Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

28 Ogos 2009

HaPpy BirThDay!!!!

hehehe...
ceh...wish tok diri sdiri nmpk..
hak3...

arini genap la umur aku 21 tahun...
28 Ogos 2009
aku lahir, 28 Ogos 1988...
hik3...

tu je la nk gtau....
smoga hidup aku dan keluarga sntiasa dalam keadaan sihat walafiat, hidup kami diberkati oleh Allah dan sntiasa diredhai oleh-Nya..
selain tu, aku amek keberkatan bulan puasa ini,
selama 21 tahun aku hdup,
sesapa yg baca blog ni dan kenal dgn aku,
salam kemaafan ku pohon..
moga hidup anda semua juga diberkati oleh Allah SWT...
amiinnnn......

slain tu jugak,
smoga aku cepat dapat jodoh....
hahahahaha......



ni kek pmberian buddy aku... thanks farah...hehehe.. sdap tau kek ni....ada pisang lg kt dlm dia... smpai skrg pon blom abis lg...sbb skilo beb... byk gle... xterlarat aku nk mkn...hak3...

25 Ogos 2009

sUsaH aTi LeR.....

huh....
tu je la yg aku bole buat...
mengeluh je la...

byk bnda yg jd..
wat aku jd susah ati....
rasa mcm dada ni sakit...
aku tkot dpt tekanan darah tinggi je....
Ya Allah...Kau tenangkanla ati hamba-Mu ini....

bnda2 yg wat aku jd susah ati ni xde la berat sgt pon....
tp aku je slalu mberatkan isu ni..
sbg contoh, yg blaku kt umh skrg...
lubang kt toilet tsumbat..
air kuar..air yg kuar tu dr sinki...
sinki tu plak tersumbat jgk......
adoooiiii...pening pale aku..
mmg la tu bkn msalah aku...
sbb tu msalah tuan umh...
tp aku jd risau xtentu arah...
xtau nape...
dpur tu da xde ghupe apa da....
bminyak sbb air da melimpah kluar...
pnat gak la aku n timah mcucinye..
sabar je la...

pastu hal adik aku lg...
nk geram ngn dia pon xguna...
bnda da tlepas pon..
dia spatotnye da start blaja da kt poli..
poli merlimau...
tp sbb dia x check result pmohonan rayuan dia,
tros da tlepas tarikh..
geram x??

ngn msalah dia nk kena settle kn loan dia yg rm4k tu..
kalu xsettle dia xle wt loan ptptn lg...
runsing da pale otak aku...
ksian kt dia... kalu dia dpt blaja btol2 msti da nk abis sem da..
bukan rezeki agaknye...

okeyla...
pnat da asyik bpikir bnda yg bukan ada kaitan ngn aku..
tp dlm masa yg sama xsmpai ati...
tu la prangai aku......
huh...

21 Ogos 2009

eSok 1 RamaDhaN!!!!

Alhamdulillah....
arini adalah ari terakhir pd bln Syaaban..
maka dgn itu, bmula la pula bulan puasa...

aku sbnr nyer sronok nk puasa ni...
bkn ape...dgn cara ni je leh control mkn....
~itu kalu dok sdiri hokey...kalu dok ngn family idok le...~
pastu smlm rasa terkilan skit..
sbb xdpt tgok n dgr pngumuman puasa kt tv...
sbnarnye pngumuman ni la yg wat kte exaited...
xkira la puasa atau raya...

pastu, aku dok pkir gak la..
jgn la aku tggl pose byk ari kn.....
jenuh tu nk ganti blik...
nk2 aku yg sgt rjin mgnti pose..
hehehe...
tp taon ni mmg aku rjin skit la...
yelah.....siap wat pose sunat lg...
wpon pose gnti da abis....
sgt mbangga kn diri sbnrnye....
sbb itu adalah salah satu perubahan dlm diri aku ni...
kira nye, aku da msuk dikalangan mereka yg dewasa n matang la...
kalu pkiran mcm bdk2, xde de aku nk pose2 ni...
pose ganti pon xrjin nk wat....hehehe....
itu dulu hokey..skrg aku da matang skit...
hik3..

oleh kerana esok adalah 1 Ramadhan...
maka dgn itu, aku akan berangkat balik ke rumah ku di Melaka selepas waktu keja....kol 5.30 gerak la ambo n my buddy, farah....
bkn ape..mmg la mggu dpn ari isnin cuti...
so, ramai yg plih utk blik mggu dpn je...
sbb aku nk rasa bpuasa pd 1 Ramadhan dgn family aku sume..
baru la rasa sronok n happy dpt bsahur n bbuka dgn family tsayang...
cewah...

tp mggu dpn pon aku blik gak...
hehehe...
tp blik ari ahad..
tdo kmpg plak, umah nenek....
kali ni blik ngn mngah....
sbb dia nk anta anak teruna dia blik asrama....
so, aku pon tumpang skaki le...
lgpon aku da lama xtdo kmpg...
huhuhu....

