org...
t** g***a!!
baik ko xyah g keja la...
g dok umh tu.. jaga la laki ngn anak ko tu...!!!

19 April 2010

aRini aKU........

arini aku rasa tension....
rasa nk marah..
nk mengamuk..
rasa nk maki...tp xbole...
istigfar byk2...

rasa mcm nk sepak dinding...
rasa nk tolak sume brg2 atas meja ni....
kasi sume brg jtuh dan pecah bderai..
tp xle, brg krajaan...

rasa mcm tumbuk meja...
tumbuk dinding pon ada rasa gak....
tgn da mgigil2 ni....

ARGGGHHHHHH!!!!!
AKU TENGAH MARAH!!!!
TENSION!!!!
JGN TANYE KNAPE!!!

15 April 2010

cRite smLm...hehehe.....

smlm xsmpt nk post cter ni..
hehehe..
kepenatan..

tp arini nk cter gak....
smlm aku kena g kdn utk mesy. puspanita..
aku adalah urusetia pndaftaran...

ok, aku xmo cter bab2 dlm mesy. tersebut..
nnt korg boring nk dgr...kn..kn......

oleh kerana bos aku ttbe tpon dan soh wat itu ini..
aku jd kengkabut..
dlm pale otak da pkir nk blik ofis je...
wpon masa tu mesy blom lg bmula..

pas perasmian bagai..
mkn time..
time ni lg aku da gelisah...
nk blik ofis....nk blik ofis........

ttbe akak ofis aku tnye,
aku nk blik ofis x?
kalu nk meh tompang ada bdk ofis nk blik....

aku tnye la sape?
ngn slumber nye akak tu ckp,
en.............
hah!!! ketua koir tu ke??
huhuhu...

dia sorg je jejaka kt mesy ni..
sbb kena mengetuai koir....
dia ni, nk habaq.... sore.......
sdap!! hehe...
byk menang ptandingan nyanyian...
psni aku nk syorkan dia msuk AF la pulak...
hik3...

ok, smbung cter...
aku mmg segan sket ngn encik ni..
dia ni muka manis tp mcm serius....

aku nk xnk tpksa gak la...
org da nk bg tumpang..
redah je la..
bkn slalu dpt nek ngn org ensem...
wakakaka.....

aku xtanye pon sape yg jemput dia...
sbb dia ckp driver..
aku pkir driver jabatan..
skali dtg, member dia daaaa.....

dtg berdua pulak tu...
tambah encik ni, ada 3 org jejaka
dan sorg anak dara dlm keta tsebut...
huaa... malu aku..

tp.....
best gak....hehehee.......
terasa jaoh btol pjalanan nk blik ke ofis....
cewahhhh.....

mula2 aku diam je....
sbb mmg aku pndiam kan..
hak3...
da nk smpai ofis baru la diorg ni nk tegur aku...

bkn la diorg xtegur...
sblum msuk lg diorg da sakat...
"msuk2 puan..silakan...."
ceh....

tp aku happy la smlm...
hehehe..
yela, dr xpnah btegur wpon slalu jmpe,
da dpt tegur, tumpang keta lg....
hehehe....
pasni bole la btegur sapa slalu...
ewah....bkn men lg...
kih3.....

12 April 2010

akU xSeLesA...

ok..
nmpk nye xde pape prubahan pon kt blog aku ni..
sbb aku xde masa nk dok dpn pc ni,
menelaah blog....
jd, aku rasa baik aku delete entry sblum ini
bg mengelakkn ketidakpuasan hati para pembaca...
wallahhh!! bkn men lg ayat aku..
hahaha....

soryla, mmg btol2 xde masa..
kang xjd keja aku...

ok, skrg nk cter sket..
aku xselesa.....
cter ni xde kena mngena ngn lelaki..
kwn2 dan keluarga...
tp ni bkaitan dgn ofis...
uppsss...
bahaya cter psal ofis ni...
hehehe...
but, dont worry...
cter ni xdela ape sgt pon...
just aku nk luahkan yg aku xselesa...
that's all...

ape yg aku xselesa...
byk bnda yg aku rasa xbpe nk selesa kt ofis ni...
ni sume gara2...... tet!!!
mmg xle gtau..

okla, smmgnye sume tau yg aku ni PA....
so, tau2 je la tanggapan org pd PA ni..
org marah kt bos, PA gak yg kena...
tu la situasi aku skrg..

aku xnk ada rasa negatif pon pd org2 ofis..
diorg sume ok.. baik...
ade la bbrape pihak je...
yg suka menelempiaskan kemarahan atau kegeraman atau ketidakpuasan hati pd aku..
(minta maaf, aku xsure btol ke x pktn yg aku guna ni.....hehehe..)

soalnye skrg aku xtau pape...
atau aku tau, tp bkn salah aku pon..
tp knape msti nk kena tunjukkn sikap xpuas ati tu pd aku...
ke prsn aku je....ntah la...
kalu prsn, xdela aku rasa xselesa mcm ni....
hmmm.....

dan aku pelik,
diorg yg dr bbrape pihak ni xbrani pulak tunjukkn ketidakpuasan hati tu pd org yg diorg btol2 marah... tp brani pulak lepaskn pd aku...
hmmm... aku mmg btol2 xphm....

aku xdela marah...
tp jgn la wat aku cmni...
soalnye, tu hal kau ngn dia..
jgn la babitkan aku....
aku ni PA je...

