Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

29 September 2009

pEnatnYe.... T_T

huhuhu..
pnat nye arini..
ke hulu ke hilir....
fotostat sana..faks sini..
taip minit..buat surat..
naik ting 12.. g ting 8 plak...
adoi...mcm robot...

baru ni la aku dpt bukak blog..
tu la...len kali ble xde keja jgn ckp boring xde keja..
sbb..ble da byk keja xterbuat plak....

moral of the value....
jgn ckp bsar...jgn mrungut...
buat kerja seikhlas hati..
jgn kutuk bos....
bla...bla....bla........
huh...

25 September 2009

.......

wahai perantau.. perantau dikota...
pulanglah ke desa berhari raya...
hak3....

cewah...
mentang2 da raya...

hari ni yakni lg 4minit nk kol 12 mlm...he3...
adalah hari raya ke 6..
dan slama sminggu raya ni aku bcuti...

sbnarnye aku da rindu kt umh putrajaya...
huhuhu...
tah ape jd kt umh tu slama smiggu ni...
ish..mintak bukan2 plak..
da hari raya ke 6 ni mknanye ada 2 ari lg aku nk pulang utk bekerja..
huhuhu....

dan slama smggu ni jgk la aku dok mbesarkan badan yg da sdia bsar ni...
ish3..
mlantak xbole blah wa ckp sama lu...
yela..kte bkn slalu dpt mkn cmni...
dok kt putrajaya tu mlantak gak..
tp agk kurg la kalu nk dibandingkan dok dirumah sdiri...
ada mak masak...
kuih raya....
my favourite kuih raya adalah kuih tat tau...hik3....

tp ble dok kenang nk blik putrajaya...
mcm xbpe nk hapy la...sbb kena blik keja...
huhuhu...
mcm agk mbosankan...
sbnrnye ada keja yg lom siap lg..
aku tangguh dulu....
naik ofis ni kena la siapkn...
adush...pening pale....

okla...
xde cter mnarik spjg raya ni..
just mkn...eat...dan melantak....
nk tau pe yg wat aku lg tmbah tkilan??
aku xde pon amek gmbr mse hari raya ptama........
mcm bosan je kan......
huh!!

18 September 2009

hAi sUmeR....

arini, adalah ari ke 28 dlm Bulan Ramadhan...
maknanye, kte ada kurg 48jam lg nk menyambut
Hari Raya Aidilfitri...

Maka dengan itu, dikesempatan yg ada ini,
saya, Noorliana binti Mohd Yusof..
pemilik blog ini ingin mengucapkan kpd semua
yg mbaca blog ini sama ada anda follower atau
xsngaja terbuka blog ini..hehehe....

SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDILFITRI
MAAF ZAHIR DAN BATIN

aku akan pulang ke kampung halaman,
yakni rumah ayahanda dan bonda tercinta
pada hari ini..
so, aku amek half day la keja arini..hehehe...
dan kemudian akan pulang ke kampung halaman
atok & nenek pada keesokkan harinye..

kpd yg mmandu tu, bhati-hati la ye....
btolak ansur skit,
bkn awak sorg je nk blik kmpg....
sume nk blik.....
jd jgn emo2 ea....
kalu bole, senyum2 la skit kt pmandu keta yg len...
~hahaha...mcm buang tebiat je....~

lepas tu, yg dok mrantau jauh tu...
~aku ni kira mrantau ke ek?? kmpg tepi idong je.....hik3~
pastikan rumah anda tu berkunci..
sgala perkakas elektrik tu, sila lihat dulu..da tutup ke blom..
paip air pon jgn biar tbukak...nnt xpsal2 bil air lg byk dr blanje nk raya ni...hehehe....
nnt nk blik kmpg pon ati tenang...kn....

akhir kata,
aku nk bg la srangkap dua lagu raya yg paling aku suka.....

hanya ku smpaikan doa
dan kiriman tulus ikhlas
dr jauh kupohonkan ampun maaf
jangan sdih pg ini
xdpt kte bsama
mraikan aidilfitri yg mulia.....
(khas utk kwn2...huhuhu.....T_T)