oklah, kepada semua yg mbaca blog ini...
wpon bape kerat je yg bace nye...
hik3...
saya nk mngucapkan..
SELAMAT BERPUASA...
dan carilah keberkatan di Bulan Ramadhan yg mulia ni dgn mperbanyakkan lg ibadah kte... Insyaallah...
saya juga nk memohon ampun dan maaf kepada sesiapa sahaja, yg pnah terasa hati atau terluka ati dgn sgala pcakapan dan perbuatan dari diri saya ni...sesungguhnya, saya juga adalah hamba-Nya yg hina dan slalu mlakukan kesilapan....
slain itu, minta kpd semua jaga ksihatan...sbb H1N1 ni xkenal sape... berjaga2 la... mohon la kepada Allah supaya dilindungi dan dihindari dari pnyakit2 bbahaya ni...amiinnn....

akhir kata,
jaga diri...hiasi peribadi...

19 Ogos 2009

SiSipaN akHbaR...

Masuk syurga tak kira parti - Harun Taib
Kuala Terengganu 18 Ogos - Ketua Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyatakan penyokong UMNO tidak layak masuk syurga, Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Harun Taib pula mempunyai pandangan berbeza berhubung perkara itu.
Harun yang juga Pesuruhjaya Pas Terengganu berpendirian peluang masuk syurga adalah urusan dan keizinan Allah dan ia tidak semestinya bergantung kepada mana-mana parti yang disertai.
Jelasnya, setahu beliau, umat Islam yang sentiasa mengamalkan kebaikan, bertakwa selain ikhlas dalam mematuhi segala ajaran Islam, mereka akan masuk syurga dengan izin Allah.
"Sesiapa saja (umat Islam) yang mengamalkan ajaran Islam dan yakin dengan ajaran itu selain mengamalkannya dengan jujur, ikhlas, maka dengan izin Allah mereka akan masuk syurga.
"Ia (masuk syurga) tak kira parti. Sama ada UMNO atau Pas, itu soal lain. Saya tak nak kata, Pas atau UMNO masuk syurga tapi kalau umat Islam itu sentiasa bertakwa dan ikhlas, janji Allah, mereka akan masuk syurga",katanya kepada Utusan Malaysia ketika dihubungi.
Beliau diminta mengulas kenyataan Nik Abdul Aziz selepas proses penamaan calon Pilihan Raya Kecil Permatang Pasir di Bukit Mertajam semalam bahawa penyokong UMNO tidak akan masuk syurga kerana mereka mengamalkan ajaran Islam palsu.
Nik Abdul Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan berkata, terdapat perbezaan antara Islam yang didakwahkan oleh Pas dan Islam yang diamalkan oleh umah Islam daripada kalangan anggota UMNO.
Harun selanjutnya memberitahu, urusan masuk syurga atau neraka sebenarnya adalah ketentuan Allah berdasarkan amalan, ketakwaan dan taubat terhadap ajaran Islam.
Menurutnya, adalah pelbagai tahap ketaatan golongan umat Islam terhadap ajaran Islam seperti golongan yang tidak tahu amalan salah dan bertentangan syarak tetapi melakukannya.
"Begitu juga golongan yang memang tahu (dosa dan pahala) tapi mereka buat juga. Kedua-dua golongan ini, hanya Allah saja yang tentukan sama ada mereka layak masuk syurga atau sebaliknya,"ujarnya.
pendapat aku ~
Urusan syurga dan neraka, pahala dan dosa itu bukan lah ketentuan manusia atau bukan hak seseorang itu untuk menjatuhkan hukuman kepada orang lain. Itu semua adalah kuasa dan ketentuan Allah SWT. Sebagai seorang Islam, kita diperintah untuk mengikut segala suruhan dan meninggalkan segala larangan-Nya. Selebihnya, hanya Allah saja yang tahu. Oleh itu, jika kita melakukan larangan-Nya, hendaklah kita bertaubat, sesungguhnya Allah itu Maha Pengampun.....
ntahla...aku pon xtau la sapa yg btol, dan sapa yg salah..
bukan aku takde pendirian, tp keadaan skrg ni mmg memeningkan...
segalanya mcm diputar belit..
dan kdg2 aku rasa semuanye pembohong...
tp sape aku utk berkata mcm tu....
aku harap keadaan ni dpt diredakan secepat mungkin...
dan aku bermohon kepada Allah agar diterangkan hati umat2 Islam di Malaysia ni...amiinnn....