06 April 2010

aGak bEnganG sDikiT...

aku rasa otak aku blur spjg hari....
aku xtau nape....
mayb sbb aku cuti smlm....
so, arini.. ingt dtg keja xdela rasa berat kepala..
sbb da rest 3ari..


TETAPI..
lain pulak yg aku rasa....
hmmm....


pagi2 lagi dia da ajak bborak....
ape yg diceritakan tu sume psal projek rahsia dia...
aku da le mamai2 pepagi..
dia leh bukak cter tu pulak...
bosan aku dgr....


mana xbosan..
sjak 2 3 mggu lepas lg..
cter yg sama je...
dia da le cter skit2..
cuba cter detail2, baru la aku exited nk dgr..
ni bnda nye cter skit2..
ble aku tanye, dia ckp... ha..tu nnt cter kemudian...
perghhh.... rasa nk pnampor org je...


ok...
korg msti da pelik kn..
pahal minah ni bleter sengsorg...
hahaha...
xpela, korg xyah phm pon xpe..
jnji aku puas dpt taip kuat2...
konon2 nk tunjuk la aku ni marah...
hahaha...


aku stress sket la sjak 2mnjak ni...
xtau la...
mayb sjak dilantik jd urusetia utk satu projek bsar under bhgn aku ni... tu yg wat aku stress memanjang..
bnda ni interesting..
tp cter la detail2 kt aku...
ni cter tu sket ni sket..
aku jd xphm la jwb nye...
bnda ni baru prancangan..
org ckp, angan2 je lebih....
xtau la dpt approval ke x dr org atasan.....


pstu disbbkn aku ni PA,
sume bnda nk cter kt aku...
kn ok kalu kumpulkn sume fasi ngn urusetia...
cter detail2 kt sume bg sume phm....
baru la fair...
ni aku sorg nk dgr dia celoteh,
urusetia lain spatah bnda pon xtau lg...


harap2 aku kuat la nk ngadap bnda ni sume...
aku tau bnda ni best...
interesting....tp lagi best kalu kasi briefing kt sume..
bg sume phm.. adil la kn....
ni aku je sorg dgr....
da le aku xde pngalaman..
dok dgr dia bcerita aku tmanggu2 sorg2....
hmmmmm........

02 April 2010

HilanG sButiR peRmaTa....

Innalillahi wainnalilllahi rajiun.........

pagi td,
hampir mnjerit aku ble aku dgr DJ Era,
Dina...
ckp yg Din Beramboi telah menghembuskan nafasnya
jam 12.30 tengah mlm td...
aku terus usap dada....
dan mata aku pon terus berkaca...
terasa nk menangis..
tp aku mcm xbole...
sbb dlm bas... nnt org pelik pulak...
aku tahan je smpai ofis...

smpai ofis, aku tros bukak brita online..
sume......
ternyata btol...

org yg slama ni mceriakan kita..
org yg senang mmbuatkan kita ketawa....
org yg slumber berjenaka...
org yg disenangi sume lapisan masyarakat..
dah pergi meninggalkn kita.....

tiba2 aku rasa sebak...
rasa sdih...
mngalir air mata aku...
sbb mmg xdisangka2....
smlm aku baru je dgr iklan slot Sawan arwah dgn Pak Nil....
tp hari ni....................
berita mmg mengejutkan aku sgt2....

mmg bkn kuasa kita utk tentukan ajal maut..
tp aku rasa sdih...
dan buat aku rasa sedar diri....
bila mana, bila Allah nk kita kembali padaNya..
ble2 masa je.....

Ya Allah Ya Tuhanku...
KAU tempatkanlah hambaMU yg bernama
MiorAhmad Fuad bin Mior Badri
dikalangan orang-orang yang beriman....
Semoga roh allahyarham dicucuri rahmat.....
amin........

dan aku doakan,
berharap yg keluarga arwah bersabar.....
dan aku rasa peminat2 arwah tmasuk aku
rasa sgt sdih dgn kehilangan beliau....
mmg aku tgh sdih skrg ni...
T_T

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."