17 September 2009

UiiiHH....

da bape ari xhapdet ini blog...
hehehe....
bkn ape...sjak bape ari ni xde mood...
sbb xde bju raya...

tp mlm td, aku nekad je...
bwk si kecik timah tu,
g JJ Taman Equine (tol ke aku eja ni???)
kt seri kembangan.....
hahaha...
lantak pi...
pas buka, siap2...
tros je g ngn pakweku....
~motor le...korg pkir ape hah??~

smpai2 je cari kasut dulu....
taon ni da berazam, raya xmo pkai ksut tumit tggi...
nk pkai yg sdang2 je....
konon utk ksihatan tumit la..
hahaha....sgt poyo disitu....
aku dok bkenan 1 kasut tu...
tp xde yg mnarik la...
last2 aku beli yg biasa2 je....
biasa2 pon not bad la....
sbb timah ckp cantik....hehehehe
~kn timah...kn...kn....~

pastu g cari baju lak...
dsbb kn aku xde baju raya, so aku pkai baju konvo je...
tp kena cari kain lain....
sbb nye, nnt org ingt aku nk kawin or nikah or whatever la....
putih dr atas smpai bwh..pekebenda nye...huhuhu....
so, aku pon g cari kain..
dak wana ada beli kain pario...aku pon mcm jeles la kn sbb kain dia tu cntik.....
~hahahaha...jgn marah ye dak kecik......~
cari2, jumpa 1 kedai tu...
nk kain wrna itam...tp xde....
wrna oren je ada....hah...
kire ok la tu....
baju da oren, kain pon oren..tp corak dia bunga2....
pastu matchingkn ngn baju konvo....
hmmmm..bole la.....
dr xde....redha je la....
hak3...

tudung plak, taon ni nk len dr yg len...
aku nk try tdung ct...
tp xla pkai mcm ct tu....
mcm mak datin pulak kang...
pkai tudung kt dlm, pastu letak je selendang ct tu....
~haha...da mcm org malas je...men pkai sarung je...~

nnt gmbr aku amek n letak kt the next entry ok.....
hehehehe......

wpon xberduit sgt, tetap nk feel raya taon ni....
xdulik....

14 September 2009

HiLanG mOoD raYe...

raya lagi 5-6 ari lagi...
insyaallah..

tp aku rasa mcm xbsemangat langsung nk raya...
apa yg tpikir dlm otak aku ni hanya la MAK...
mak da gtau...
dia xdpt siapkan baju raya ktorg adik bradik...
sbb sibuk nk siapkn baju org2 len....
yg msih byk lgi tu....

aku sdih la....
mak asyik xsihat....
asyik demam.... lemah badan.....
kdg2 nk marah pon ada...
da tau badan xsihat, nk amek gak tempahan bju byk2...
pastu ble da sakit, mstila baju tu xle siap...
pastu org2 yg tempah tu mstila nek hangin.....
org pon dok ngata mak aku...
anak mana yg xsdih??

smlm aku bwk blik bju yg timah tempah kt mak aku...
nsib bek mak aku dpt siapkn bju dia 2psg, bju kwn kjg spsg ngn bju akak ofis dia spsg...
pastu si timah ni dok tayang plak baju dia....
lagi la aku sdih...
huhuhuhuhu.........

rasa nk jerit je...
XMO RAYA!!!

kasut raya xbli lg...
baju raya xde....
sume xdela....
yg ade hnye la brooch je....
tdung pon xde..just selendang ct je..

td mak tepon ckp dia demam....
huhuhuhuhuhuhuhuhuuuhuhuhuhuhuhuhu.....
ape yg patot aku wat supaya mak bole sihat mcm dulu..
aku hnya bole mnangis je....
T_T

10 September 2009

maU pULanG...

hai teman2 semua..
ceh...harukla...bkn men lg..
hehehe.....

jap g dlm kol 1 lbih,
aku nk blik....aku amek half-day arini....
nk blik umh keluarga tcinta di Melaka...
ada hal family skit..
hik3..