17 Ogos 2009

SudaH sTahUn ruPenyE....

arini...
17 Ogos 2009..
genap stahun aku berkhidmat dlm kerajaan..
rasa mcm smlm je aku g umh mngah..
pastu mngah bwk aku g JPA...
sbb aku kena g Kursus Asas dan Pengenalan
Pembantu Tadbir Kesetiausahaa N17 lantikan baru...
huhuhu....
terasa sebak ble teringatkan pengalaman tu...

slama stahun ni,
ape yg aku dpt simpulkan ialah......
aku da tau cara org2 krjn ni bkerja....
ada yg jujur...ada yg sbliknye....
tp bkn sumenya dikalangan yg sbliknya tu....
yg pnting niat diorg...

dan pbaharuan dlm diri aku ialah....
sbnrnye xde pon....hehehe.....
still sama.... adalah berubah skit..
kalu dulu xde keja nk wat....
tp gaji bln2 msuk..hehehe...
skrg adalah 'skit' pertambahan kerja..
slebihnye..aku hanya memandang pc dan pc memandang aku....

wpon khidupan bekerja aku boleh dikatakan agak bosan,
tp aku sgt bsyukur dgn rezeki yg Tuhan limpahkan pd aku...
dan rezeki ni pon turut sama dirasai oleh keluarga aku....
terasa bangga sbb akhirnye dpt balas blik budi mak dan ayah...
sbb tu ble org ckp org kerajaan ni xbgus, aku hanya diam..
senyum...sbb aku tau, xsume org btuah dpt bekerja..
xkira la sektor awam atau swasta..
sbb tu aku bsyukur sgt...
apa org nk kata...kata la...

Oleh itu, tahniah kepada kwn2 ku semua....
sbb masih lagi bertahan dlm alam pekerjaan ini...
semoga anda semua diberkati oleh Allah SWT...

14 Ogos 2009

biLe La akU dpT raSa jD kUruS....?? huhu....

huhuhu...
bile la aku nk kurus ek??
aku rasa badan aku ni da makin tembam...
bila aku tgok gmbr2 kt poli, mcm bole lg la...
xde la kurus..nmpk la susut skit...

pastu masa aku mula2 msuk keja...
tgok badan pon susut...
~sbb sblum tu aku keja kt cowboy...ari2 angkat kotak2 bsar.. susun bnda berat dr kol 10pg smpai kol 10mlm... keja xduduk tau...bdiri je....~

tp skrg....
huhuhu....
aku rasa bju sume da mkin sendat...
yg kebaya tu, dulu kwsn dr butang ke butang tu...
ok la...tp skrg... msti ternganga ble aku duduk...
badan pon terasa mengah...
eeeee....xsuke la...

mmg la aku ni xpnah kurus...
tp dpt susut skit..bdn rasa ringan..
da kira ok la...
agaknye, aku ni lom lg bjaya kawal mkn..
sjak2 dok putrajaya ni..
mkn xsudah...
ada gak la pasang azam...xnk mkn nasi...
tp hangat2 je pon..
dpt la tahan smggu.....
pastu blasah blik....
hehehe...xtetap pndirian tol aku ni..

aku harap bln pose ni leh kontrol skit la nafsu mkn aku ni..
berat xturun xpe...jnji bntuk bdn aku ni...
mntak2 la ada perubahan skit...
doakan aku k...

Karam Dilautan Duka.....


Dapatkah putik kan menjadi bunga
Kiranya cuaca sering gerhana
Dapatkah kasih bersemi selamanya
Ataupun aku harus berserah kepadaNyaYang Maha Esa

Mestikah ada satu pengorbanan
Sehingga terjadinya perpisahan
Kiranya itu satu permintaan
Perlukah kau dan ku merelakan

Kita hanya insan yang selalu mengharapkan
Suatu yang indah dalam percintaan
Di kala tiba dugaan mendatang
Aku kau tinggalkan

Karam aku di lautan duka
Bila wajahmu hilang di mata
Tiada berita pengubat rindu
Di kala sendu

Kubiarkan luka di hati berdarah
Sehingga kering dimamah mentari
Apakah salahku
Disakiti begini

Perlukah aku terus mengharapkan
Camar yang hilang kembali ke sarang
Apakah masih ada kerinduan
Yang tersimpan di hatimu sayang...

-Zabarzad-

13 Ogos 2009

Al-Fatihah......

Ya Allah... Ya Tuhanku...
Semoga Allahyarham tergolong dikalangan hamba2mu yang beriman...
Aminn....
Hari ni,
13 Ogos 2009...
Ketua bagi kumpulan gergasi nasyid di Malaysia..
Asri Rabbani...
telah meninggalkan kita..
Beliau adalah salah seorang penyanyi nasyid yg pling aku kagumi..
semua lagu2 nasyid yang dinyanyikan Rabbani mmg cukup aku suka...

tapi arini..
menitis air mata aku bila aku terbaca berita di akhbar..
mmg xsangka kan..
ajal maut semua di tangan DIA...
kte bukan sape2 nk mhalang nye..
Tuhan lebih menyayangi dia...
aku teringat kenangan masa Rabbani dtg buat persembahan kt poli..
masa tu mmg rasa sronok sgt...yelah, artis dtg...
Minggu Penghayatan Islam.. telah menjemput Rabbani utk mpersembahkan beberapa buah lagu hit diorg...
sronok dpt nyanyi sama2..
pastu da abis mjlis, aku bsungguh2 ni...
pegi ngn dayah, naik atas stage...
mintak autograf sume ahli kumpulan Rabbani..
semua skli..
diorg mmg peramah....
autograf tu aku simpan lg..ada kt umh....
smoga Allahyarham dicucuri rahmat...
dan ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman dan diredhai
Allah SWT....
amin....





beSt x LagU ni??

ttbe xde keja kn...
hahaha...