aku akn gerak dr ofis...
nek bas ke Putrajaya Central..
naik ERL...
pastu turun kt Stesen Bandar Tasik Selatan...
n then amek LRT plak g Plaza Rakyat..
huhuhu....
mcabar keimanan tol di bulan pose yg mulia ni....

aku ingt blik ni nk jenguk kubur arwah Fizah la..
da lama xg jenguk...
last aku g masa besday arwah..
ktorg bacakan yasin..
sdih la.....kubur arwah xbernisan lg...
tp xtau la kalu family dia da taruk batu nisan nye....
yelah...aku kn da lama xg tgok....
harap2 da ada la....

pastu dikesempatan yg ada ni..
bole gak aku mcari bju utk raya ni...
aritu g Masjid Jamek pon aku xbpe minat n bkenan....
yelah...sume saiz kocik yo....
nyampah aku...

okla..nk siap2kn keja ape yg ado ni...
~ceh...mano ado kojo pon..hehehe~
harap aku slamat smpai ke Melaka..
amin...

08 September 2009

LagU pLiHan HaRi iNi..

Permata Yang Dicari
Artis : DeHearty

Hadirnya tanpa kusedari
Menggamit kasih cinta bersemi
Hadir cinta insan padaku ini
Anugerah kurniaan Ilahi

Lembut tutur bicaranya
Menarik hatiku untuk mendekatinya
Kesopanannya memikat di hati
Mendamaikan jiwaku yang resah ini

Ya Allah
Jika dia benar untukku
Dekatkanlah hatinya dengan hatiku
Jika dia bukan milikku
Damaikanlah hatiku
Dengan ketentuan-Mu

Dialah permata yang dicari
Selama ini baru kutemui
Tapi ku tak pasti rencana Ilahi
Apakah dia kan kumiliki

Tidak sekali dinodai nafsu
Akan kubatasi dengan syariat-Mu
Jika dirinya bukan untukku
Redha hatiku dengan ketentuan-Mu

Ya Allah
Engkaulah tempat kubergantung harapanku
Kuharap diriku sentiasa di bawah rahmat-Mu

07 September 2009

BOSAN!!! / BORING!!!

Suka untuk saya maklumkan bahawa saya adalah tersangat2.....

BOSAN!!
BOSAN!!
BOSAN!!
BOSAN!!
BOSAN!!
BOSAN!!
BOSAN!!
BOSAN!!

kalau korg xphm dlm BM, dlm English nye adalah...

BORING!!
BORING!!
BORING!!
BORING!!
BORING!!
BORING!!
BORING!!
BORING!!
Sekian, terima kasih...

03 September 2009

SeJuK!!!!!

sjak sbln ni,
ofis aku mcm dilanda ribut salji..
bukan kt satu BTM ni,tp kt tmpat aku n my bos...
mak datok punye sjuk rasa mcm nk bwk selimut je....

so, smlm aku da call maintenance yg tletak di bangunan sblh utk memeriksa kecacatan yg ada pd aircond ni....
ye la, xpsal2 je...kjap dia slow, kjap dia kuat....
tp nk tggu dia slow tu adalah dlm 2x shari...

dia punye sjuk tu mcm psang kipas..
berbunyi aircond ni...
nsib bek kt tmpt aku ni ada 1 je...
kt blik bos ada 2... hahaha....
beku bos aku dok dlm blik dia..
ptotla dia jarang ada kt blik kalu dia xde pape program or mesy..
dia akan pegi bjalan, mayb utk hilangkn kesejukan....
hik3....

dan u ol nk tau bpe suhu dlm blik kami ni..
18 darjah celcius.....
perghh..ptotla sjuk nk "tut"....
dia punye sjuk tu smpai ke tulang....
harap2 ok la pasni...
tak tahan la ari2 cmni..
boleh reput tulang aku...
huhuhu....
da le xkawin lagi....
ngeh3...