Taman Astakona - Slash

Umpama mimpi ku kecap kenangan
Taman permainan masa kecil dulu
Sisip senyum mu
Kemanisan tanpa gula
Meninggalkan seribu keresahan

Kala gerimis menitis di hati
Kenangan lenyap tanpa sedar
Mungkinkah ada lagi saat-saat indah itu
Agar dapat kita bersama lagi

Dalam kelam engkau datang
Memujuk hati yang sepi
Dalam terang engkau hilang entah ke mana
Andai kata hanya mimpi
Mengusik kenangan silam
Mengapa hangat tangan mu ku terasa

Namamu kuukir di pohon di tepi taman
Sebagai hiasan lambang cinta yang terlarang
Semoga kau terlihat tika melintasi taman
Sebagai tanda percintaan abadi

Ataupun pada malam
Namun nan cahaya purnama
Menyuluh ukiran yang memanggil sejuta seri
Yang menghias taman ini
Penuh dengan cahaya misteri
Kekosongan hingga ia kesepian...

Harumnya mawar menyulam asmara
Harum cempaka kesayuan
Di taman astakona yang tiba-tiba menyepi
Mungkinkah akan begini selamanya

Hanya Padamu - Qiara

Hanya pada mu
Ku serahkan segalanya
Kau bertakhta di nurani
Anggun cinta mu abadi

Hanya pada mu
Pertama dan yang terakhir
Pohon cinta ku merendang
Disirami kasih suci

Jiwa ku dipalu gemersik tak terkira
Hampir ku terlena dalam belaian mu
Cinta mu selembut sutera menjadi saksi kasih ku
Tiada dua hanyalah satu kau yang ku cintai

Sekelumit cinta sekurun kerinduan
Ku rempuhi ranjau duka
Membara sehangat api
Terhapus sepi di hati ku
Seulas bibir mu kelu tidak berkata

Namun ada sesuatu
Nurbisa dari mata mu
Terpancar cinta yang sejati
Awan yang berarak saujana membiru

Cerahlah wajah mu di rimba sendu ku
Menjadi hamparan cinta suci

Gubahan Rindu Puisi Syahdu - Fauziah Latif

Hadir dirinya di antara kita
Membuai resah penekanan jiwa
Dikau berubah setelah ia tiba
Menghanyutkan cinta suci kita

Walaupun kini dikau tiada
Daku melangkah mengharunginya
Melepaskan dikau kekasih di jiwa
Semoga kau tetap berbahagia

Hati ini walaupun telah dilukai
Namun diri tabah jua menghadapi
Dikau pergi tinggalkan daku sendiri
Oh menyepi nan sebuah hati
Yang luka ini...

Kasih dan sayang tetap bersemi
Ku meratapi sehingga kini
Cintai dirinya walau apa terjadi
Jangan kau hancuri cinta suci

Dengarlah sayang coretan hati
Gubahan rindu puisi shahdu
Senyuman tawamu masih ku rindu
Walau dikau telah lama pergi

11 Ogos 2009

PerHimpUnan BuLanaN bLn 8

errmm...
nama pon perhimpunan bulanan kn...
msti korg ingt..ala, boring tol le tjuk...
whatever la...

arini, xdela smgt sgt nk g PB ni..
sje2 luang masa..hehehe..
duduk2 je tgok byk nye hadiah atas meja..
msti ada pnympaian hadiah ni...

mula2 nyanyi lagu negaraku...
pastu lgu JPN..pastu doa..
pastu ikrar..
dan part yg pling aku xbpe suka...
ni la...
sesi bkenalan ngn staf baru..
huh....xaci btol..

dulu, masa aku msuk,
ktorg pon kena gak sesi bknalan ni...
tp ktorg nye tahap mgeletar lutut nye...
mana x nye, sume staf baru kena perkenalkan diri...
kena bcakap atas pentas...
kenalkan diri...bgtau nama, asal, umur...
sume2 yg bkenaan la..

tp la ni....
huh..
g je nek atas pentas tu..
bratur pjg2..
bderet atas pentas...
yg tukang ckp, si MC...
ceh..sakit ati aku...

time aku dulu, da la xde reheasal....
ari tu mjlis, ari tu gak bcakap..
so, apa yg kuar dr mulut, men blasah je..
xkesahla..pape je la...

pastu ada pnympai hadiah...
ingt kn ape..
rupenye utk Perlawanan Bola Sepak..
yg baru je blangsung sbtu aritu..
yg mmbangga kan aku adalah,
pasukan BTM menang beb...
johan tu...
hehehe...
bangga en Z...
cayala korg...
hehehe......

antara pemain2 nye,
yg aku ingt la ye...
rohaizat, shairazi,
en.azman, hailmey, en. zul,
en. jai, idham, en.soleh...
sape lg ek?
errmmm.....ntah, aku da lupe la..
papepon...syabas utk anda semua...
harap2 pas ni akan sntiasa jd JOHAN k...

10 Ogos 2009

bUsy gLe akU aRini...

hadoyai...
busy gle smpai krusi aku ni xsmpat panas pon..
ke hulu ke hilir aku dibuat nye....
hari ni mmg hari yg mcabar ksabaran aku....
dgn pg2 da g taklimat unit utk pgawai2 baru...
~aku ni da nk dkat staon kt sini, baru nk dgr taklimat pasal unit2 kt bhgn aku...cian tol..nama ktorg tcicir masa mula2 dulu...~

pastu ada mjlis tahlil n baca yasin...
solat zohor pon da tlambat...
pastu settle kn psal.........
nk gosip skit ni...
ada ke pgawai aku ni...
nk tempah mkn utk mesy..
pastu dia da la salah format..
aku plak yg kena btol kn..
nk cari surat panggil mesy lg...
nk cari dia lg..
adoi...mmg bengang arini....
da la..malas nk taip lg..
da pnat...
esok2 je la smbung cter...
cau..

06 Ogos 2009

.......................... :(

arini....
ntah nape ati aku sebak...
lepas bckp ngn mak kt tpon,
tros ati aku ni jd sebak...

mak tpon bg menyuarakan pendapat dia...
dan juga menyuarakan hasrat ayah..

mggu lepas,
ayah bwk sgala dokumen mengenai umah nye..
umah tu dah lama ayah beli..
adalah lbih 20thn umh tu...
ayah beli mse along lahir....
mase tu hrga umh tu dlm rm25k..
murah kn??
mane nk dpt umh harga cmtu skrg ni....

rumah teres 2tgkat tu kt Merlimau...
rumah tu jd xterurus sjak ktorg dok KL...
ayah sewakn umh tu..
tp penyewa atau layak digelar bin***ng...
sesuka ati mrosakkn umh tu...

1st time aku tgok umh tu...
Masyaallah....
dgn lantai bilik air terkopak sana sini...
mgkuk jmbn cngkung pecah n retak...
~agknye penyewa tu sembelit kot..sbb tu dia tendang2 mngkuk jmbn tu smpai pecah jd nye...~ tangga utk nek ke atas yg dibuat dr kayu reput...
~kot ari2 tangga tu di mop...~
paip air kt bilik air hilang ntah kemana...
mmg sdih tgok muka ayah masa tu...

so....td mak pon cter la..
ayah nk renovate umh tu...
aku mcm xbpe stuju... yelah...
baik umh tu dijual, pastu beli umh len...
ayah da bincang ngn org2 yg tahu la psal renovate umh ni....
bincang punye bincang,
org tu ckp, kos kseluruhan....
rm80k...
mak oiii.....bpe punye mahal da....

agknye pening kpala ayah nk pkir...
dan akhirnye, ayah ambil kata putus utk beli umh...
xjd renovate umh tu...
tersenyum aku ble mak ckp cmtu..
aku agak ayah akn jual umh tu..
rupe nye x..... ayah syg umah tu....
syg sgt....

rupa nye ayah da pegi tgok umh yg nk dijual...
umah tu kt durian tunggal...
aku ckp kt mak, ok la tu mak...
lgpon gaji ayah da mmpu nk byr loan umh tu...
mak ckp mmg la mmpu...
tp msalah nye, umur ayah da 52thn...
so..kalu wat loan, hingga umur ayah pencen..
bln2 ayah kena byr dlm rm800++
byk nye...

so, mak pon suarakan hasrat ayah..
ayah mintak utk letak nama aku utk wat pinjaman beli umh tu...
so..kalu ada 2 nama, tempoh byr blik pjg la kn....
so bln2 ayah kena byr dlm rm400++ sje...

mak pon ckp lagi..
yg aku xyah byr..
just letak nama je...
mkna nye wat loan pkai 2 nama la....
aku ckp aku xkesah....
nk soh aku byr pon xpe....
tp mak ckp xpyah...
nnt ayah byr sume....
just letak nama je....

yg wat aku sebak,
aku sdih sbb aku blum mmpu utk tolong ayah...
mmg la aku boleh je byrkan...
tp ayah ckp xpe...

tentu korg phm kn....
kita sbg seorg anak...
mstilah nk yg terbaik utk kebahagian mak ayah kita kte kn...
lg2 kalu kita dpt belikn sebijik umh utk mereka...
msti mereka happy kn...

mak pon phm...
ayah pon phm...
yg aku baru lg dlm dunia pekerjaan ni..
org ckp baru nk cari duit...
tp kn best kalau aku dpt realisasikn impian mak dan ayah....

utk mak dan ayah...
org xkesah utk wat ape pon....
slagi org tmmpu, org akan tolong mak ngn ayah...
gaji org mmg xbyk.... tp Insyaallah...
slagi terdaya, org akan buat ape je....

pape pon, aku happy jgk...
akhirnye ktorg akan ada umh sdiri..
xperlu la nk menyewa lg...
mesti mak happy...

05 Ogos 2009

SlaMat tiNgGaL pEnaNg....