02 September 2009

tEraSa..

td aku tepon mak aku...
aku nk tnye psal bju akak ofis timah tu...
pastu tnye la mak aku sihat ke x...
sjak 2mnjak ni slalu sgt xsihat...
dan aku sarankan mak aku xpuasa...
bkn apa...ksian sgt ble dia asyik ckp sakit bdn...
~mak aku ada darah tinggi n kencing manis..~

pastu dok cter psal plang...
mak ckp plang boring dok kmpg...
yelah, mana xboring..
atok ngn nenek aku bising tnye ble nk kawin....
dia ckp dia tension + stress...
hah...tau pon...
abis tu dia dok bising kt aku ble nk kurus2...
ingt aku xstress ke??

aku ckp la aku terasa ati ngn plang masa blik kmpg aritu..
smpai aku mlas nk bckp n tegur dia....
alih2 mak aku mcm nk marah....
xdela marah...dia just ckp je..
tp bisa melelehkan air mata n air idong aku ni...

mak ckp dia nk bgurau je...
nape la nk smpai kecik2 ati...
ala mak, mak xphm...
aku ni obes dari kcik tau....
sjak baby lg...
xpnah kurus pon......
so, ble org asyik ckp n mngata aku,
aku jd marah n tension la...

mak plak ble da kwin baru bdn naik....
so, mak pnah gak rasa bdn yg kurus n cantik....
aku ni xpnah pon....
tp ble org da ckp cmtu spe yg xnaik hangin....
dia nk ejek, ejek je la..
xpyh la nk tnye bape tinggi bape berat aku...
siap ckp kurg kn mkn mlm...
pastu ble da bangkit soal ni,
rmai pulak mulut2 yg dok smbung2kn isu ni...
lagi2 adik2 aku, siap bgtau ape yg aku mkn dpn sdara2....
kalu korg la...korg marah x?????

aku pon last2 ckp,
ALA...LANTAKLAH..NK GEMUK KE...NK KURUS KE.......!!!
pastu sume tros snyap...
padan muke....
dan sjak tu la aku malas nk bcakap....
dok diam, wat hal sdiri...

so bg sesapa yg suka mngata dan menyindir org2 gemok ni...
ingat la....
skrg je korg mungkin kurus, len taon tgok la....
Tuhan tu Maha Adil...

01 September 2009

teRinGin nK aNak...

hak3...
ntah pape tah....
kalu nk anak kawin je la kn....
tu la msalah nye, nk kawin calon pon xde...
msalah bsar nye plak, duit lom ckup nk kawin...
ish3....
anak2 dara skrg ni mmg gatal tol nk kawin awal...
umur baru baru je 21 da gatal nk kawin...
ngeh3..
aku bkn ape...
aritu g umh mak teh aku....
tgok ramai nye org kt umah dia...
rupe2 nye ipar duai dia dtg...huhu
msuk2 je tgok ada baby comel..
huhuhuhu....
comel gle seh...
comel sgt2.....
nk2 aku ni mmg suke bdk2 kcik ni....
~yg umur baru lahir smpai 4taon je ok..yg 5taon tu xlayan de....hak3~
muka bkn men brsih suci lg...
pastu tdo plak mengiring...mcm nk mniarap pon ada..
pndai btol dia tido cmtu...huhuhu.....


comel kan..muka dia mcm cina...
sbb ayah dia muka cam cina2 skit....
akak dia yg umur baru 3taon pon mcm cina gak...
nsib bek dia xde..kalu x....
"jgn pegang baby kakak!!!"
"xbole amek baby kakak!!!"
huhuhu...kdekut nye bdk...

dlm2 dia dok tdo tu...
aku ngn akak aku ngacau la dia...
dok amek2 gmbor....hak3...






baby ni skit pon xbngun...dia syok dgn alam tdo nye tu...hak3...
baby ni... nama dia aku xingt la nama pnuh....
tp nama pendek dia yg aku tau ialah... QAYYUM...
sdap tol nama dia...
huhuhu.....
ble la nk dpt anak ni???
huwaaa.....

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."