31 Julai 2009
pagi2 lg aku da bgun....
yolah..nk blik daaa....

rasa berat nk tinggalkn penang...
wpon aku xde g memana pon..
tp rasa mcm best je...
xyah g ofis..
xyah ngadap muka si 'dia'...
xyah apa2 la...
kalu nk tau...ati aku ni tenang je dok sana....
setenang air dilaut la gitu...



aku siap msj timah ckp,
aku xblik....hehehe....
bkn men marah lg ayat dia....
ayat dia je la.... dia xde nk marah pon....
hik3..
sbb dia tau aku gurau...hehehe....



hokey...
pjalanan pulang ke Melaka..
nsib bek la diorg bg breakfast dulu sblum check out..
hehehe...
ckup beruntung btol...
mkn2 dulu...
pastu simpan beg jap kt luggage room....
nk g jln2 cari jeruk n cenderahati utk dibawa pulang...

dpt gak la splastik bsar jeruk...
mak oii..bkn men byk lagi aku beli...
utk family aku je da menimbun...
org yg pling suke mkn jeruk adalah kakak aku....
dia la yg sibuk soh aku beli....
pastu ada la beli utk si 'dia'...
kutuk2 juga....hehehe....dia ok sbnrnye...
aku je xselesa ble org cter pasal 'dia'...
so xle la salahkn aku sbb aku msuk2 je org da cter yg buruk2 psal 'dia'...



da mcm ape da aku dok heret beg ngn beg plastik jeruk..
hahaha...terasa mcm minah indon...
dr hotel, aku n naz nek teksi g jeti..
nk nek feri..
huda nk blik KL, so ktorg soh dia blik ngn Fatin...
ksian dia...dia xbrani blik sorg2...
aku ngn naz da biasa da....
~kn naz...kn....kn.....kn.....~



exaited gak la aku nk nek feri..
yelah..da la xpnah dtg penang...
nek feri dr tanjung ke sberang...
lg la xpnah...
rasa best sgt....
~ and sakai lagi jakun...hehe..~



dok bsantai jap ngn naz kt tepi koridor feri tu...


anak2 gadis tersenyum lebar....hahaha...


cntik gmbr naz ni...




ala...gmbr aku tinggi sgt la....
biasa la..org x pro yg amek....hehehe....


nape pelik bebenor muke aku tu??


laut di antara tanjung n sberang perai.....


begitu la cter nye....
aku smpai stesen bas kt Butterworth..
tros beli tiket bas blik Mlaka...
rm43 tau....sgt mahal....
pastu bas dtg sgt lambat...
ptotnye kol 11...tp dia dtg 11.30
hangin je aku...


plak tu ada sorg mamat ni...
dok tnye2 aku..
dia mamat kedah...
sgt la kelakar dia ni...
da kwin pon...
nk g jmpe wife dia kt mlake...

mula2 tgok gelagat dia mcm nk mgatal..
tp iman ku msih kuat..
hahahaha...
dok bcter la psal wife dia...
cter dlm kelambu pon dia gtau aku..
huhu...sgt xsenonoh ini mamat..
geli plak aku...
tp xlama mana pon...
dia pon tgok aku mcm malas nk layan dia..
yelah...aku ngntok...
dia dr seat dpn bole plak tukar seat dok blkg aku...
nk bbual punye psal..
aku pon mlayan je la....
siap ajak aku dok dpn,
kata nye lg best....
uuuiiiihhhh....
jgn wat hal..
aku mnolak ngn cara baik...
nsib bek dia ok..
pastu tgok aku da boring agak nye..
tros dia g blik seat dia....
hehehe...

smpai mlaka pon xsmpat say babai kt dia..
sbb wife dia da tggu kt MC....
hehehe...
tau tkot bini....


smpai umh dlm keadaan pnat dan bacin...
yelah....smpai kt kol 9mlm..
mndi pgi kol 6 lbih pagi...
xbacin ke tu???
hahaha....

hokey la...
smpai disini sje n3 saya....
nnt kte smbung lg dgn cter2 lain ye....
daaaa....

smBungGan...

hokey2..
sambung blik cter psal g kursus...
sblum tu, aku nk kasi tunjuk la....
gmbr2 kenangan bagai..hik3..
gmbr ni sume diambil sebelum sesi ceramah
dan sebelum ucapan TKP....
saksikan....
~cewah.....~

naz bgitu fokus dan mberi tumpuan...
hak3....


pipi aku mcm org senang ati...huh...
huda & naz in da house...hua3...

haku plak...ngeh3....
dewan ni sjok sgt....
smpai ktorg men lekap2 kaki utk kurgkn haba...
huhuhu...

saya adalah sgt bosan shingga tertangkapnye
pic ini....
aku dok tulis nama aku kt sume nota aku..
hehehe....sje nk gtau yg aku dr Putrajaya....
ceh....sgt blagak disitu...

sape la yg amek gmbr ni....
nmpk sgt cntik....huhu.....

hahaha...klakar la gmbr ni.....


yeah...inilah dia.... Persatuan PA Seantero JPN...... hahaha.....
dr atas, cik huda...cik naz...cik liana....n....cik fatin.....


lorh...gmok nye aku..
btol ke aku tu....cm xcaya je....
mcm mcik btol....
ni kak naziha ngn room mate beliau.....
akak tu dr KK, Sabah...

lorh..sape plak ni.....hehehe....
beliau ini adalah KP27...
dr Kelantan...
dia la tukang bce doa...
n beliau adalah sgt klakar n blur orgnye.....
tp ati beliau baeeekkkkk.......
fuuhhh....
pnat nye jari m'edit gmbo2 ni...
cite masa blik smbung len kali la...
eaaa...

04 Ogos 2009

pEmErikSaaN jEniS daRaH

arini,kol 2.30 petang...
btempat di Dewan Balora Perdana Aras B1..
aku n sbilangan staf n pgawai di BTM n sbhg lgi dr lain2 bhgn...
kami perlu mjalani pemeriksaan jenis darah...
utk apa??
utk dimasukkan data atau jenis darah kami ni dlm sistem HRMIS...
huhuhu...

bole lak cmtu ea....
ape2 je la..
smpai kt dewan, kami2 ni perlu bratur pjg ni...
ble tiba giliran aku, aku pon dok la...
bg IC no... pastu tros jari kena tembak..
hahahaha...
sakit gak la...
mcm jarum tu hentak tulang jari aku ni....
pastu depa letak la darah aku kt atas kertas..
kira2 td... 6 titik darah aku diperlukan...
da sdekah darah aku...aku pon tggu jap..
yelah....nk gak tau aku nye darah jenis ape...

hahaha...
slama aku idop ni, aku xtau pon aku ni berdarah ape....
baru td aku tau..
rupe2 nye.. aku memiliki darah jenis O +ve...
sama la mcm mak aku....
ayah aku jenis AB...
aku ingt aku dpt gak la jnis AB....
huhuhu....

xkesah la darah jenis apa pon...
aku kalu bkesempatan, nk gak derma darah aku ni..
ble tu xtau la....
insyaallah....

oklah...tu je cter aku nk ngarut petang2 kala ni....
lgpon jari masih skit lg ni....
nk bg rehat jap...
hak3...

yg dibulatkan tu adalah kesan dicucuk td...
hahahaha....gedik je nk tunjuk....
ala biarla...sukati la....

berKursUs....

Assalamualaikum...

hehehe....
pg ini, aku adalah teramat rajin utk m'hapdet ini blog...
karena..arini si 'dia' tiada di ofis shingga petang...
~mintak2 la smpai petang ye....hik3~

xde ape yg special pon dlm n3 ni...
tp bg aku special sgt2...
sbb this is my first kursus in this year....
yeahhhh....itu dia....
da bln 7 baru nk g kursus...
itu la nsib sbg sorg PA.. huhuhu....

hokey...
ini cter psal g kursus la....
aku btolak dr umh ke LCCT KLIA pada jam 6 pagi...
~ngntok gle...da la mlm tu tdo lmbt dok ngemas bju bajan ni....
almaklumla...first time g kursus...hak3~
dr Putrajaya ke KLIA ambik masa dlm stgh jam gitu la...

smpai2 je, dok dpn McD...tggu huda plak...
dlm bpe minit kemudian, huda pon smpai...
aku yg agak sakai lg jakun hanya mengikut sje naz,
slaku mmber yg pnah naik flight...hehehe....
mula2 g scan beg.... pastu g kaunter utk amek tiket...
~tiket ke...boarding pass ek naz?? ke sama je....hehehe.... xtau la ambo..~

kemudian...saat yg aku nntikn..yg mdebarkn....
huhuhu...
yeahhh..itu dia....
beg sape yg berat lbih 15kg...
hahahaha....
kalu lebih 15kg, kena caj lain plak....
tu aku tkot lg gabra tu...
xnk la sdekah duit kt depa smata2 beg aku berat...
bek aku sdekah kt org susah je....
btol x ???
tp nsib aku baik la...
beg aku hanya berat 12kg lbih skit..
hehehe....
diorg plak msing2 berat 10-11kg...
hahaha...nmpk sgt aku yg exaited nk g kursus...
sgala mcm brg aku nk bwk...
smpaikn gunting, pisau, gam, klip kertas ngn ubt staple pon aku nk bwk....hahaha...
~tu sume rembat brg kt ofis...hehehe...~

nsib bek la cik timah n cik moos mhalang aku dr bwk bnda2 ni...
wat berat beg aku je....
xpon, xpasal2 aku kena tahan kt airport tu...
atas kesalahan mmbawa snjata tajam dan barang larangan..
uiiiii.....mintak jaoh le...

sblum btolak tu,
prot aku ni mragam plak..
bkn mragam ape.... tp lapor...
so..ktorg pon g la mkn kt McD...
1set utk 3org...hehehe....
sharing is caring...hik3...
ni ada lg cter best...
tau x aku jumpe spe kt McD tu???
ala..cube la teka.....
hehehe....
~naz n huda xyah le teka....korg da tau kn.....~
ktorg jumpe my favourite singer..MISYA OMAR...
mmg terkujat skjapan la aku ble melihat dia...
sgt comel...sempoi je...
kecik je org nye.... rasa nk g kt dia..pastu peluk dia..
n then, ckp... saya peminat no 1 kak misya...
hahahaha.....
~berangan xsudah..~

pastu, da siap2 sume..
siap g toilet utk mbersihkn perot...hik3..
ktorg pon msuk la balai blepas....
cewah..aku ni bkn men steady lg....
konon2 da 10x la nek flight...
bratur..pastu tros jln g kt pesawat ktorg....
~cewah....pesawat konon....~

dlm flight tu,
sgala mcm ayat aku baca....
tkot woooo...
lg2 ble flight tu da mula gerak..
xsenang perot aku....
tp....aku msih lg blagak cool...
hahaha....
wat muka relax je....
tp ble flight tu da naik....
Ya Allah.....
rasa prot aku ni ttggl kt bwh...
aku masa tu pasrah je...
tgn aku ni da genggam lengan huda da...
xpeduli da....
kapten kapal tu plak baekkk punye dok elak2 awan..
hadooii.... turun naik prot aku..huhuhu....
nsib bek g penang je...50min..
kalu g haji, cmtu tu???

da smpai sana, ktorg nek teksi plak...
tros g hotel...
daftar kol 2ptg.. tp kol 9pg ktorg da smpai...
so....dr ktorg mlangok kt situ, aku ajak la dak2 ni g jln2 kt kwsn skitar..
tu pon sjam je..
dlm kol 10lbih da msuk hotel blik...
mnunggu la kami2 ni diruang mnunggu...
smpai ttdo2 aku ngn naz...
dlm kol 1 cmtu kot...baru la ktorg dpt check in...
tu pon smpai 3kali ktorg g kat kaunter diorg tu...
asyik ckp, blik lom ready la...
xde blik kosong lg la...
da tau ktorg nk mai, ready la blik tu awal2...
nsib dpt blik bsar...
hahaha....


ni la hotel tmpt kami menginap....


disaat kebosanan menunggu utk check in....wpon bosan, muka tetap maintain senyum tu..xphm aku.....hahaha....


cian naz....smpai ttdo2 ha....


da puas tdo, dok tinjau2 plak...
hahahaha.....jgn marah ye cik naz....
pic ini sgt comel...hua3
bmula la ari ptama...
ptg xde pape xtvt..
mlm baru la dgr ceramah dr En.Lee...
klakar gak la bos fatin ni....hehehe...
lawak yg spontan lg steady..

ari kedua,
dgr ceramah lg....pastu taklimat dr Tuan KP plak...
petang xde pape....
mlm baru la smbung ceramah blik...

ari ketiga,
sama mcm ari2 yg lepas..
dok la dgr cramah.... smpai petang...
sesi ceramah arini agk ngntok skit..
mayb sbb pceramah nye...huhuhu...

inilah reaksi aku ketika mdgr ceramah....






~kepada adik2 sume...jgn tiru gaya2 tsebut hokey....ni sume perangai xbaik utk diikuti.....haks~

mlm plak xde pape...
yahoooo......hehehe...
ingt nk p jln2 la kononnye...
jln ape..prot ni wat hal plak....
ni msti mkn mknn kt hotel tu...
sdap2....hehehe....
mkn xhengat donia smpai skit prot...

ari keempat,
msih lg dgn ceramah di pagi hari..
sbnrnye, ceramah2 ni sume psal fungsi setiap bahagian yg ada di JPN ni...ktorg yg da kje selama 11 bln ni baru la tau ape fungsi2 stiap bahagian...pling best ble ceramah psal kad pengenalan, pkhwinan...
pastu psal kelahiran dan anak angkat...
dan yg pling mnarik adalah bhgn siasatan dan penguatkuasaan....
dgr slot yg slumber, tp mnarik...
barula ktorg tau, ape tugas2 diorg kt jpn ni...hehehe....
mlm plak adalah sesi penyampaian sijil...
tp, sblum bg sijil tu, TKP adalah bg taklimat dan ceramah 'skit'...
hahaha...beliau adalah seorg yg sgt tegas dan agak garang....
sume yg ada dlm dewan tu mmg kcut prot la...
tmasuk la aku....hehehe....

sebelum TKP msuk, ktorg ada wat sesi bgmbr..
bgmbr ngn ktorg2 je la....hehehe...
gmbr2 tu n crite masa aku nk blik akan aku msuk pd n3 strusnye ye....
tgguuu.....
~cewah...ingt melodi ke ape???~

03 Ogos 2009

I'm baCk!!!!

halloo sume.....
halloo Malaysia....
hahaha.....
agk buang tebiat arini...
setelah smggu berkursus....
otak dan ingatan ku ini msih blum bole menerima suasana di ofis.....
hik3....
~sgt poyo disitu..~

sbnarnye daku adalah sgt malas utk m'hapdet n3..
jd len kali je la ye....
mmg sgt malas ni.....
btol....xtipu punye....
ngeh3...

~xde mood la.....~

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."